  • 1. Data: 2004-04-03 13:25:37
    Temat: Przedawnienie alimentów
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Czy jeżeli sąd wydaje zarządzenie tymczasowe o wypłacie alimentów na dziecko
    w kwocie x zł i osoba zobowiązana ich nie płaciła przez 6 miesięcy, więc
    kwota zaległości wynosi 6x zł, to czy te zaległości ulegają przedawnieniu po
    3 latach, a jeśli osoba uprawniona wystąpi do sądu to po 10 latach, czy też
    alimanty nie ulegają przedawnieniu?
    dzięki za pomoc
    Agnieszka

  • 2. Data: 2004-04-03 19:11:40
    Temat: Re: Przedawnienie alimentów
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Czy naprawde nikt nie wie? To ważna dla mnie sprawa. Byłabym bardzo
    wdzięczna za jakiekolwiek podpowiedzi.
    Agnieszka

  • 3. Data: 2004-04-04 14:46:35
    Od: "Beata " <b...@g...pl>

    Agnieszka <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    po
    > 3 latach, a jeśli osoba uprawniona wystąpi do sądu to po 10 latach, czy też

    Alimenty, jako świadczenia okresowe ulegają przedawnieniu po trzech latach,
    nawet jeśli zostały orzeczone prawomocnym orzeczeniem. Skoro w sprawie
    zostało wydane zarządzenie tymczasowe, to od tego czasu biegnie okres
    przedawnienia 3 lat dla każdej z rat alimentacyjnycj z osobna.
    B.