  • 1. Data: 2004-12-15 22:06:53
    Temat: Prosze o pomoc PILNE!!!!!!
    Od: Marcin <m...@p...onet.pl>

    ELO ALL

    jestem pracownikiem stacji benzynowej X (nie wiem czy moge podac nazwe) i
    pracuje na umowe zlecenie, prawdopodobnie zle zatankowałem samochod zamiast
    ropa poszło pliwo, za kazdym razem pytam sie jakie paliwo, ale nie
    udowodnie tego, auto sie zepsuło, czy bede musial poniesc koszty zwiazena z
    naprawa samochodu, przecierz mogł mi zle powiedziec koles i dla tego ja
    zatankowałem zle, na stacji sa kamery ale glosu sie nie odtworzy, nie wiem
    co mam zrobic, mieszkam z mama i ledwo co wiazemy koniec z końcem, co mi
    grozi, czy mozecie mi pomóc, czy moze sa jakies kruczki co do umowy, (ale
    za duzo nie pamietam co podpisywalem) jestem zalamany
    jutro bede wiedział wiecej dziki za pomoc

    LANIA

  • 2. Data: 2004-12-15 23:22:59
    Temat: Re: Prosze o pomoc PILNE!!!!!!
    Od: Michał <q...@w...wp.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za duzo nie pamietam co podpisywalem) jestem zalamany
    > jutro bede wiedział wiecej dziki za pomoc

    Wydaje mi sie, ze powinienes pojsc w kierunku udowodnienia, ze twoje
    zatrudnienie mialo w rzeczywistosci charakter umowy o prace a nie zlecenia.
    Jakie warunki twoja praca musi spelniac aby bylo to mozliwe poszukaj w
    archiwum, sporo bylo na ten temat. Generalnie musza zajsc tzw. materialne
    przeslanki umowy o prace i twoim zadaniem bedzie ich wykazanie. Wowczas za
    szkode bedziesz odpowiadac wg regul zapisanych w kodeksie pracy - art.114 -
    122. Tzn.: ze szkode bedzie musial wpierw naprawic twoj pracodawca, a
    dopiero wowczas bedzie mogl domagac sie od ciebie odszkodowania. Nie bedzie
    moglo jednak ono przekroczyc trzykrotnego miesiecznego wynagrodzenia. W
    szczegolnych okolicznosciach (a taka moze byc twoja sytuacja materialna) sad
    pracy moze nawet nie nadac wyrokowi o odszkodowanie klauzuli wykonalnosci.

    Pozdr
    Michał

  • 3. Data: 2004-12-16 00:44:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ty mogłeś się pomylić. A klient nie widział za co płaci? Ja bym się tego
    trzymał. Chciał benzynę i dostał benzynę. Jeśli nie udowodnią Ci celowego
    działania, to raczej nie są w stanie uzyskać przeciwko Tobie tytuły
    wykonawczego. A tego udowodnić się raczej nie da.

    Po za tym, jak napisał Michał, to jeśli będą naciskali i chcieli ową umowę
    rozwiązać to niewiele Ci zostaje, jak walka o to, by jednak uznano
    zatrudnienie Twojej osoby jako umowę o pracę. Szanse masz olbrzymie, bo
    próba przekonania sądu, że nalewanie paliwa jest czynnością prawną są
    znikome. Jak dojdą stałe godziny pracy, nadzór kierownictwa, obowiązek
    osobistego wykonywania zlecenia to leżą.

    Da to kilka pozytywnych skutków. Po pierwsze będziesz miał legalne
    zatrudnienie w tym czasie. Po drugie obowiązuje okres wypowiedzenia. Po
    trzecie, nawet jeśli to odpowiedzialność w granicach 3 pensji - pewnie nie
    za wielkich oficjalnie.