  • 1. Data: 2006-02-27 12:12:55
    Temat: Prośba o szczegółowe przepisy dotyczące przetargów
    Od: "NosferX" <n...@i...pl>

    Witam

    Pilnie poszukuję przepisów i aktów prawnych opisujących zasady przetargów
    publicznych.
    Szczególnie chodzi mi o przepis iż w przypadku podawania specyfikacji
    zamawianego przedmiotu Zamawiający nie może określić konkretnego producenta
    lecz musi określić parametry.
    Będę wdzięczny za pomoc.

    Konrad Olejniczak

  • 2. Data: 2006-02-27 15:52:08
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    NosferX <n...@i...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > zamawianego przedmiotu Zamawiający nie może określić konkretnego
    > producenta lecz musi określić parametry.

    Dz.U.2004.19.177 Prawo zamówień publicznych.
    Art. 29. 1. Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i
    wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń,
    uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na
    sporządzenie oferty.

    2. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać
    uczciwą konkurencję.

    3. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków
    towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką
    przedmiotu zamówienia lub zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia
    za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą
    wyrazy "lub równoważne" lub inne równoznaczne wyrazy.

    Art. 30. 1. Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia za pomocą cech
    technicznych i jakościowych, przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących
    europejskie normy zharmonizowane.

    2. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy
    zharmonizowane uwzględnia się:

    1) europejskie aprobaty techniczne;

    2) wspólne specyfikacje techniczne;

    3) Polskie Normy przenoszące normy europejskie;

    4) normy państw członkowskich Unii Europejskiej przenoszące europejskie
    normy zharmonizowane;

    5) Polskie Normy wprowadzające normy międzynarodowe;

    6) Polskie Normy;

    7) polskie aprobaty techniczne.

    3. Zamawiający może odstąpić od opisywania przedmiotu zamówienia z
    uwzględnieniem Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane,
    europejskich aprobat technicznych lub wspólnych specyfikacji technicznych,
    jeżeli:

    1) nie zawierają one żadnych wymagań dotyczących zapewnienia zgodności z
    wymaganiami zasadniczymi;

    2) ich stosowanie nakładałoby na zamawiającego obowiązek używania wyrobów
    niewspółdziałających z już stosowanymi urządzeniami lub

    3) ich stosowanie nie byłoby właściwe ze względu na innowacyjny charakter
    przedmiotu zamówienia.

    4. Do opisu przedmiotu zamówienia stosuje się nazwy i kody określone we
    Wspólnym Słowniku Zamówień.

    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 3. Data: 2006-02-27 22:03:30
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Mon, 27 Feb 2006 16:52:08 +0100, Roman Rumpel napisał(a):

> [...]
    > za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą
    > wyrazy "lub równoważne" lub inne równoznaczne wyrazy.
    Taaak, szczególnie w przypadku części zamiennych do urządzenia X produkcji
    X Sp. z o.o. produkowanych (patenty, znaki towarowe, wzory przemysłowe
    itp.) _wyłącznie_ przez X Sp. z o.o. komicznie brzmią "lub równoważne".

    --
    pozdro
    poreba

  • 4. Data: 2006-02-28 09:23:17