  • 1. Data: 2003-10-13 00:06:14
    Temat: Mała działalność handlowa
    Od: Kwiat <c...@p...pl>

    Witam,wogóle nie znam się na prawie. Chciałbym się dowiedzieć jakie
    pozwolenia/ dokumenty trzeba mieć żeby prowadzić działalność handlową.
    Chodzi mi tutaj konkretnie o handel w okresie tygodnia w okolicach 1
    listpada zniczami i rzeczami związanymi ze świetem zmarłych. Sam nie
    prowadze działalności (mogę ewentualnie jakos się podłączyć do
    działalności ojca) - jestem studentem. Jaka jest najsłuszniejsza i
    najtańsza droga? Co wogóle mi grozi jesli poprostu "rozstawie stolik"
    koło cmentarza i rozpoczne chandel bez zgody?

    Bardzo dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam !

    Kwiat

  • 2. Data: 2003-10-13 08:07:39
    Temat: Re: Mała działalność handlowa
    Od: "WaLdI" <w...@i...pl>

    1. Jak ojciec ma dzialalnosc to sie podlacz pod niego to cie Zus nie bedzie
    okradał.
    Chyba ze jakis fiutek cie skontroluje i każa ci ZUS zaplacic jako za 'osobe
    wspolpraujaca"
    ale jesli chodzi ci o 2-3 dni to sie wpisz w zusie jako osoba wspolpracujaca
    i zaplacisz ok 20 PLN za 1 dzien

    2. Ojcu dopisz do dzialalnosci: handel ... (to czyn chcesz handlowac) w
    urzedzie miejskim
    uaktualnij w urz. statystycznym
    (koszt: ok 50 PLN w moim miescie - jeden raz na 100 lat ;)

    3. i rezerwuj juz sobie dobre miejsce przy cmentarzu ;)

    koncesji czy zezwolen na to nie trzeba, od zyskow ktore WYKAŻESZ zaplacisz
    19% podatki, ewent. VAT
    (chyba ze tatuś jest na najwyzszej tawce podatkowej ;)

    Pozdr.

    Waldi