    From: "[ piotr sut ]" <w...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ProSba do studentow Prawa z UG - ?
    Date: Tue, 8 Oct 2002 01:38:02 +0200

    'sOap' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:ant42c$tr$1@news2.tpi.pl taką oto treść:

    | na wssOOry za literowke w temacie ale klawiaturke mam nie na te
    | paluszki... ;)

    zawsze mozesz poprobowac usunac wiadomosc, choc nie wiem czy tepsa
    modemowcom to udostepnia.

    | Jestem pierwszakiem.

    gratuluje, choc nie wiem czy wiesz w co sie pakujesz (aplikacje, itd.),
    jesli nie masz plecow, to moze byc marnie.

    | Do tego studiuje w systemie zaocznym.

    bywa

    Mam zamiar sie przenies na
    | drugi rok na dzienne ale nie wiem czy mi sie uda bo ponoc ciecko a w
    | sumie uczelnia z tego korzysci zadnych nie bedzie miala tylko kaska
    | jej ucieknie ;)

    od razu moja rada: zrob wszystko co w Twojej mocy by sie przeniesc na
    dzienne. Sam bylem pierwszy rok na zaocznych, wiec wiem co pisze:-)

    | Wiec chcailem sie podpytac starych wyjadaczy czego unikac, co robic,
    | jak robic, co mnie czeka itp.

    Rozumiem, ze teraz zaczynasz pierwszy rok zaocznych. Aby zostac studentem
    dziennych studiow, masz dwie drogi (u mnie tak bylo):
    1. bardzo dobrze zdac egzaminy na pierwszym roku i pisac podanie o
    przeniesienie (za moich czasow bylo ok. 20 miejsc dla prymusow, ktorzy
    najlepiej zaliczyli pierwszy rok na zaocznych i wyrazili chec na studiowanie
    dziennie).
    2. zaliczyc pierwszy rok i zdawac ponownie egzaminy wstepne (ale chyba juz
    nie ma na UG egzaminow tylko jest konkurs swiadectw) - ja wybralem ta droge.
    Zaleta (oprocz tego ze jestes dziennym studentem): nie tracisz roku.
    Jest jeszcze trzecia mozliwosc: nie zaliczyc pierwszego roku i ponownie
    probowac sie dostac na 1 rok. Wada: tracisz 1 rok z zyciorysu (co w brew
    pozorom jest b. duzo). Ponadto moze zalicza Tobie przedmioty, ktore juz
    zdales.

    | odkupic podreczniki i ksiazki (3miasto)

    Wstep do nauk prawnych - Bonca:-(((
    Logika - Zielinski
    Rzym - Kolanczyk, Rozwadowski
    nie pamietam co tam jeszcze bylo, jak mi przypomnisz to cos wymyslimy

    odkupic mozesz od studentow starszych rocznikow: pewnie sa ogloszenia na
    nowym wydziale na Bazynskiego. Pewnie w bibliotece i w akademikach tez sie
    na tablicach jakies anonse znajda.

    Ale pamietaj: uczysz sie z tych ksiazek, ktore poleca
    wykladowca/cwiczeniowca, a nie z tych co sa najlepsze w Polsce. Tym
    bardziej, ze na UG wystepuje czesto tzw. "szkola gdanska" (choc chyba na 1.
    roku jeszcze nie tak bardzo).

    | Przy okazji to czy dobrze zauwazylem ze zaoczni nie maja WF'u, Laciny

    Niestety nie maja:-(

    | oraz Angielskiego (badz innego jezyka)?

    Powiem wiecej: nie kazdy student dzienny ma jezyk. Zawsze mozesz zdawac
    eksternistycznie.

    | W zwiazku z tym czy dzieni powyzsze przedmioty maja na zasadzie
    | zwyklego uczeszczanai na zajecia czy moze jest cos o czym nie wiem.

    WF & lacina sa obligatoryjne, jezyk fakultatywny.

    | Zwlasza interesuje mnie sprawa z angielskim - a wiec kto i w jakich

    z jezykami jest problem, bo jest malo miejsc. na anglik zaawansowanybylo na
    prawie za moich czasow chyba 30 miejsc, wiec malo kto sie dostal (decydowal
    test)

    | grupach zaawansowania moze uczeszczac na zajecia i w jakim
    | charakterze sie one odbywaja....

    normalnie cwiczenia na 3 roku egz.

    Dodam jeszcze, ze jesli udaloby Ci sie przeniesc na dzienne masz obowiazek
    zaliczyc przedmioty, ktorych nie miales na zaocznych. Jest to tzw. roznica
    programowa: Hist. Panstwa i Prawa Polskiego, lacina, WF.

    | Pozdro!

    i vice wersal:-)

    ->piotr

    ps. stan na glowie by sie przeniesc! nie ma nawet porownania (sorki za takie
    dolowanie).