  • 1. Data: 2006-05-30 19:38:03
    Temat: Promocje w hipermarkecie
    Od: "J." <f...@w...nospam.pl>

    Witam!!!

    Mam kilka pytan odnośnie promocji w hipermarketach.
    - czy jezeli widzimy plakat z ceną promocyjną a nanim jest przekreslona
    wyższa cena to ta przekreslona musiała kidykolwiek obowiazywac czy moze byc
    od tak sobie wyssana z palca.
    - czy tą przekreślona ceną moze byc sugerowana przez producenta a nie
    uzywana nigdy przez halę.
    - czy takie ów promocje sa regulowane jakimiś przepisami
    - jezeli tak to jakie sankcje karne groża za nieprzestrzeganie tego

    Pozdrawiam
    J.

  • 2. Data: 2006-05-30 19:45:15
    Temat: Re: Promocje w hipermarkecie
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    J. napisał(a):

> [...]
    > wyższa cena to ta przekreslona musiała kidykolwiek obowiazywac czy moze byc

    Zdecydowanie to drugie

    > - czy tą przekreślona ceną moze byc sugerowana przez producenta a nie
    > uzywana nigdy przez halę.

    Nie.

    > - czy takie ów promocje sa regulowane jakimiś przepisami

    Nie. Każdy może sprzedawać tanio lub przynajmniej udawać, że sprzedaje

    > - jezeli tak to jakie sankcje karne groża za nieprzestrzeganie tego

    Czego?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 3. Data: 2006-05-30 20:29:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    J. [###f...@w...nospam.pl.###] napisał:

    Nie znam przepisu, który by określał zasady tego typu promocji. W
    REAL-u już kilka razy stwierdziłem, że jest tak, że towar załóżmy
    kosztuje 99 zł, nagle jest promocja i przekreślone jest 109 zł, i cena
    89 zł. Czasem robią tak, że na tydzień przed promocja podnoszą cenę.

  • 4. Data: 2006-05-30 22:16:33
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 May 2006 22:29:05 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > kosztuje 99 zł, nagle jest promocja i przekreślone jest 109 zł, i cena
    > 89 zł. Czasem robią tak, że na tydzień przed promocja podnoszą cenę.

    Chyba jest jakiś przepis dot. promocji, może coś na stronie Federacji
    Konsumentów, czy jak tam się ten twór nazywa, będzie.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 5. Data: 2006-06-04 09:37:37
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:13upwyt9goxcu.13hprlvzogk9e$.dlg@40tude.net...

    > Chyba jest jakiś przepis dot. promocji, może coś na stronie Federacji
    > Konsumentów, czy jak tam się ten twór nazywa, będzie.

    Tylko przepisy o dumpingu. Nie wolno sprzedawac bez zysku. Narzut 1 grosz
    jest zyskiem wiec o ile market sprzedaje jakis towar z takim narzutem to
    wszystko jest ok.

  • 6. Data: 2006-06-04 14:17:02
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Maverick31 napisał(a):

    > Tylko przepisy o dumpingu. Nie wolno sprzedawac bez zysku.

    ...a jednak się sprzedaje. Wystarczy zobaczyć czasami promocje w marketach
    grubo poniżej hurtowych cen zakupu. Vide Saturn

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 7. Data: 2006-06-04 15:52:38
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > ...a jednak się sprzedaje. Wystarczy zobaczyć czasami promocje w marketach
    > grubo poniżej hurtowych cen zakupu. Vide Saturn

    Masz prawo zatem zawiadomic UOKiK.

  • 8. Data: 2006-06-04 16:15:49
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 cze o godzinie 17:52, na pl.soc.prawo, Maverick31 napisał(a):

    > Masz prawo zatem zawiadomic UOKiK.

    A co powiesz o sytuacji kiedy startujesz do przetargu np. wymiany kabla ŚN
    typu XRUHAKXS 3x1x120mm212/20kV.
    Cena fabryczna takiego kabla wynosi (www.tf.com.pl) 100,15zł/1mb netto.
    Oferenci nie rzadko w kosztorysach wykazują cenę ok 35zł/1mb.

    Powiedz mi proszę - w jaki sposób niektóre "firmy" mogą otrzymać upust
    rzędu 70% (czasami i więcej) od ceny fabrycznej takiego kabla?

    I wszyscy "trzymają mordy na kłódkę" - producent ostatnimi czasy po
    "najechaniu" na niego przez serwis przewody.pl zajął stanowisko że ... nic
    mu o tym nie wiadomo <ROTFL>

    Czy taką firmę która w przetargu stosuje takie zaniżone ceny - można uznać
    za dumping?
    Czy też producent stosuje dumping sprzedając NIEKTÓRYM kabel poniżej cen
    wytworzenia/wyprodukowania?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 9. Data: 2006-06-04 20:56:22
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    > A co powiesz o sytuacji kiedy startujesz do przetargu np. wymiany kabla ŚN
    > typu XRUHAKXS 3x1x120mm212/20kV.
    > Cena fabryczna takiego kabla wynosi (www.tf.com.pl) 100,15zł/1mb netto.

    A wyprodukowanego w Chinach ile bedzie kosztowal?

    > Oferenci nie rzadko w kosztorysach wykazują cenę ok 35zł/1mb.
    >
    > Powiedz mi proszę - w jaki sposób niektóre "firmy" mogą otrzymać upust
    > rzędu 70% (czasami i więcej) od ceny fabrycznej takiego kabla?

    swego czasu kupowalo sie przewody u producenta i to po ostrych negocjacjach.
    Moze byc wtedy znaczna roznica w cenie.
    Znizki byly za ilosc, platnosc gotowka. Do tego brak posrednikow moze dawac
    takie ceny.

    > Czy taką firmę która w przetargu stosuje takie zaniżone ceny - można uznać
    > za dumping?
    Nie. Dumping to zanizanie cen ponizej ceny zakupu, a nie ponizej ceny
    rynkowej, hurtowej czy jakiejs innej.

    > Czy też producent stosuje dumping sprzedając NIEKTÓRYM kabel poniżej cen
    > wytworzenia/wyprodukowania?

    To sie nazywa wolny rynek. Mozesz isc sam i negocjowac. Uzyskasz cos albo i
    nie.
    No i kolejna sprawa nie jestem pewnien czy dumping obejmuje ceny hurtowe czy
    tylko detal.