  • 21. Data: 2016-06-12 08:36:43
    Temat: Re: Prośba o informację
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 11 czerwca 2016 19:05:46 UTC+2 użytkownik arek napisał:

    > Po jaką cholerę wymuszają tym działaniem szybsze uregulowanie stanu
    > prawnego mieszkania po zmarłych rodzicach? Z tego co wiem w Polsce nie
    > ma przepisów nakazujących spadkobiercom wszczęcie procedur spadkowych w
    > jakimś określonym czasie.
    Kilka lat temu kupowałem strych od wspólnoty(dwa mieszkania z niego robiłem)
    Udziały w częściach wspólnych się zmieniły każdemu wtedy i też była konieczność
    uregulowania własności w jednym z mieszkań. Formalny właściciel nie żył lat kilka
    już, mieszkała tam córka która sprawy spadkowe uregulowane nie miała. Ale
    załatwiliśmy to szybko.

  • 22. Data: 2016-06-12 10:31:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Jun 2016 20:51:40 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Po to, że mają w tym pewnie interes prawny (jaki - tego się spadkobiercy
    > dowiedzą ze wniosku o stwierdzenie nabycia spadku).

    A nie powinno byc juz w projekcie uchwaly ?
    Czy zarzadca sobie wpisze dopiero na wniosku ?

    W kadym badz razie nie rozumiem - czy wspolnota ma skierowac wniosek w
    sprawie ustalenia nabycia spadku przez dzieci, czy nabyc ma wspolnota?

    Ale jesli tak im zalezy na ustaleniu ...
    -moze ciazy na nich obowiazek ustalenia stanu faktycznego, a sie
    wlasnie dowiedzieli o smierci,

    -chca wspolnote czyms obciazyc i potrzebuja wszystkich czlonkow
    wymienic ?

    J.

  • 23. Data: 2016-06-12 12:47:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-12 o 10:31, J.F. pisze:

    > -moze
    > -chca

    Powodów może być mnóstwo, a akurat zdziwienie "dlaczego im może zależeć"
    świadczy o jakieś potężnej ignorancji i braku wyobraźni.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2016-06-12 13:55:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-09 o 18:51, (Tom N) pisze:
    > witek w

    > [...]
    > Kogo/co pozałatwiać? Podjęcie uchwały?

    > Podobno płacą...
    > No i pytanie skąd zarządca powziął informację o śmierci członków, dlaczego
    > nie reagował od 10 lat...

    No i co z tego, że płacą jak oficjalnie mieszkanie nie ma właściciela.
    Poza tym nie wiadomo czy nie ma większej ilości spadkobierców.

    Ponadto co ma zrobić wspólnota jeżeli powstanie zadłużenie? Co ma zrobić
    wspólnota, kiedy musi mieć zgodę wszystkich członków wspólnoty?

    Niektóre uchwały wymagają zgody wszystkich członków wspólnoty.

  • 25. Data: 2016-06-12 14:33:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jun 2016 12:47:27 +0200, Liwiusz napisał(a):
    > Powodów może być mnóstwo, a akurat zdziwienie "dlaczego im może zależeć"
    > świadczy o jakieś potężnej ignorancji i braku wyobraźni.

    A lekcewazyc "dowiedza sie z wniosku" to nie ?

    Moze sie nie dowiedza, bo bedzie ogolnie napisane, i dowiedza sie z
    drugiego ?

    A moze sie trzeba zainteresowac juz dzis, co tam jeszcze wspolnota
    "uchwalila" ?

    J.

  • 26. Data: 2016-06-12 17:07:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-12 o 14:33, J.F. pisze:

> [...]
    > drugiego ?
    >
    > A moze sie trzeba zainteresowac juz dzis, co tam jeszcze wspolnota

    Nie bardzo rozumiem co powyższe ma związek z moją wypowiedzią.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2016-06-13 04:37:54
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 6/12/2016 10:07 AM, Liwiusz wrote:

    > Nie bardzo rozumiem

    I to zdaje się już od dłuższego czasu.

  • 28. Data: 2016-06-13 04:48:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-13 o 04:37, witek pisze:

    > I to zdaje się już od dłuższego czasu.

    Ty już dałeś dowód swej ignorancji w tym wątku, więc łaskawie zamilknij.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2016-06-15 23:53:32
    Od: arek <a...@b...pl>

    W dniu 2016-06-12 o 13:55, Uzytkownik pisze:
    > Niektóre uchwały wymagają zgody wszystkich członków wspólnoty.

    Proszę o przykłady takich uchwał

    --
    arek

  • 30. Data: 2016-06-16 08:48:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 15.06.2016 23:53, arek wrote:

    > Proszę o przykłady takich uchwał

    Sprzedaż części nieruchomości wspólnej np. Nie ma za co;)

    Shrek