  • 1. Data: 2005-07-25 19:00:13
    Temat: Prosze o pomoc - problem z bieglym
    Od: "kuru" <k...@i...pl>

    Witam, mam mały problem. W chwili obecnej toczy się przeciwko mnie
    postępowanie w sprawie dotyczącej podrobienia podpisu. Dowodem w
    sprawie sa 2 kwity KW. Na obu z nich podpisywała się moja była zona
    (kwity mialy byc dowodem, ze placilem alimenty). W momencie
    podpisywania przez nia kwitu zauwazylem, ze cos kombinuje z podpisem
    i stwierdzilem ze takiego podpisu nie przyjme, wypelnilem drugi kwit KW
    i ona ten juz dobrze podpisala a ten pierwszy zabrala (zeby nie bylo ze
    zaplacilem dwa razy). Nastepnie zaniosla je na policje
    chcac wyludzic ode mnie kolejne pieniadze. Biegly stwierdzil, ze jeden
    z tych podpisow podrobilem ja natomiast drugi jest "kombinowany".
    Odbyla sie juz pierwsza sprawa gdzie sedzia na wstepie oznajmil mi ze
    uznaje mnie winnym i wymierzyl kare (a gdzie domniemanie niewinnosci??)
    nie przesluchujac ani mnie ani bieglego ani swiadka (mojej bylej zony).
    Wnioskowalem o przeprowadzenie kolejnych badan przez innego bieglego,
    ale sad stwierdzil ze biegly to ekspert i nie ma powodow mu nie ufac (
    ??? ). Chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob moge podwazyc opinie
    bieglego?? czy jego opinia to dowod czy poszlaka?? Wiem ze
    wiarygodnosc mojej bylej zony jako swiadka moglbym latwo podwazyc ale
    ona nie pojawila sie ani sie nie pojawi na rozprawie bo wie ze sie
    pogubi w zeznaniach
    i wie ze grozi jej za to sprawa o skladanie falszywych zeznan. Co moge
    zrobic zeby sie wybronic??? pozdrawiam bartek

  • 2. Data: 2005-07-25 19:11:40
    Temat: Re: Prosze o pomoc - problem z bieglym
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Użytkownik "kuru" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Trudna sprawa. W zasadzie opinię biegłego mozna podważyć ze względu na jej
    tendencyjność, merytoryczną błędność lub niezgodność wniosków z
    przesłankami. Opinia była zapewne sporządzana przez biegłego z Zakładu
    Kryminalistyki Komendy Policji, przy użyciu programu komputerowego i nie
    jest możliwe podważenie jej przez laika. Placówki te cieszą się całkowitym
    zaufaniem sądu.
    Opinia biegłego zawsze jest dowodem, lecz "sąd jest najwyższym biegłym",
    czyli opinie tą może przyjąć w części, całości lub odrzucić. Grafologia jest
    poza tym b. deficytową specjalnością i biegłych z tego zakresu skupiają w
    99% placówki podległe wymiarowi sprawiedliwości.

    Wiem ze
    wiarygodnosc mojej bylej zony jako swiadka moglbym latwo podwazyc

    Wiarygodność zeznań można potwierdzić lub zanegować również przez biegłego
    z branży psychologicznej, dotyczy to jednak nieletnich i osób psychicznie
    bądź umysłowo ułomnych.

[...]

    Możesz domagać się jej przybycia na rozprawę skoro jest koronnym świadkiem,
    i przygwoździć ją pytaniami tak, aby to sąd powziął wątpliwość co do faktu,
    czy jej zeznania na wiarę zasługują.
    Anna

    pozdrawiam bartek