  • 1. Data: 2004-04-03 10:37:18
    Temat: "uczciwe" metody
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Co zrobic widząc "uczciwe" metody stosowane przez niektóre firmy
    fotograficzne i prowajderskie. Na stronie http://www.slowohonoru.tk/
    znajdziecie ukryte slowa kluczowe bedace nazwami innych firm np. foto ira,
    czy Foto Knyt. Akurat ja prowadzę firmę Foto Ira.
    Ciekawe ze pracownik firmy http://www.tiger.com.pl/ przedstawia na stronie
    firmy http://www.tiger.com.pl/~przemcio/ tego typu prywatna twórczosc.
    Czekam na opinie. Czy to jest dopuszczalne?
    AM

  • 2. Data: 2004-04-03 12:03:05
    Temat: Re: "uczciwe" metody
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

> [...]
    > firmy http://www.tiger.com.pl/~przemcio/ tego typu prywatna twórczosc.
    > Czekam na opinie. Czy to jest dopuszczalne?

    hm, wydaje mi sie ze gdybys zdecydowal sie wejsc w spor sadowy mogloby to
    byc precedensowe orzeczenie. Ale to mi sie tylko wydaje, nie jestem
    prawnikiem. Poczekaj na glosy madrzejszych ludzi na tej grupie ;-) I
    poczytaj ustawe o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.Ust. z 1993 nr 47
    poz. 211 ze zm.,np. art 16 ust. 1 pkt 2)

    Pozdrawiam
    Kwik

    --
    # 0 0 1 1 0 0 0
    # 00 1 1 1 1 00

  • 3. Data: 2004-04-03 13:12:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem jest to czyn nieuczciwej konkurencji. Takie coś na pewno jest
    sprzeczne z dobrym obyczajem. Wykazanie tego nie powinno być trudne
    poprzez wykazanie, że przecież wyszukiwarki wyszukują strony na podstawie
    słów kluczowych. W tym wypadku w sposób podstępny użycie jako słowa
    kluczowego nazwy innej firmie może wprowadzić w błąd klienta co do tego,
    ze reklamująca się w ten sposób firma jest częścią tamtej firmy. Ba do jej
    reklamy użyto nazwy Twojej firmy. Z tym, że to podlega ściganiu na drodze
    cywilnej.