  • 1. Data: 2002-07-16 12:02:55
    Temat: Prośba - Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku
    Od: "PiDo" <p...@k...waw.pl>

    Witam wszystkich,
    Mam prośbę, czy ktoś z grupowiczów może mi podesłać wzór wniosku do sądu o
    stwierdzenie nabycia praw do spadku, ale nie z mocy ustawy tylko na
    podstawie testamentu.
    Wszystkie dotychczasowe wzory jakie udało mi się znaleźć mówią o nabyciu z
    mocy ustawy.
    Mógłbym próbować je jakoś zaadaptować do moich potrzeb, ale fachowy wzór to
    nie to samo co laickie modyfikacje.
    Muszę rozpocząć sprawę spadkową po mojej cioci, która zapisała mi
    testamentem notarialnym mieszkanie, a termin 1 roku drastycznie się kurczy.
    Dodam, że czeka mnie długa przeprawa, nie tyle ze spadkobiercami
    ustawowymi - tu jest ok, ale z ich miejscem pobytu (Kanada, USA itp.). Weź
    tu człowieku ściągaj teraz te wszystkie akty urodzenia, małżeństwa, akty
    zgonu rodziców czy rodzeństwa itp.

    Pozdrawiam,
    Piotr (p...@k...waw.pl)

  • 2. Data: 2002-07-16 14:17:29
    Temat: Re: Prośba - Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku
    Od: "Dromader" <D...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiDo" <p...@k...waw.pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich,
    > Mam prośbę, czy ktoś z grupowiczów może mi podesłać wzór wniosku do sądu
    > stwierdzenie nabycia praw do spadku, ale nie z mocy ustawy tylko na
    > podstawie testamentu.

    Bardzo prosto jest zaadoptować wniosek wystarczy dopisac informację, że
    zmarły pozostawił testament. Na wniosku nie musisz wskazywac podziału (
    nawet w przypadku ustawowym), to jest robota dla sądu
    Sam w zeszłym tygodniu składałem taki wniosek.

    Darek