  • 1. Data: 2003-03-10 14:07:56
    Temat: Przedłużenie zasiłku chorobowego
    Od: "Agata" <j...@p...onet.pl>

    Witam i proszę o radę,

    - co zrobić jeśli osoba prowadz. DG nie otrzymała druku wniosku w sprawie
    przedłużenia wypł. zasiłku chorobowego
    i nie złożyła go w ZUS-ie (osoba ta przekroczyła 180 dni chorobowego)?
    - kto tu zawinił ZUS (płatnik zasiłku) czy płatnik składek ?

    prowadzę dokumentację ZUS pracodawcy i pracowników,
    zasiłek chorobowy pracodawcy wypłaca ZUS - czy moim obowiązkiem jest
    pilnowanie terminu przekroczenia 180 dni zasiłku?

    *zgodnie z pouczeniem na wniosku ZUS Z-21: druk doręcza ubezpieczonemu
    płatnik zasiłku najpóźniej na 60 dni przed zakończeniem okresu zasiłkowego*

    Bardzo proszę o radę, gdyż pracodawca zarzuca mi, że nie dopilnowałam 180
    dni zwolnienia i będę musiała oddać mu
    nienależnie pobrane przez niego świadczenie ZUS (a wogóle czy ma do tego
    prawo?)

    Zrezygnowana,
    Agata