  • 1. Data: 2003-07-10 22:24:05
    Temat: Przekręt z mieszkaniem, a może nie?
    Od: Iktorn <i...@k...pl>

    Witam!

    Natkn??em si? na faceta (m?? znajomej znajomej znajomej te?ciów), który
    podobno za?atwia tanie mieszkania. Co si? okaza?o - s? to mieszkania
    spó?dzielcze lokatorskie po eksmisjach. Nie mo?na ich nawet zobaczyae.
    Facet chce 20k na wst?pie i reszte (25k) za rok, kiedy to w?a?nie ma ju?
    byae to mieszkanie "dost?pne". Chodzi o metra? ok. 50m, wi?c cena jest
    "do?ae" kusz?ca. Ale oczywi?cie mam w?tpliwo?ci:

    1. Czy to wszystko jest w ogóle mo?liwe (i legalne)?
    2. Jak wygl?da sprawa wykupu mieszkania od spó?dzielni? Wiem ?e p?aci
    si? ró?nice warto?ci rynkowej mieszkania i "wk?adu mieszkaniowego" - no
    w?a?nie, co to jest "wk?ad mieszkaniowy" i jak dowiedzieae sie jaki jest
    dla konkretnego mieszkania.
    3. Na co zwróciae uwag? przy podpisywaniu umowy z tym cz?owiekiem?

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --
    _ _ _ ___ ____ ____ __ _ Wiktor

  • 2. Data: 2003-07-10 23:37:52
    Temat: Re: Przekręt z mieszkaniem, a może nie?
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <s...@p...telbank.pl>, Iktorn wrote:

> [...]
    > spó?dzielcze lokatorskie po eksmisjach. Nie mo?na ich nawet zobaczyae.
    > Facet chce 20k na wst?pie i reszte (25k) za rok, kiedy to w?a?nie ma ju?

    Abstrachujac od tego czy jest w tym jakis przekret czy nie, to ja nie
    wyobrazam sobie by ktos chcial wplacic cokolwiek na mieszkanie nie
    widzac go wczesniej. Przeciez w mieskaniu sie bedzie mieszkac, to musi
    sie podobac, takze okolica. Ja nie wiem jak on sobie to wyobraza. No
    chyba ze ktos potrzebuje "mieszkanie" na magazyn ziemniakow czy co. :)

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 3. Data: 2003-07-11 06:07:10
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Iktorn" <i...@k...pl> napisał:

    > Natknąłem się na faceta [...]

    1) Na zdrowy rozum (o ile swego nie przeceniam) cała sprawa śmierdzi
    (załatwia tanie mieszkania), choć w bagnie spółdzielczości mieszkaniowej
    wiele rzeczy jest możliwych.
    2) Zawrzesz z tym "pośrednikiem" umowę, ale kim on jest? Prezesem
    spółdzielni, który udzieli Ci swego rodzaju promesy prawa, czy pośrednikiem
    na rynku nieruchomości? Osobiście obawiam się, że to zwykły cwaniak żerujący
    na naiwności nabywców (20k już "w ciemno", przedmiot umowy - nota bene
    nieokreślony - za rok - a za rok to się wiele móże zdarzyć).
    Pozdrawiem sceptycznie.

  • 4. Data: 2003-07-11 06:49:53
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

    Uzytkownik "Iktorn" <i...@k...pl> napisal w wiadomosci
    > Witam!
    >
    > Natknąłem się na faceta (mąż znajomej znajomej znajomej teściów), który
    > podobno załatwia tanie mieszkania. Co się okazało - są to mieszkania
    > spółdzielcze lokatorskie po eksmisjach. Nie można ich nawet zobaczyć.
    > Facet chce 20k na wstępie i reszte (25k) za rok, kiedy to właśnie ma już
    > być to mieszkanie "dostępne". Chodzi o metraż ok. 50m, więc cena jest
    > "dość" kusząca.

    "Kto tanio placi - ten dwa razy placi" obys nie zalowal ;)))
    Pozdrowienia Andrzej

  • 5. Data: 2003-07-11 07:03:36
    Temat: Re: Re: Przekręt z mieszkaniem, a może nie?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > 1) Na zdrowy rozum (o ile swego nie przeceniam) cała sprawa śmierdzi
    > (załatwia tanie mieszkania), choć w bagnie spółdzielczości mieszkaniowej
    > wiele rzeczy jest możliwych.

    W onecie wlasnie pisza o kupnie bloku za 5 tys zl ;-))))))))))

    Uwierzylbys ze mozesz kupic blok za 5 tys ? Posadzilbys oferenta o
    pomieszanie zmyslow ... a to wlasnie prawda jest.

  • 6. Data: 2003-07-11 08:58:16
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

    Dnia 2003-07-11 00:24, Użytkownik Iktorn napisał:
> [...]
    > Facet chce 20k na wstępie i reszte (25k) za rok, kiedy to właśnie ma już
    > być to mieszkanie "dostępne". Chodzi o metraż ok. 50m, więc cena jest
    > "dość" kusząca. Ale oczywiście mam wątpliwości:
    >
    > 1. Czy to wszystko jest w ogóle możliwe (i legalne)?
    > 2. Jak wygląda sprawa wykupu mieszkania od spółdzielni? Wiem że płaci
    > się różnice wartości rynkowej mieszkania i "wkładu mieszkaniowego" - no
    > właśnie, co to jest "wkład mieszkaniowy" i jak dowiedzieć sie jaki jest
    > dla konkretnego mieszkania.
    > 3. Na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy z tym człowiekiem?

    ostrzegam - taki goś naciął mojego kumpla na 20 000 PLN i wyparował !!!!!

    --
    #####################
    Raku

  • 7. Data: 2003-07-11 10:19:38
    Od: Iktorn <i...@k...pl>

    * Iktorn <i...@k...pl>:
    > Natkn??em si? na faceta [...]

    Odpowiadaj?c na wszystkie Wasze w?tpliwo?ci:
    Ten cz?owiek za?atwi? ju? mieszkanie tej wspomnianej znajomej i przez
    niego zosta?a ona polecona. Wg te?ciów na 99% mo?na mu ufaae.

    PODOBNO (ja nie s?ysza?em) s? firmy, które si? takimi rzeczami zajmuj?.
    Maj? po prostu prawników, którzy potrafi? to za?atwic. Niestety - cz??ae
    to w?asnie naci?gacze. Interesowa?o mnie czy od strony prawnej takie
    dzia?anie jest mo?liwe/legalne?

    Co do nieogl?dania mieszkania - ogólne rozeznanie facet daje: b?dzie to
    mieszkanie na takim a takim osiedlu, z takim a takim rozk?adem, stan
    raczej do remontu. W sumie czego wi?cej chceae? Na o?iedlach wszystkie
    mieszkania s? takie same (mówie o blokach)

    Ponawiam te? moje pytanie co to jest "wk?ad mieszkaniowy" i jak go
    sprawdziae dla konkretnego mieszkania?

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --