  • 71. Data: 2022-05-22 16:18:05
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Moje pytanie w skrócie brzmiało "skąd kierowca ma wiedzieć że rowerzysta
    > nie ma pierwszeństwa" i jak najbardziej zostało spowodowane przez
    > podejrzenie że oznakowanie nie jest prawidłowe. Pytanie było celowo
    > prowokacyjne. Jest bowiem oczywiste że kierowca nijak nie może wiedzieć
    > o odebraniu pierwszeństwa rowerzyście i moim zamiarem było
    > dodyskutowanie się do takiego systemu oznaczeń aby był w zgodzie i z
    > PoRD i logiką.
    > Jak na razie najsensowniej wypowiada się Tomasik ale jeszcze nie
    > osiągnęliśmy konsensusu.

    Nie wiem co chcecie uzgadniać.
    Nie oczekuję specjalnie logiki od oznakowania.
    Jako rowerzysta nawet jak by tam nie było STOPu, to bym tam
    nie wjechał bez zatrzymania.
    Lepsza taka dezinformacja niż pierwszeństwo dla obu kierunków.
    To nieprawidłowe oznakowanie, to coś w rodzaju
    dezinformacji typu jak przy każdym dojeździe stoi znak "koniec drogi z
    pierwszeństwem" -
    co jest dość częste i powoduje ogłupienie kierujących.
    Tyle, że tutaj jest drobny niuans, ze ktoś musi nagiąć/złamać
    ustanowiony oznakowaniem porządek - to rozumiem jest dla Ciebie clou
    problemu.

  • 72. Data: 2022-05-22 16:44:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 May 2022 16:18:05 +0200, cef napisał(a):

    > Nie oczekuję specjalnie logiki od oznakowania.
    > Jako rowerzysta nawet jak by tam nie było STOPu, to bym tam
    > nie wjechał bez zatrzymania.
    To dosyć oczywiste. Rowerzysta wystarczy że przestrzega jednego prawa -
    nie zderzać się z niczym :) Cała reszta PoRD jest bez znaczenia,
    włącznie z iluzorycznym jego pierwszeństwem tu czy tam.

> [...]
    > Tyle, że tutaj jest drobny niuans, ze ktoś musi nagiąć/złamać
    > ustanowiony oznakowaniem porządek - to rozumiem jest dla Ciebie clou
    I tu się nie zgodzę. Jeśli widzisz zło, nie pozostawaj bierny.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 73. Data: 2022-05-22 16:46:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 May 2022 16:04:33 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > A można przejechać przez jezdnię z jednej bramy do drugiej po przeciwnej
    > stronie ulicy?

    Aż takim znawcą PoRD nie jestem :) Ale sądzę że łatwiej by mi było
    udowodnić że nie może aniżeli że jest to dozwolone.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 74. Data: 2022-05-22 18:33:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Aż takim znawcą PoRD nie jestem:) Ale sądzę że łatwiej by mi było
    > udowodnić że nie może aniżeli że jest to dozwolone.

    To czekam :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 75. Data: 2022-05-23 08:38:22
    Od: cyklista <c...@g...com>

    > No to właśnie jest ten problem. Czego tu nie rozumieć? Znaki stawia się
    > jak sądzę po to aby ułatwić jazdę kierowcy i uczynić ją bezpieczniejszą.
    > A tu mamy przypadek że żaden z uczestników nie może przejechać jako
    > pierwszy. Nawet jak wysiądą, obgadają sprawę i przejadą bezpiecznie to
    > jeden z nich naruszy przepis.

    Nie naruszy, ten kto pojedzie jak drugi stoi to ani nie spowoduje u
    niego konieczności zmiany prędkości ani kierunku więc nie będzie
    wymuszenia pierwszeństwa. W praktyce i zgodnie z przepisami pojedzie
    pierwszy ten który się nie zatrzymał (jak ten drugi się zatrzymał i
    stoi), a jak żaden się nie zatrzyma to sąd sprawę rozstrzygnie na
    zasadzie "na dwoje babka wróżyła" czyli albo uzna jednego winnym wypadku
    albo obydwóch.

    Avast.

  • 76. Data: 2022-05-23 08:55:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2022 08:38:22 +0200, cyklista napisał(a):

> [...]
    > stoi), a jak żaden się nie zatrzyma to sąd sprawę rozstrzygnie na
    > zasadzie "na dwoje babka wróżyła" czyli albo uzna jednego winnym wypadku

    Wybacz, ale to się nawet do komentarza nie nadaje.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 77. Data: 2022-05-23 11:31:17
    Od: cyklista <c...@g...com>

    > Wybacz, ale to się nawet do komentarza nie nadaje.

    Bo?

    Uważasz więc że każdy przypadek wpuszczania kogoś kto ma "ustąp" to jest
    problem prawny i nie można? Jakoś miliony kierowców codziennie nie mają
    problemu z tym.

    Avast.

  • 78. Data: 2022-05-23 11:48:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2022 11:31:17 +0200, cyklista napisał(a):

    > Jakoś miliony kierowców codziennie nie mają
    > problemu z tym.

    Bo tutaj rozważamy rzecz od strony prawnej a nie praktycznej. Jest dosyć
    oczywiste (zwłaszcza w przypadku rowerów) że jeździ się w dużej mierze
    opierając się na zwyczaju, dobrej praktyce, znajomości konkretnych dróg
    itd a nie z PoRD w ręce :) Więc jeśli masz coś do powiedzenia na prawnym
    gruncie, to wal. Jeśli chcesz wskazać że praktyka mija się z prawem, to
    się powstrzymaj bo Ameryki nie odkrywasz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 79. Data: 2022-05-23 13:17:02
    Od: cyklista <c...@g...com>

> [...]
    > gruncie, to wal. Jeśli chcesz wskazać że praktyka mija się z prawem, to
    > się powstrzymaj bo Ameryki nie odkrywasz.

    To Ci napisałem że od strony prawnej żadnego problemu też nie ma, masz
    prawo ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi, prawo nie zabrania.

    Avast.

  • 80. Data: 2022-05-23 15:26:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2022 13:17:02 +0200, cyklista napisał(a):

    > masz
    > prawo ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi, prawo nie zabrania.

    Nie zabrania wprost ale spróbuj to zrobić i przypadkiem doprowadzić do
    katastrofy. Masz w sądzie przerąbane, bo prawo wyraźnie określa kto ma
    przejechać pierwszy. I co więcej, nie wspomina o tym że możesz z
    pierwszeństwa zrezygnować. Wyraźnie widać że masz kłopoty z
    odseparowaniem prawnej strony zagadnienia.
    --
    Jacek
    I hate haters.