  • 1. Data: 2003-02-11 08:33:50
    Temat: Prośba
    Od: "Walenty S." <w...@k...home.pl>

    Witam.
    Proszę o informację, czy podejrzany ma prawo do czytania i ewentualnie
    pobrania akt w toczącym się postępowaniu z prokuratury.
    chciałbym też wiedzieć jakie jest Wasze zdanie? Było takie zdarzenie:
    W lokalu po godzinach otwarcia pozwolono grupie około 8 (młodzi mężczyźni)
    osób pozostać w celu wypicia butelki alkoholu. Po 2400 doszło między nimi do
    konfliktu nikt nie odniósł obrażeń natomiast zniszczono krzesło i jakąś
    figurkę. Barman zadzwonił po policję. Osoby opuściły lokal (były znane
    barmanowi) i kiedy oddalały się brutalnie zainterweniowała policja ustawiono
    ich pod ścianą jednego uderzeniami powalono na ziemię skuwano i bito. kolega
    jego poprosił by go nie bito, wymierzono do niego strzelbą w głowę poczym
    uderzono lufą w brzuch, nie pozwolono patrzeć. Barman który wyszedł też
    prosił by go nie bito bo nic on nie zrobił. Zabrano pobitego do radiowozu
    reszcie kazano spier. Po czym policja odjeżdżała. koledzy zatrzymanego
    prosili o puszczenie go. radiowozu po chwili stanął W tym czasie podjeżdżał
    już drugi brutalnie pobito i zatrzymano jeszcze dwie osoby. kopanie skutych,
    ciosy wszystko było (bito w radiowozie i na komisariacie). Padł też strzał.
    na finale trzy osoby mają postawione zarzuty. 1 obrazę funkcjonariusz i
    czynny opór. 2 czynny opór i niszczenie mienia 1500 PLN. 3 w zmowie i
    porozumieniu napaść na policjanta i czynny opór.
    Zebrałem informacje i jest prócz zatrzymanych 4 uczestników - świadków jest
    barman i barmanka, są 2 osoby co widziały z balkonu bloku, są 2 osoby
    przypadkowe (starsze kobiety) przechodzące i obserwujące z ukrycia, bały się
    broni, jest 4 młodych chłopaków, którzy mieli przejść obok miejsca zdarzenia
    ale policjant poszedł do nich mierząc z broni i kazał spie. co natychmiast
    zrobili. Wszyscy podejrzani mieszkają w jednym bloku i zdarzenie było przed
    nim, lokal też. Jesteśmy zbulwersowani i nie wiemy co zrobić czy skarżyć
    policję, jak, i czy to nie zaszkodzi w sprawie. Bardzo proszę o Waszą radę.
    Mieszkaniec Bloku.

  • 2. Data: 2003-02-11 09:03:59
    Temat: Re: Prośba
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Walenty S. wrote:
    > Witam.
    > Proszę o informację, czy podejrzany ma prawo do czytania i ewentualnie
    > pobrania akt w toczącym się postępowaniu z prokuratury.

    zostanie z nimi zaznajomiony po zakończzeniu dochodzenia. Wcześniej
    tylko za zgodą prokuratora, ale na ewentualną odmowę może pisać
    zażalenie. art.156-159 kpk

    KG