  • 1. Data: 2003-10-01 07:13:44
    Temat: Umowa o prace a zwolnienie lekarskie
    Od: "blonDIE" <c...@z...reklame.dziekuje.rejestracje.pl>

    Hi There !

    Co sie dzieje z osoba ktora ma do konca X.2003 umowe o prace, ale od IX.2003
    do IV.2004 bedzie przebywac na zwolnieniu lekarskim (najpier operacja, potem
    rehabilitacja i leczeniem po operacjyjne) ?

    Czy zwolnienie lekarskie 'przedluza' umowe o prace ?

    Z tego co wiem zwol. lek. moze trwac do 270 dni (od 91 dnia platne 100%),
    pozniej moze byc wystawione 'zwol. rehabilitacyjne' czy jakos tak na okres 3
    miesiecy maksymalnie (potem to juz tylko renta).

    Jesli zaklad ma pow. 20 pracownikow (a tak jest w tym przypadku) to
    wynagrodzenie po 30 dniach chorobowego nie idzie z ZUSu tylko dalej z
    zakladu - a zaklad jakos to tam odlicza, tak ze placi mniej kasy do ZUS.

    Co bedzie w takim przypadku jesli umowa wygasa z koncem X.2003 ? Kto bedzie
    placil ?

    Jak taki dlugi okres zwolenia lekarskiego liczy do stazu pracy ?

    Z gory dziekuje za info.
    blonDIE (one & only) @ work

  • 2. Data: 2003-10-01 09:50:37
    Temat: Re: Umowa o prace a zwolnienie lekarskie
    Od: "muszi" <m...@p...onet.pl>

    zwolnienie lekarskie nie przedłuża czasu trwania umowy o pracę. PO
    rozwiązaniu umowy o prace pracodawca przekaże sprawę do zus , który będzie
    wypłacał zasiłek chorobowy.

    Użytkownik "blonDIE" <c...@z...reklame.dziekuje.rejestracje.pl> napisał w
    wiadomości news:bldukv$r3q$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2003-10-01 20:23:22
    Od: "" <s...@t...pl>

    Zasiłek chorobowy przysługuje przez okres trwania niezdolności do pracy z
    powodu choroby nie dłużej jednak niż przez 6 miesięcy, a jeżeli niezdolność do
    pracy spowodowana została gruźlicą - nie dłużej niż przez 9 miesięcy.
    Miesięczny zasiłek chorobowy wynosi 80% podstawy wymiaru zasiłku, a
    za okres pobytu w szpitalu wynosi 70% podstawy wymiaru zasiłku.
    Jednakze miesięczny zasiłek chorobowy wynosi 100% podstawy wymiaru zasiłku,
    jeżeli niezdolność do pracy: przypada w okresie ciąży, powstała wskutek wypadku
    w drodze do pracy lub z pracy lub trwa nieprzerwanie ponad 90 dni, począwszy od
    91 dnia tej niezdolności.

    Świadczenie rehabilitacyjne przysługuje ubezpieczonemu, który po wyczerpaniu
    zasiłku chorobowego jest nadal niezdolny do pracy, a dalsze leczenie lub
    rehabilitacja lecznicza rokują odzyskanie zdolności do pracy. Świadczenie
    rehabilitacyjne przysługuje przez okres niezbędny do przywrócenia zdolności do
    pracy, nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy. Świadczenie rehabilitacyjne
    wynosi 75% podstawy wymiaru zasiłku chorobowego, a jeżeli niezdolność do pracy
    powstała wskutek wypadku w drodze do pracy lub z pracy albo jeżeli niezdolność
    do pracy przypada w okresie ciąży - 100% tej podstawy.