  • 1. Data: 2012-01-06 19:38:42
    Temat: Prosze o sprawdzenie pozwu do e-sadu.
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Moge prosic o opinie dotyczace ponziszego wniosku, ktory chce zlozyc do
    e-sadu ? O wskazanie bledow i poprawek. Jest to moja pierwsza (i mam
    nadzieje, ze ostatnia proba 'prawnikowania'). Nie jestem prawnikiem, ale
    chcialbym stosunkowo samodzielnie zlozyc tego typu wniosek. Troche aby miec
    wiecej satysfakcji i troche aby odciazyc kosztami procesu pozwana.

    Fantom

    P O Z E W o zapłatę

    Wnoszę o zasądzenie na rzecz Powodów od Pozwanego następujących kwot:
    numer wartość waluta opis odsetki dowody
    1 xxx PLN solidarnie
    z odsetkami ustawowymi od 2011-03-01 do dnia zapłaty

    dowód nr 2
    dowód nr 1
    dowód nr 7
    dowód nr 8
    2 xxx PLN solidarnie
    z odsetkami ustawowymi od dnia wniesienia pozwu do dnia zapłaty

    dowód nr 9
    oraz
    zasądzenie zwrotu kosztów sądowych xxx zł
    U Z A S A D N I E N I E
    Z uwagi na przedstawiony stan faktyczny i zebrany materiał dowodowy
    niniejsze powództwo jest
    konieczne i uzasadnione.

    Lista dowodów
    1. umowa z dnia 2009-04-01
    Zawarcie umowy najmu przez strony postępowania
    Pozwana xxx wynajmowała od powoda mieszkanie położone przy ulicy
    xxx. Umowę z dnia 01.04.2009r. spisano na czas określony do końca
    marca 2010r., z możliwością jej przedłużenia. Pozwana była obowiązana do
    uiszczenia na konto bankowe rocznego czynszu w wysokości xxx zł, oraz wpłaty
    kaucji w wysokości xxx zł.
    Koszty o świadczenia związane z przedmiotem najmu obciążały pozwaną. Opłaty
    te miały być realizowane z góry do 10 dnia każdego miesiąca.
    2. umowa z dnia 2010-03-13
    Umowa najmu lokalu została przedłuzona na czas nieokreślony
    Umowa pisemna została przedłużona w formie ustnej w dniu 13.03.2010 na
    spotkaniu przy xxx. Miesięczny czynsz najmu ustalony został na xxx zł,
    płatny z góry do 10 dnia każdego miesiąca. Umowa zaczęła obowiązywać od dnia
    01.04.2010r.
    3. inny z dnia 2012-01-06
    Dokonywanie i zaprzestanie wpłat na rachunek powoda
    Przez blisko półtora roku pozwana sumiennie wywiązywała się z zobowiązań. Na
    dzień 01.04.2010r, pozwana posiadała nadpłatę w postaci kaucji w kwocie xxx
    zł. Wpłaty czynszu oraz koszty i świadczenia związane z przedmiotem najmu
    dokonywane były na konto powoda. W III kwartale 2010r. pozwana przestała
    uiszczać regularnie miesięczne opłaty. Kwoty wpływały niesystematycznie i w
    nieprawidłowej wysokości. Podczas kontaktów telefonicznych i e-mail,
    otrzymaliśmy informację, że są to przejściowe problemy. Sytuacja powtórzyła
    się kilkukrotnie, a zadłużenie zaczęło wzrastać. W dniu 14.02.2011 pozwana
    poinformowała za pomocą listu e-mail, że opuściła lokal i zobowiązuje się do
    spłacenia długu. W dniu 15.02.2011 roku zastaliśmy pusty lokal. W okresie od
    01.04.2010r do 06.01.2012r pozwana dokonała wpłat na pokrycie czynszu najmu
    oraz kosztów i świadczeń związanych z przedmiotem najmu na łączną kwotę xxx

    4. inny z dnia 2011-03-15
    Próba polubownego rozwiązania sporu
    Bogata korespondencja e-mail, będąca dowodem obustronnej chęci polubownego
    rozwiązania sporu. Spłata zadłużenia miałaby się odbyć przez rozłożenie
    zobowiązania na 4 raty po około xxx zł każda. Korespondencja urwała się ze
    strony pozwanej dnia 12.04.2011r.
    5. inny z dnia 2011-06-08
    Próba polubownego rozwiązania sporu
    Dnia 16.06.2011r zostało wysłane za potwierdzeniem odbioru, ostateczne
    wezwanie do zapłaty, na adres zamieszkania pozwanej.Wezwanie zostało
    nieodebrane, z powodu nieobecności adresata.
    6. inny z dnia 2011-06-07
    Próba polubownego rozwiązania sporu
    Dnia 14.06.2011r zostało wysłane za potwierdzeniem odbioru, ostateczne
    wezwanie do zapłaty, na adres siedziby firmy pozwanej. Pismo zostało
    odebrane dnia 15.06.2011 przez xxx - ojca pozwanej.
    7. inny z dnia 2011-05-19
    Wysokość kosztów i świadczeń związanych z przedmiotem najmu
    Zestawienie należności z tytułu użytkowania lokalu przy xxx wystawione przez
    Spółdzielnię Mieszkaniową xxx, wskazuje wartość zobowiązań pozwanej z tytułu
    kosztów i świadczeń związanych z przedmiotem najmu. Za okres od dnia
    01.04.2010 do dnia 28.02.2011 wynoszą one xxx zł.
    8. inny z dnia 2011-05-24
    Wysokość kosztów i świadczeń związanych z przedmiotem najmu
    Zestawienie należności z tytułu użytkowania lokalu przy xxx wystawione przez
    dostawcę energii elektrycznej ENEA S.A., wskazuje wartość zobowiązań
    pozwanej z tytułu kosztów i świadczeń związanych z przedmiotem najmu. Wynosi
    ona xxx zł za okres od dnia 01.04.2010 do dnia 28.02.2011
    9. inny z dnia 2011-03-01
    Brak zwrotu kluczy do lokalu
    Pozwana opuściła lokal w dniu 14.02.2011r, bez wcześniejszego zawiadomienia
    o tym powoda. Brak tej informacji, skutkował nie odebraniem kluczy do drzwi
    antywłamaniowych do lokalu. Mimo kilku próśb e-mail oraz telefonicznych o
    zwrot kluczy, pozwana ich nie oddała. Skutkuje to obowiązkiem wymiany zamka
    patentowego, którego całkowity koszt wynosi xxx zł.

  • 2. Data: 2012-01-09 17:50:09
    Temat: Re: Prosze o sprawdzenie pozwu do e-sadu.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-06 20:38, Fantom pisze:

    > Moge prosic o opinie dotyczace ponziszego wniosku, ktory chce zlozyc do
    > e-sadu ?

    Nie rozumiem tego zafascynowania sądem elektrycznym.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 3. Data: 2012-01-09 18:21:14
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 9 Sty, 18:50, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Nie rozumiem tego zafascynowania s dem elektrycznym.

    Bo w prostych sprawach jest prosciej/wygodniej/szybciej niz w
    "tradycyjnym sadzie"?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2012-01-09 18:22:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-09 19:21, Rafal M pisze:

    > Bo w prostych sprawach jest prosciej/wygodniej/szybciej niz w
    > "tradycyjnym sadzie"?

    Akurat. Jest tylko odrobinę taniej.

  • 5. Data: 2012-01-09 18:22:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-09 18:50, Johnson pisze:

    > Nie rozumiem tego zafascynowania sądem elektrycznym.

    Nie rozumiem niezrozumienia fascynacji.

    Mniejsza opłata sądowa, możliwość napisania i wysłania pozwu przez
    internet, brak konieczności zaprzątania sobie głowy "papierami" :)

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2012-01-09 18:24:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-09 19:22, Johnson pisze:

    > Akurat. Jest tylko odrobinę taniej.

    Niesamowite, powodowie w milionach spraw na przekór sobie specjalnie
    wybierają trudniejszą drogę.

    Ech, życie widziane zza biurka ;)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-01-09 19:45:12
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Nie rozumiem niezrozumienia fascynacji.
    >
    > Mniejsza opłata sądowa, możliwość napisania i wysłania pozwu przez
    > internet, brak konieczności zaprzątania sobie głowy "papierami" :)

    Dokaldnie takie powody. Dla takiego laika w temacie jak ja, e-sad to super
    sprawa ! Na papierze musilabym wypelniac te same dane. Tu moge to sobie
    zrobic spokojnie przy kompie, edytujac, cofajac sie, nie stresujac sie
    wzrokiem pani w okienku :) Do tego jakies mini-helpy od razu, podpowiedzi
    itp.

    Fantom

  • 8. Data: 2012-01-09 20:58:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.01.2012 20:45), Fantom wrote:

> [...]
    > sobie zrobic spokojnie przy kompie, edytujac, cofajac sie, nie stresujac
    > sie wzrokiem pani w okienku :) Do tego jakies mini-helpy od razu,

    Pomijając internet i mini-helpy, to czy papierowo nie można tak samo?
    Tj. przy kompie, edytując, cofając się, nie stresując się wzrokiem pani
    w okienku ...

    następnie wydruk, koperta, potwierdzenie poleconego, rano na pocztę ?

    p. m.

  • 9. Data: 2012-01-09 21:13:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-09 19:24, Liwiusz pisze:

    > Niesamowite, powodowie w milionach spraw na przekór sobie specjalnie
    > wybierają trudniejszą drogę.

    To się nazywa owczy pęd. No i wiadomo że na świecie jest więcej głupich
    niż mądrych. Taki naturalny rozkład statystyczny.

  • 10. Data: 2012-01-09 21:14:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-09 21:58, mvoicem pisze:

> [...]
    > w okienku ...
    >
    > następnie wydruk, koperta, potwierdzenie poleconego, rano na pocztę ?

    To samo bym napisał.