  • 1. Data: 2006-04-13 19:46:51
    Temat: Próg zwalniający - droga powiatowa?
    Od: "Arek" <a...@o...beztego.pl>

    Witam.
    Czy na drodze powiatowej można umieścić próg zwalniający w miejscu np.
    uczęszczanym przez dzieci? Czy też tylko na gminnych i wewnętrznych?

    --
    Arek

  • 2. Data: 2006-04-13 20:04:42
    Temat: Re: Próg zwalniający - droga powiatowa?
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "Arek" <a...@o...beztego.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Czy na drodze powiatowej można umieścić próg zwalniający w miejscu np.
    > uczęszczanym przez dzieci? Czy też tylko na gminnych i wewnętrznych?

    Nie odpowiem Ci dokladnie na Twoje pytanie, ale... nie mozna na drogach po
    ktorych jezdza autobusy komunikacji publicznej. Przerabialismy to w naszej
    okolicy. Moze to pomoze?

    the.one

  • 3. Data: 2006-04-14 08:28:40
    Od: "Arek" <a...@o...beztego.pl>

    Użytkownik "the.one" <t...@g...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie odpowiem Ci dokladnie na Twoje pytanie, ale... nie mozna na drogach
    > po ktorych jezdza autobusy komunikacji publicznej. Przerabialismy to w

    No to ból.
    A jakieś przepisy?

    Arek

  • 4. Data: 2006-04-14 11:43:03
    Od: "Arek" <a...@o...beztego.pl>

> [...]
    > Nie odpowiem Ci dokladnie na Twoje pytanie, ale... nie mozna na drogach
    > po ktorych jezdza autobusy komunikacji publicznej. Przerabialismy to w

    Ale zauważyłem, że w naszym mieście są progi na ulicach, po których jeździ
    regularna komunikacja autobusowa.

    Arek

  • 5. Data: 2006-04-14 18:39:22
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    > Ale zauważyłem, że w naszym mieście są progi na ulicach, po których jeździ
    > regularna komunikacja autobusowa.

    W naszym UM argumentowal, ze nie moga zalozyc progow tam gdzie mieszkancy
    chcieli bo autobusy komunikacji lokalnej jezdza dana droga a wtedy prawo
    tego zabrania. Artykulow nie znam.

    the.one

  • 6. Data: 2006-04-18 21:47:41
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    > Czy na drodze powiatowej można umieścić próg zwalniający w miejscu
    np.
    > uczęszczanym przez dzieci? Czy też tylko na gminnych i wewnętrznych?

    Dz.U.2003.220.2181 (R) Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i
    sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i
    warunki ich umieszczania
    Załącznik nr 4
    SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE DLA URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU
    DROGOWEGO l WARUNKI ICH UMIESZCZANIA NA DROGACH

    Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających:
    - na drogach krajowych i wojewódzkich,
    - na miejskich drogach ekspresowych, ulicach głównych ruchu
    przyspieszonego (GP), ulicach głównych (G),
    - na ulicach i drogach wyjazdowych straży pożarnej, stacji pogotowia
    ratunkowego itp.,
    - na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusowej komunikacji
    pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych,
    - na jezdniach innych niż bitumiczne, jeżeli nie można zastosować
    oznakowania poziomego P-25,
    - na łukach dróg i w innych przypadkach, gdy ich obecność może
    powodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
    Progi zwalniające nie mogą być umieszczane dalej niż:
    - 60 m od linii zatrzymania przy znakach B-20 lub B-32,
    - 40 m od końcowego punktu łuku poziomego drogi o promieniu
    wewnętrznym R^ax = 25 m i kącie zwrotu większym od 70°,
    - 60 m od miejsca lub obiektu wymuszającego zmniejszenie prędkości
    pojazdów, np. skrzyżowania ulic lub dróg, wymagające zmiany kierunku
    ruchu co najmniej o 70°.
    Progi zwalniające nie mogą być umieszczane bliżej niż:
    - 40 m od skrzyżowania ulic lub dróg,
    - 20 m od końcowego punktu łuku poziomego drogi, gdy wewnętrzny
    promień łuku jest mniejszy od 50 m,
    - 20 m od punktu początkowego spadku drogi, gdy spadek ten przekracza
    10 %,
    - 30 m od przejścia dla pieszych (nie dotyczy progów z przejściami dla
    pieszych),
    - 20 m przed i za przejazdem kolejowym oraz 15 m przed i za przejazdem
    tramwajowym, licząc od skrajnej szyny toru na przejeździe,
    - 25 m od najbliższej części wiaduktu lub innej konstrukcji nośnej.
    Ponadto nie dopuszcza się umieszczania progów zwalniających na
    obiektach mostowych i w tunelach, nad konstrukcjami inżynierskimi,
    takimi jak przepusty, przejścia podziemne, komory instalacji
    wodociągowych i c. o. itp., oraz w odległości mniejszej niż 25 m od
    nich ze względu na niszczący wpływ wstrząsów powodowanych
    przejeżdżaniem pojazdów samochodowych.

    Resmując: Można nawet drodze gdzie jeżdżą autobusy (próg wyspowy).
    To zależy od dobrej woli urzędasa. Niestety bardzo rzadko ja wykazują.
    W Gdyni twierdzą, że skoro jest mało wypadków i nikt jeszcze nie
    zginął to dzieci idące do szkoły nie są argumentem (jedno mniej nie
    robi im różnicy)
    Rodzice ze szkoły składali petycje = ponad 100 podpisów. Najpierw
    powoływano się na przepisy. Gdy okazało się, że można zgodnie z
    przepisami to stwierdzono

    1. Nikt jeszcze nie zginął - to po co
    2. Pług może mieć problem z odśnieżaniem.
    i coś tam jeszcze w podobnym stylu.

  • 7. Data: 2006-04-19 10:12:08
    Od: "Dorota" <d...@p...onet.pl>

    > np.

    > 1. Nikt jeszcze nie zginął - to po co
    > 2. Pług może mieć problem z odśnieżaniem.
    > i coś tam jeszcze w podobnym stylu.
    >

    > Witam,

    Przerabiałam to samo w mojej miejscowości i:

    1. Powiatowy inspektor ruchu powiedział mi w zaufaniu (znajomy) że bedzie się
    bronił rękami i nogami, żeby nie kłaść progów przed moją szkołą podstawowa, bo
    nie chca tworzyć precedensu... jak położą w jednej gminie to wszystkie będa
    chciały i on zbankrutuje i będzie posądzony o prywatę...
    Radzę sięgnąć do baz danych policji i sprawdzić ile było wypadków na tej
    drodze, niestety ale dopiero wypadek śmiertelny jest atutem w rozmowie, życzę
    powodzienia:)

    Dorota

  • 8. Data: 2006-04-25 17:00:27
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Dariusz Młyński" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE DLA URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU
    > DROGOWEGO l WARUNKI ICH UMIESZCZANIA NA DROGACH

    Zbawco. Szukalem od dawna tego rozporzadzenia.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.