    From: "Adam" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przedwanienia
    Date: Thu, 4 Aug 2005 23:03:46 +0200

    Użytkownik "Jakubek" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:dctohr$par$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Ponieważ postępowanie zostało wszczęte w 2000 roku, w tej chwili jest
    > zawieszone, nie zostały postawione zarzuty, ba, nie było nawet
    przesłuchań,
    > czy oznacza to, że w tym roku ustaje karalność, niezależnie od tego, czy
    > było to przstępstow zagrożone karą do 3 lat lub powyżej ?

    Witam

    Jestem w podobnej sytuacji. U mnie też śledztwo rozpoczęło sie w 2000 r.
    (zostalem przesłuchany).
    Niestety w naszym kraju prokuratura ma baaaardzo duzo czasu i się nie bedzie
    spieszyć. Jesli to co zrobiles kwalifikuje sie jako przestepstwo do 3 lat
    pozbawienia wolności to okres przedawienia jest po 5 latach, jesli
    kwalifikuje sie jako przestępstwo do 5 lat pozbawienia wolności to okres
    przedawnienia wynosi 10 lat. Ale w przypadku rozpoczęcia postępowania każdy
    z tych okresów wydłuża sie automatycznie o 5 lat.
    Czyli będziesz mógł spac spokojnie dopiero za 5 albo 9 lat, chyba, że
    wczesniej sie zakonczy sprawa.

    pozdrawiam
    Adam

    P.S. Ostatnio ktoś wygrał sprawe z naszym wymiarem sprawiedliwości w
    Strasburgu (łamanie praw człowieka) Bodajże też chodziło o 4 czy 5 lat
    powolnego sledztwa, ale była to sprawa o jakies powazniejsze przestępstwo