  • 51. Data: 2006-11-20 09:33:22
    Temat: Re: Proszę o pomoc prawną dla samotnej matki
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    witek napisał(a):

    > Natomiast u Ciebie wychodzi zasada: mi dokopali, to innym się też
    > należy.

    A gdzieś Ty to wyczytał? Wręcz przeciwnie - ja się ze swoim byłym
    pracodawcą rozstałam po ludzku, za obupólnym porozumieniem. Nikt do
    nikogo nie miał pretensji o nic, a więc da się.
    Ale cóż, każdy sądzi według siebie;-P

    Justyna

  • 52. Data: 2006-11-20 12:09:52
    Temat: Re: [OT] Re: Proszę o pomoc prawną dla samotnej matki
    Od: j...@b...pl

    A kobieta próbowała pogadać z pracodawcą? Ale tak, jak człowiek? Bez
    oskarżania? Be powoływania sie na uprawnienia?

    Jagoda72

    PS a na pracownika na wychowawczym nie trzeba ropbic odpisu na f.socjalny?
    Bo jeśli tak, to przywrócenie do pracy nie jest bezpłatną uprzejmością.

  • 53. Data: 2006-11-20 12:24:28
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    Tiger <c...@c...pl> napisał(a):

    >inaczej nasz gatunek by wymarl

    I puhw z nim.

    --
    JoP

  • 54. Data: 2006-11-20 12:25:42
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Tiger <c...@c...pl> napisał(a):

    > Dlatego latwiej mi
    > uwierzyc, ze pracodawca jest oportunistyczna gnida - a dziewczyna nie
    > dopilnowala terminow z waznych zyciowych powodow, np. zdrowie dziecka.

    Nie byłeś nigdy pracodawcą, ani nawet kierownikiem, prawda?

    --
    JoP

  • 55. Data: 2006-11-20 17:15:36
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sat, 18 Nov 2006 22:55:39 +0100,
    Tiger <c...@c...pl> screamed:

    > To ja jeszcze sie doloze. Scream, przegiales pale. Pracodawca jest z pozycji
    > sily. Kobietom nalezy sie ochrona, chociazby z takiego powodu, ze inaczej
    > nasz gatunek by wymarl - byc moze do twego ultrakognitywistycznego podejscia
    > tylko taki argument przemowi.

    Mężczyznom też należy się ochrona, chociażby z takiego powody, że
    inaczej nasz gatunek by wymarł - być może do Twego
    ultrakognitywistycznego podejścia tylko taki argument przemówi.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:217B ]
    [ 18:15:21 user up 11166 days, 6:10, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    RTFM: Read The F(riendly) Manual

  • 56. Data: 2006-11-20 21:36:14
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > A, jeszcze jedno - proponowałeś zacząć weryfikację pogladów od siebie -
    > daj dobry przykład, załóż firmę i zatrudnij same samotne matki i
    > potencjalne matki - potem pogadamy o konkretach, dobra?

    Sam nie mam firmy, ale trzy przyklady podam.

    1) Firma z kapitalem zagranicznym, mala i o ograniczonym budzecie - na
    kilkuosobowy zespol zatrudnia srednio raz na dwa lata kobiete, ktora w
    rozmowie kwalifikacyjnej wyraza chec posiadania dzieci, albo zawarcie
    malzenstwa w ciagu najblizszego roku.
    2) Firma mojego znajomego, w ktorej pracuja 3 dziewczyny - wszystkie
    przeszly ciaze jako samotne matki, "wylowione z rynku" - u kazdej historia
    byla taka sama: pracodawca w momencie, gdy z rozmow towarzyskich dowiadywal
    sie o zblizajacym sie malzenstwie wywalal z pracy. Moj znajomy z rekrutacji
    lapal takie dziewczyny i wprost mowil im, ze u niego moga liczyc na normalne
    zycie, tylko oczekuje pelnej lojalnosci wzamian - po urlopach macierzynskim
    i wychowawczym. Najdluzej pracuje dziewczyna, ktora urodzila 7 lat temu.
    Takiej pracownicy zyczylbym kazdemu.
    3) Pewna znana, miedzynarodowa firma (jedna z najwiekszych), ktora ma w
    swoich zaleceniach dla rekrutacji i kadr, aby zadne uwarunkowania czy
    argumenty narodowosciowo - rasowe nie byly przeszkoda dla rekrutacji. O
    dziwo tez jakos sie nie przejechali.

    Kobieta - dzieciorob - legat, to jeden z mitow, ktory stworzyli
    pracodawcy-sk....syny. Dlaczego? Bo dla nich argument "oplaca sie" jest
    wazniejszy nawet od ludzkiego zdrowia i zycia. Mam nadzieje, ze tutaj
    przykladow nie musze podawac.

    Inna kwestia jest to, ze moim zdaniem panstwo (ZUS) powinno chronic
    najmniejszych przedsiebiorcow, ktorzy na taki wydatek po prostu nie moga
    sobie pozwolic. W koncu po to na ZUS sie placi, zeby oczekiwac wyplat w
    razie... A ZUS ssie, jak dorosla hiena. I nic im zrobic nie mozna, choc
    wiadomo, ze nie powinni.... I mam nadzieje, ze to zakonczy dyskusje.

    Zaznaczam, ze swojego stanowiska bronie, majac mocne podstawy z
    doswiadczenia. Nie znam ani jednego przypadku nieuczciwych kobiet, ktore
    zaszly w ciaze. Znam natomiast liczne przypadki naruszania praw kobiet w
    ciazy przez pracodawcow - od mobbingu przez nieludzkosc, cwaniactwo i
    lamanie prawa pracy po przypadek pobicia dziewczyny, gdy skurwiel-pracodawca
    dowiedzial sie, ze zaszla w ciaze. Pobil ja po brzuchu i w efekcie poronila.
    Niestety to bylo przed wprowadzeniem ochrony zycia poczetego do naszego
    prawa.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 57. Data: 2006-11-20 21:50:56
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Nie byłeś nigdy pracodawcą, ani nawet kierownikiem, prawda?

    Mialem przyjemnosc kierowac niewielka grupa ludzi w duzej korporacji, jakis
    czas podzlecalem tez tlumaczenia - takze mozna powiedziec, ze z tej strony
    problematyke "liznalem". Znam to natomiast z punktu widzenia znajomego,
    ktory ma wlasna firme, jak rowniez z punktu widzenia kilku firm, w ktorych
    mam znajomych i przyjaciol. No i znam tez proces tzw. proaktywnego
    zarzadzania kadrami, ktory pozwala uniknac tego typu "pomylek", ktore
    skutkuja "koniecznoscia proceduralnego wyrzucenia z pracy przez biednego
    pracodawce". Jest tez zasada, ze rekrutacja przebiega przy pomocy ludzi,
    ktorzy: a) znaja sie na ludziach; b) potrafia po 3 miesiacach ocenic
    przydatnosc i uczciwosc pracownika; c) koncza proces rekrutacji wyborem
    najlepszego pracownika, a nie "pani Lusi, bo miala ladne oczy". Argumenty
    moglbym mnozyc, wiec przejde do konkluzji.

    Moim skromnym zdaniem to pracodawca jest winien zatrudnieniu zlej pracownicy
    na etat - bo albo nie powinien jej zatrudniac, albo powinien dac jej inna
    prace, w ktorej sie sprawdzi. Jezeli "zla pracownica" zachodzi w ciaze, to
    jest to etap, w ktorym pracodawca powinien zapomniec o swoim zlym zdaniu na
    temat jakosci jej pracy. Mogl zwolnic ja wczesniej, albo zadbac o lepsze
    przeszkolenie, lepsza kontrole itp. Jezeli natomiast pracownica jest dobra,
    to... nie musze tlumaczyc.

    Na przyklad: jest sobie tlumaczka na etacie, ktora nienawidzi Tradosa i nie
    ma ochoty go uzywac. Tlumaczy "czworkowo", wiec nikt sie jej specjalnie nie
    czepia. Nagle zachodzi w ciaze i co? Szef ma sobie "przypomniec", ze mimo
    zalecen nie uzywala Tradosa i wywalic dyscyplinarnie za ciezkie naruszenie
    obowiazkow sluzbowych? Nagle ma mu przestac przeszkadzac, ze redaktor ma
    "wciagac do Tradosa" jej tlumaczenie?

    Wybacz, nie zgodze sie, ze pracownica ponosi wine za opisywana przez autorke
    watku sytuacje. A na poparcie tego - dodatkowo - mam X przypadkow kobiet,
    ktorym pracodawcy naprawde wyrzadzili potezna krzywde w zyciu. W imie
    "dbalosci o zwrot z inwestycji".

    Pozdrawiam,

    Andrze

  • 58. Data: 2006-11-20 22:12:00
    Od: "ewa" <e...@i...pl>

    -- Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i w efekcie poronila. Niestety to bylo przed wprowadzeniem ochrony zycia

    Po pierwsze: wielkie słowo DZIEKUJĘ dla p. Andrzeja za zrozumienie sytuacji.

    Pracodawca który zwolnił moja przyjaciółkę, jest typowym "wyżartym"
    skur...lem. Jest osoba bezwzgledną i jakakolwiek rozmowa z nim kończy sie na
    słowie SPIERD...J (z jego strony oczywiscie. Sama tego doświadczyłam w dniu
    dzisiejszym.

    Gdy zatrudniał dziewczynę na stanowisko general marketin manager BYŁA JUŻ W
    CIĄŻY, !!!!!!!! W trzecim miesiącu i wiedział że za kilka miesiecy będzie
    rodzić.!!!!!!!! Dziewczyna sama musiała ze swojej wypłaty opłacac ZUS,
    ponieważ prawie każdy pracownik w tej firmie ma takie warunki (SAMEMU
    OPŁACAĆ ZUS z wynagrodzenia).

    Pierwszy raz poinformowała go o zamiarze pójścia na wychowawczy już
    20.10.2006r ustnie przy innych pracownicach (czego potwierdzenia mamy juz
    spisane i podpisane przez te pracownice). Przypominam że macieżyński urlop
    był do 09.11.2006r. Dnia 06.11.2006 ponownie wystapiła o urlop na pismie.
    Mimo to że pracowdawca wiedział o zamiarze - zwolnił ja dyscyplinarnie dnia
    15.11.2006r. Pytanie zasadnicze- czy mógł tak postapić????????????

  • 59. Data: 2006-11-20 23:37:34
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> wrote in message
    .

    > Mężczyznom też należy się ochrona, chociażby z takiego powody, że
    > inaczej nasz gatunek by wymarł - być może do Twego
    > ultrakognitywistycznego podejścia tylko taki argument przemówi.

    Słusznie.
    Ojciec jak najbardziej ma prawo złozyć wniosek o urlop wychowawczy na takich
    samych zasadach jak matka.

  • 60. Data: 2006-11-21 01:11:28
    Od: "Angie" <j...@w...interia.pl>

    Użytkownik "ewa" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

    >macieżyński

    napisalas juz to tyle razy, ze teraz moze dla odmiany napisz to raz
    poprawnie. MacieRZyński.

    I tnij cytaty.

    Angie