  • 1. Data: 2005-01-11 20:11:46
    Temat: Przekret z Tele2
    Od: "toa" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Mam taki problem:
    Otoz telefon stacjonarny odziedziczylem po babci, ktora byla jego wlascicielem.
    Babcia zmarla 3 lata tamu a ja nie przepisalem telefonu na siebie przez ten
    okres. Prawde mowiac caly czas chcialem zlikwidowac stacjonary telefon ale
    zawsze brakowalo mi czasu. Ale ostatnio dostalem pismo (na babcie) z TP S.A za
    od 8 grudnia wszystkie polaczenia sa realizowane przez Tele2 zgodnie z umowa
    jaka podpisala (3 lata po swojej smierci). Probowalem reklamowac sprawe w TPSA
    ale stwierdzili, ze musze telefon przepisac na siebie aby moc cos zrobic. I na
    tym skonczyla sie moja dobra wola - pomyslalem, ze skoro umowa jest
    sfalszowana (bo nikt z mojej rodziny jej nie podpisal) to nie zamierzam za nic
    placic Tele2.
    Pytanie czy moje postepowanie jest zgodne z prawem???

    Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi
    toa

  • 2. Data: 2005-01-11 20:21:30
    Temat: Re: Przekret z Tele2
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Tue, 11 Jan 2005 20:11:46 +0000 (UTC), toa napisał/napisała:
    > Pytanie czy moje postepowanie jest zgodne z prawem???

    IMHO:
    1. kopie umowy z rzekomym podpisem babci (data!)
    2. akt zgonu z widoczna data
    3. policja/prokuratura...
    4. olac.

    Zaznaczam: IMHO.. zeby nie bylo :)

    --
    * Zupelnie nie zdawalem sobie sprawy, ze zycie jest tak malo warte *
    GG: 7070

  • 3. Data: 2005-01-11 20:24:09
    Od: "kruszynka" <a...@B...pl>

    TP SA zwraca Się do Twojej Babci a nie do Ciebie więc niech ją znajdą z Nią
    wyjaśniają Tą sytuacje. Ty nie podpisywałeś z nimi żadnej umowy...

  • 4. Data: 2005-01-11 20:29:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kruszynka" <a...@B...pl> napisał w wiadomości

    > TP SA zwraca Się do Twojej Babci a nie do Ciebie więc niech ją znajdą z
    Nią
    > wyjaśniają Tą sytuacje. Ty nie podpisywałeś z nimi żadnej umowy...

    No wiesz, ale n. do końca jest tak, jak piszesz. Bo jednak korzysta z tego
    telefonu.

  • 5. Data: 2005-01-11 20:32:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..

    > 1. kopie umowy z rzekomym podpisem babci (data!)
    > 2. akt zgonu z widoczna data
    > 3. policja/prokuratura...
    > 4. olac.

    Jestem podobnego zdania. Powiadomić policję lub prokuraturę o podejrzeniu
    sfałszowania umowy i poinformować TP SA o zgodnie babci oraz przepisać
    telefon na siebie, lub z niego zrezygnować informując ich, że dotąd płaciłeś
    rachunki, ale teraz już nie będziesz bo nie masz zamiaru korzystać z ich
    usług i by sobie ewentualnie ścigali babcię za zerwanie umowy (to oczywiście
    w żartach)

    Podejrzewam, ze ktoś z agentów TELE2 jest nieuczciwy i mając dostęp do baz
    danych sporządza fikcyjne umowy na nieżyjących abonentów albo starsze osoby
    licząca to, że zanim się ktokolwiek połapie, to zwinie kasę z prowizji.

  • 6. Data: 2005-01-11 20:33:23
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "toa" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam taki problem:
    > Pytanie czy moje postepowanie jest zgodne z prawem???

    A ja mam inne pytanie, "toa" nie zapłaci za faktury z Tele2, zupełnie
    słusznie - umowa została sfałszowana, ale połączenia zostały wykonane, gdyby
    nie prefiks Tele2 to powinien zapłacić TPSA o wiele więcej.

    Kto ma prawo ściągnąć z "toa" za wykonane połączenia?

  • 7. Data: 2005-01-11 20:40:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Kto ma prawo ściągnąć z "toa" za wykonane połączenia?

    Bardzo trafne pytanie. Moim zdaniem toa nie ma z nikim umowy, więc
    wykonujący usługę może ściągać z niego jako użytkownika. Stad napisałem, że
    ja bym na jego miejscu te faktury raczej uregulował i powiadomił ich, że nie
    ma zamiaru kontynuować.

  • 8. Data: 2005-01-11 20:42:54
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Tue, 11 Jan 2005 21:29:19 +0100, Robert Tomasik napisał/napisała:
    > No wiesz, ale n. do końca jest tak, jak piszesz. Bo jednak korzysta z tego
    > telefonu.

    no dokladnie.. a korzystajac z telefonu zgadzasz sie na warunki swiadczenia
    uslug bleblebel etc.. bylo o tym glosno :)

  • 9. Data: 2005-01-11 20:57:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Papik napisał:

    > no dokladnie.. a korzystajac z telefonu zgadzasz sie na warunki swiadczenia
    > uslug bleblebel etc.. bylo o tym glosno :)

    Ale nie w przypadku sfałszowanej umowy "zawartej" w formie pisemnej. W
    takim przypadku regulamin i cennik jest dostarczany razem z umową.

    Toa w tym momencie nie musi znać regulaminu wszystkich operatorów
    telekomunikacyjnych kuli ziemskiej i okolic.

    M.

  • 10. Data: 2005-01-11 21:42:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Toa w tym momencie nie musi znać regulaminu wszystkich operatorów
    > telekomunikacyjnych kuli ziemskiej i okolic.

    Nie oczywiście, że Tele2 nie musi płacić. Będzie musiał zapłacić TP SA za
    usługę. Tyle, że to chyba w jego wypadku niebyt korzystne.