  • 1. Data: 2006-05-30 17:07:01
    Temat: Prawo pracy - zwolnienie po 10 latach pracy
    Od: "testq" <a...@t...pl>

    Witam serdecznie,

    nie wiem czy było, nie wiem czy ta grupa, mam pytanie:

    Moja dziewczyna została zwolniona z pracy po 10 latach.
    Powodem jest zła sytuacja firmy w której pracuje, redukcja etatów itd...
    Firma zatrudnia do 15 osob, jest to Sp. z o.o. handlowo-usługowa.

    Pytanie brzmi, czy przysługuje jej odprawa jesli tak to w jakiej wysokosci?

    Szefowie nie robią jej zadnych problemów, pytali do kiedy chce pracowac
    i jak chce zakończyć z nimi współprace.
    Co dla niej bedzie najlepszym rozwiazaniem?

    Dodam ze bedzie szukac pracy, ale gdyby nie znalazła,
    na pewno skorzysta z bezrobotnego.

    Jak wariant "zakończenia" współpracy wybrac?
    - wypowiedzenie z winy pracodawcy?
    - porozumienie stron?

    pzdr,

  • 2. Data: 2006-05-30 17:53:56
    Temat: Re: Prawo pracy - zwolnienie po 10 latach pracy
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "testq" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dodam ze bedzie szukac pracy, ale gdyby nie znalazła,
    > na pewno skorzysta z bezrobotnego.
    >
    > Jak wariant "zakończenia" współpracy wybrac?

    Jeśli rozwiąże za porozumieniem stron to nie dostanie zasiłku.

  • 3. Data: 2006-05-30 18:03:44
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 30 maj o godzinie 19:53, na pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo, Majkaa
    napisał(a):

    > Jeśli rozwiąże za porozumieniem stron to nie dostanie zasiłku.

    Ejjj - powoli - nie siej herezji.

    Jeżeli w ciągu 6 miesięcy przed rejestracją w UP rozwiązałeś umowę na mocy
    porozumienia stron zasiłek będzie Ci przysługiwał dopiero po 90 dniach
    kalendarzowych od momentu zarejestrowania się. Uwaga! Nie chodzi o to by
    ostatnia umowa przed rejestracją była tak rozwiązana, tylko jakakolwiek
    umowa w ww. okresie 6 miesięcy.

    Przykład: 10 stycznia 2003 rozwiązałeś umowę za porozumieniem stron po czym
    zawarłeś umowę na czas nieokreślony z kolejnym pracodawcą. Tę ostatnią
    umowę wypowiedział pracodawca ze skutkiem na 31 maja 2003. Rejestrujesz się
    w UP 15 czerwca 2003. Prawo do zasiłku zostanie zawieszone na 90 dni :(.

    Zasiłek zostanie jednak wypłacony normalnie jeżeli rozwiązanie za
    porozumieniem stron nastąpiło:

    - na podstawie tzw. ustawy o zwolnieniach grupowych,
    - w związku ze zmianą miejsca zamieszkania.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 4. Data: 2006-05-30 19:34:08
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    a po drugie nowy pracodawca bedzie myslal ze to na jej prosbe tak sie
    stalo lub jaka ugoda za wpadke, lepsze jest z winy pracodawcy

    --
    Pozdro
    Harry

  • 5. Data: 2006-05-31 18:15:51
    Od: "jarojk" <j...@o...pl>

    > Jak wariant "zakończenia" współpracy wybrac?
    > - wypowiedzenie z winy pracodawcy?
    > - porozumienie stron?
    >
    > pzdr,

    wyżej napisali ze masz ograniczenia.. - ale jezeli napiszesz w zwolnieniu -
    ze zwolnienie jest z powodu redukcji etatów. tudzież likwidacji zakładu to
    nie ma wtedy zadnego okresu przejsciowego i "kuroniówke" dostajesz od razu

  • 6. Data: 2006-05-31 19:01:51
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 31 maj o godzinie 20:15, na pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo, jarojk
    napisał(a):

    > wyżej napisali ze masz ograniczenia.. - ale jezeli napiszesz w zwolnieniu -

    wKF: nie ważne co napisze w wypowiedzeniu jedna czy druga strona - istota
    będzie co znajdzie się w świadectwie pracy które wystawia pracodawca.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany