  • 1. Data: 2003-11-13 15:14:14
    Temat: jazda bez biletu1999-wezwanie do zaplaty 2003
    Od: "AriAtari" <a...@k...usuntopkobp.pl>

    kumpel zostal zlapany w 1999roku na jezdzie bez biletu.Nie zaplacil kary-70
    zl.Dostal upomnienie i o tym zapomnial.Niedawno bo 7.11.2003 dostal wezwanie
    do zaplaty od firmy windykacyjnej.Lacznie z odsetkami i kosztami ma juz do
    zaplaty ok 148 zl.Pod spodem napis : "koszty uzyskania tytulu egzekucyjnego
    ,klauzuli wykonalnosci i ewentualnej egzekucji wyniosa ok
    306,75zl(!!!).Jezeli dlug nie zostanie zaplacony laczna kwota wyniesie
    454,28 zl."

    Co powinien zrobic kolega?
    Z tego co znalazlem ( art 77 pr przewozowego)to roszczenie przedawnilo sie z
    uplywem roku od dnia w ktorym zaplata powinna nastapic.Czy powinien
    odpowiedziec tej firmie podnoszac zarzut przedawnia czy moze nic nie robic ,
    czekac na pozew i dopiero potem podniesc ten zarzut?

  • 2. Data: 2003-11-13 15:41:30
    Temat: Re: jazda bez biletu1999-wezwanie do zaplaty 2003
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "AriAtari" <a...@k...usuntopkobp.pl> napisał w
    wiadomości news:bp076m$f2i$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > kumpel zostal zlapany w 1999roku na jezdzie bez biletu.Nie zaplacil
    kary-70

    Archiwum grupy

  • 3. Data: 2003-11-13 15:45:55
    Temat: Przepraszam to miala byc odpowiedz a nie nowe ogloszenie
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

  • 4. Data: 2003-11-13 17:14:47
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Co powinien zrobic kolega?

    Powinien kasować bilety, a jak juz mu sie noga powinie jak najszybciej
    zaplacic mandat (generalnie do 7 dni jest taniej)

    pdr
    Olo

  • 5. Data: 2003-11-13 19:53:38
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@k...usuntopkobp.pl news:bp076m$f2i$1@nemesis.news.tpi.pl

    > uplywem roku od dnia w ktorym zaplata powinna nastapic.Czy powinien
    > odpowiedziec tej firmie podnoszac zarzut przedawnia czy moze nic nie
    > robic , czekac na pozew i dopiero potem podniesc ten zarzut?

    Typowy polak-zlodziej-kombinator? A moze poprostu jednak zaplaci?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 6. Data: 2003-11-13 20:12:05
    Od: "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl>

    > Typowy polak-zlodziej-kombinator? A moze poprostu jednak zaplaci?

    a wlasnie niech nie placi!!!
    dlaczego wszyscy z was, prawnicy uwazacie, ze zwyklego obywatela obowiazuje
    prawo i zwykla uczciwosc a wielkich zlodziej tylko prawo?

  • 7. Data: 2003-11-13 20:14:49
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    x...@g...ble.ble.pl news:bp0ohe$qq4$1@news.lublin.pl

    > a wlasnie niech nie placi!!!
    > dlaczego wszyscy z was, prawnicy uwazacie, ze zwyklego obywatela
    > obowiazuje prawo i zwykla uczciwosc a wielkich zlodziej tylko prawo?

    nie jestem prawnikiem

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 8. Data: 2003-11-13 20:27:50
    Od: "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl>

    > nie jestem prawnikiem

    sorki, troche nie precyzyjnie sie wyrazilem, troche mnie ponioslo, teraz juz
    nei pamietam co mialem na myli piszac "prawnicy",ale napewno niechodzilo mi
    o "magistrow prawa"
    niemniej ogolna opinie wyrazona w poprzednim poscie potrzymuje. dadam
    jeszcze, ze do grupy wyjetych z pod uczciwosci dodam jeszcze wszelkie
    instytucje panstwowe i nietylko

  • 9. Data: 2003-11-13 20:28:00
    Od: "@" <...@...pl>

    olej to jak nie dotales poleconego listu to bez czytania od razu mozesz
    wyzucic koperte do kosza :)
    pozatym nie bedzie sprawy za marne 150 czy nawet 300 zl

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-11-13 20:34:00
    Od: kam <X...@X...plX>

    @ wrote:
    > olej to jak nie dotales poleconego listu to bez czytania od razu mozesz
    > wyzucic koperte do kosza :)

    Zastanawia mnie skąd to przekonanie, że taka przesyłka musi być listem
    poleconym.

    > pozatym nie bedzie sprawy za marne 150 czy nawet 300 zl

    Tu pewnie nie, ale są.

    KG