    From: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przelew bankowy - nazwa odbiorcy
    Date: Tue, 11 Jan 2005 14:07:45 +0100

    Witam,

    Na przelewie bankowym, np. w Inteligo i chyba w innych
    podobnie, pole "nazwa / imie nazwisko" odbiorcy przelewu
    jest wymagane. Ale gdy wpisalem tam nieprawidlowe dane (Zulu
    Gula), przelew i tak dotarl.

    Czy ktos wie jak dziala system miedzybankowy - czy w jakis
    sposob interpretuje on wpisana nazwe odbiorcy i jesli sie
    nie zgadza z numerem konta odbiorcy, to przelew blokuje, czy
    tez jest to informacja czysto dodatkowa (jak tytul przelewu,
    gdzie mozemy wpisac chyba cokolwiek).

    Chodzi mi o to, ze gdyby ktos mial robic przelew na moje
    konto, to czy musi on poprawnie wpisac imie i nazwisko, czy
    tez wystarczy, ze wpisze dobry numer konta.

    Swoja droga przy roznych zbiorkach pieniedzy podawany jest
    chyba sam numer konta?

    Dzieki za wszelkie informacje,

    pozdrawiam

    Bartek