  • 11. Data: 2008-04-30 23:59:37
    Temat: Re: Prosba o pomoc! Samotna matka vs. 3 dzieci
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Magdalena Bassett pisze:

    > ustalic, jaki zamierza miec wklad w obowiazki domowe, i je wykonac, np.
    > codzienne gotowanie obiadow dla calej rodziny i sprzatanie po obiedzie.
    > Po miesiacu nic nierobienia wystawic jej rzeczy na klatke i zmienic
    > zamek w drzwiach.

    Może i właściwy sposób, ale zdecydowanie nielegalny. Córka pewnie zbyt
    głupia, żeby się zorientować, ale istnieje ryzyko, że usłyszy o ochronie
    praw lokatorów i jeszcze matkę pozwie o przywrócenie posiadania.

    > Starszego syna wyslac do pracy w weekendy albo ustalic prace w domu, za
    > ktora moze byc placony. Jesli nie chce, wystawic rzeczy na klatke i dac
    > wymowienie mieszkania. Za kazde przeklenstwo odbierac 1% z placy.

    Znowu: sensowne, ale pojawia się problem formalny - to przypomina
    zatrudnienie, więc pojawi się pytanie o ZUS i inne takie.

    > Mlodszego syna zabrac ze soba do pracy, niech cicho siedzi w kacie i
    > oglada, co matka robi caly dzien. Bedzie mial obowiazek napisania

    Ummm... To akurat kompletnie bez sensu - jaki szef zniósłby w zakładzie
    pracy przeszkadzającego bachora? A jeśli np. jest to praca w banku, to
    jak sobie wyobrażasz osobę postronną plączącą się w okolicy gotówki?

  • 12. Data: 2008-05-01 08:04:06
    Temat: Re: Prośba o pomoc! Samotna matka vs. 3 dzieci
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Dlaczego ta Samotna matka jest versus czyli przeciw czyli kontra 3 dzieci ??
    JaC

  • 13. Data: 2008-05-01 09:27:32
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Dlaczego ta Samotna matka jest versus czyli przeciw czyli kontra 3 dzieci
    > ??

    pewnie dlatego że nie wie kto jest ojcem (druga krafczyk)

    nie wiem dlaczego nie pobrało mi głównego wątku (usunięto czy jak?)

  • 14. Data: 2008-05-01 20:11:02
    Od: Magdalena Bassett <i...@b...com>

    Andrzej Lawa wrote:
    > To, co Magdalena napisała ma dużo sensu i mogłoby zadziałać, tylko
    > znając życie ta matka to pewnie taka cimcirimci, której zabraknie
    > zdecydowania i konsekwencji.

    Ja wiem, ze to wszystko bezprawne, nielegalne, nie do wykonania, ale
    gdyby choc w tym kierunku poszla, ustanawiajac jakis regulamin, jakies
    obowiazki, gdyby zaczela ich traktowac jak doroslych i wymagac jak od
    dorosych, a na pewno nigdy nie dawac pieniedzy, nie prac ich ubran, nie
    sprzatac ich balaganu. Jak chca miec na wydatki, to niech zarobia. Czy
    20-letnia kobieta z dzieckiem nie moze znalezc pracy, np. wieczorami,
    jako kelnerka? Czy 15-letni chlopak nie moze znalezc pracy na kilka
    godzin tygodniowo? Wtedy docenia wartosc pracy. Inaczej pies pogrzebany.

    MB

  • 15. Data: 2008-05-01 21:28:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Magdalena Bassett pisze:

> [...]
    > dorosych, a na pewno nigdy nie dawac pieniedzy, nie prac ich ubran, nie
    > sprzatac ich balaganu. Jak chca miec na wydatki, to niech zarobia. Czy

    Zauważ, że o tych wyżej wymienionych elementach Twojego planu nic nie
    pisałem.

    > 20-letnia kobieta z dzieckiem nie moze znalezc pracy, np. wieczorami,
    > jako kelnerka? Czy 15-letni chlopak nie moze znalezc pracy na kilka
    > godzin tygodniowo? Wtedy docenia wartosc pracy. Inaczej pies pogrzebany.

    To nie jest kwestia "nie może". To, jak słusznie zauważyłaś, kwestia
    wychowania - a niestety przy płodzeniu dzieci nikt nie sprawdza
    kompetencji do ich wychowania.

    Niemniej jednak jeśli już uczysz jednych pozytywnych wartości to IMHO
    niewychowawcze będzie robienie tego kosztem innych pozytywnych wartości.

  • 16. Data: 2008-05-02 04:50:13
    Od: Magdalena Bassett <i...@b...com>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Niemniej jednak jeśli już uczysz jednych pozytywnych wartości to IMHO
    > niewychowawcze będzie robienie tego kosztem innych pozytywnych wartości.

    Oczywiste...ale czy to mozliwe? acha, z pewnoscia chodzi Ci o lamanie
    prawa przez "wystawianie na klatke" jako negatywny aspekt pozytywnych
    pouczen. Tak?

    MB

  • 17. Data: 2008-05-02 07:04:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Magdalena Bassett pisze:

    > Oczywiste...ale czy to mozliwe? acha, z pewnoscia chodzi Ci o lamanie
    > prawa przez "wystawianie na klatke" jako negatywny aspekt pozytywnych
    > pouczen. Tak?

    Przykładowo.