  • 1. Data: 2002-08-29 13:52:19
    Temat: Proszę o radę...
    Od: ">>PANTOKRATOR<<" <d...@e...pl>

    Witam,
    Mam taki problem. Mój ojciec chce przepisać na mnie mieszkanie. Ja jestem
    zakochany i niedługo mam zamiar się ożenić. Cały szkopuł jednak tkwi w tym,
    iż może zaistnieć taka ewentualnośc, że moje uczucia (bądź mojej wybranki)
    mogą kiedyś prysnąć jak bańka mydlana. Zastanawiam się czy mieszkanie to
    podlegałoby podziałowi majątku po rozwodzie w wypadku gdy zostanie ono na
    mnie przepisane przed ślubem? Nadmieniam, iż intercyza nie wchodzi w grę,
    bo bardzo się kochamy i chcemy być ze sobą aż do śmierci :).
    Z góry bardzo dziękuję za wszelkie informacje.
    pozdrawiam,
    ..."Tyle dróg budują, tylko, k...a, nie ma dokąd pójść!"...
    J. Himilsbach

  • 2. Data: 2002-08-29 13:58:13
    Temat: Re: Proszę o radę...
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

> [...]
    > podlegałoby podziałowi majątku po rozwodzie w wypadku gdy zostanie ono na

    nie

    > Nadmieniam, iż intercyza nie wchodzi w grę,
    > bo bardzo się kochamy i chcemy być ze sobą aż do śmierci :).

    przepraszam za osobiste pytanie, ale co to ma do rzeczy?
    Jeśli to drugie zdanie jest prawdą, to chyba korzystniej dokonac przed
    ślubem niezbędnych przesunięć majątkowych,
    później zawrzeć małżeńską umowę majątkową,
    a później żyć długo i szczęśliwie :).

    > Z góry bardzo dziękuję za wszelkie informacje.

    proszę

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 3. Data: 2002-08-29 14:10:59
    Od: r...@i...pl (BOHO)

[...]

    NIE.

    Dopiero z chwilą zawarcia małżeństwa powstaje między małżonkami z mocy
    ustawy wspólność majątkowa obejmująca ich dorobek.
    Przedmioty majątkowe nie objęte wspólnością stanowią majątek odrębny każdego
    z małżonków.
    Odrębny majątek każdego z małżonków stanowią m.im.:
    - przedmioty majątkowe nabyte przed powstaniem wspólności ustawowej,
    - przedmioty majątkowe nabyte przez dziedziczenie, zapis lub darowiznę,
    chyba że spadkodawca lub darczyńca inaczej postanowił,
    - przedmioty majątkowe nabyte ze środków uzyskanych w zamian za przedmioty
    wymienione w dwóch punktach poprzedzających.

    Polecam lekture art 31, 32, 33 i następne Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.

    Pozdr.
    BOHO

    Im szybciej, tym lepiej... >>> http://link.interia.pl/f1642