    From: "sOap" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ProSba do studentow Prawa z UG - ?
    Date: Mon, 14 Oct 2002 01:29:02 +0200

    //pisze tego psota takze na grupe bo moze ktos "pmoze" :)//

    [ciach]

    Nie wiem czy pomoglem, ale jak masz pyt. to wal smialo. tylko z odpowiedzia
    > bede mogl zwlekac - ostatnio nie mam duzo czasu na Siec.

    Witam ponownie!
    Bylem w ten weekend na rozpoczeciu i wykladach od rana do weiczora.
    Strasznie jestto meczace, mozna poprosrtu czasem zasnac...
    Wyklady i cw. w czasie studiow mam z roznymi wykaldowcami, ale jest tak ze
    konkretna grupa ma z tym samym wykaldowca a nie ze co chwile to kto inny...
    Co lepsze podizialu na grupy jescze nie dokonali, bo byly poki co wyklady
    ale sadze ze chyba jeszcze podadza, ale i tak sadze ze bede w "1" bo mam
    nazwisko na A :) - to tak nawiasem mowiac...
    Moje przedmioty jesli byl bym grupa 1 sa nastepujace (oraz wykladowcy - w
    koljnosci: WYKLADY, CWICZENIA):
    1) Histroia Filozofii - Gorczynska - tylko wykl.,
    2) Historia ustroju - Szpoper, Kolarz
    3) Logika dla prawnikow - Przybylowski to i to :)
    4) Wstep do prawoznawsta - Jablonska-Bonc, Niesiolowski
    5) Prawo rzymskie - Dmowski - tylko wyklady - prof. ten chyba jest z
    Poznania ale nie jestem pewien, mozliwe ze cos krece... :D

    teraz odnosnie kazdego z wykladowcow itd. prosze o male info, a wiec co
    lubia? czego nie lubia? co robic by stac sie lepszym (miec lepsze oceny, a
    szczegolnie byc lubianym :> oraz czego moge sie spodziewac (niezapowiedzine
    spr., awantur, chore scenki, udupianie, egzamin, poprawki itp. :>)
    ew. jak masz ksizke pt: "Historia powszechna ustroju i i prawa" - Tadeusza
    Meciejewskiego to chetnie sie zglosze...
    szukam takze: "Cwiczenia z logiki" - Stanosz B. oraz "Lacina dla
    prawnikow" - Rezler.

    na marginesie to bede chodzil na zjaecia (czesciowo0 z dziennymi...
    i tak wpisalem sie jako normalny uczen na przedmiocie Lacina prowadzonym
    przez mgr J. Czyzme (kobitka w srednim wieku)
    oraz jako "sluchacza" na Wstepie do prawoznawstwa //bo innej mozliwosci nie
    ma, a przeciez przedmiot ten ma mnormalnei na zaocznych wiec normalny wpis
    jako ucznia jest bez sensu... - chodze tylko po to by wzbogacic wiedze...
    poza tym uczeszczam bez zadnych "gadanych" na wyklady z w/w 2 przedmiotow a
    takze prawdopodobnie - bo nie podjelem jeszcze ostatecznej decyzji, od tego
    tygodnia bede chodzil na wyklady z Prawa rzymskiego /cwiczen [chyba] nawet
    dzienni z tego przedmiotu nie maja/ /u mnie bedieod od II semestru/ tylko
    sam nie wiem czy juz brac sie za to, a boje sie ze z bierzacym materialem
    nie bedzie latwo... co prawda to bedzie tylko notowanie i chyba cos kolo 15
    godzin ale zawsze to troche wiecej obowiazkow...

    W sumie widze ze nie bedzie latwo,...

    historia filozofii jest dosc konkretna, duzo faktow itp. ale da sie
    zanotowac.. ale bedzie trzeba posiedziec by wiedze przyswoic...
    historia ustroju - tragedia..., Szpoper okrutnie wyklada, niewyraznie mowi,
    w zasadze to czyta z kartki, jest arogancki, czuje sie Panem wszytkiego, i
    mysli ez jest smeiszny... i zaczal pierwsze zajecia tak jak by to byl srodek
    roku akademickeigo,... a wiec srodek materialu, z prawie 0 wstepem pierdolac
    cos w eXpresowym tepie... ani ja ani znajomi nie dali rady nic zanotowac ani
    zrozumiec..., jedyna droga to chyba dyktafon - i tu pytanie - czy mozna na
    legalu nagrywac wyklady/cw.? ps: czy Spoper na egz. ostro traktuje ludzi? :<
    Bo juz sie go boje! :(
    logika jest malo logiczna... ale to pewnie dlatego bo nie nie lubie i nie
    mam talentu do matmy...
    wstep do prawoznawstwa jest fajnei prowadzony przez Jole, nawet powiem
    szczerze ze lepiej i pelnej niz na dziennych...
    prawo rzymskie - nie mailem jeszcze zajec, a samych zajec jest malo,...
    isadze ze chyab przezyje...

    reasumujac to podzile sie z toba ze jak bym sie przenosil to mam jak byk 2
    roznice programowe miedzy dziennymi a zaocznymi ( hist. panstwa i prawa
    polskiego oraz powszechna historia panstwa i prawa),... moze dalo by rade
    ktorys z tych przedmiotw lub nawet oba potraktowac przepisanie oceny z
    historii ustroju laew watpie, bo jednak pomimo ze podrecznik 1z2 to ten sam
    to jednak chyba sa pewne roznice... a jesli sa to trzeba na 2 roku brac 2
    przedmioty na kark z pierwszego roku... i tu mam prosbe czy moglbys mi
    napisac jakie miales przedmioty na II semsestrze I roku (dzinne/zaoczne)
    oraz na II roku, bo moze bede mial juz cos z tego roku pozaliczane na
    zaocznych co zwolni mnie z zajec na II roku... - mam nadzieje ze mnie
    rozumiesz :P

    do w/w trzeba jeszcze doliczyc ze pomyslnie zaliczy sie lacine w tym roku bo
    jak nie to trzeci przedmiot dochodzi...

    celowo nie wspominma o jezyku obcym i wf-ie bo jak sam stwierdziles na to
    akurat zawsze mozna znalezc czas na poznejszych latach nauki...

    PS: i jeszcze dwie rzeczy:
    keidy mozna wziac urlop dziekanski oraz czy w razie nie zaliczenia jakeigos
    egz. lub cw. z przedmiotu na I sem. mozna kontynuowac nauke na II a tatym
    zajc sie pozniej? i jak ma sie analogicznasytuacja w przypadku niezaliczenia
    II sem. I roku i kontynuacja nauki na II roku? /oczywisicie wtedy juz tylko
    w trybie zaocznym :D/

    Licze na wyczerpujace odpowiedzi :-)i serdecznia pozdrawiam!