  • 1. Data: 2002-02-11 16:33:08
    Temat: Proces ze spółdzielnią mieszkaniową
    Od: "Papst" <p...@i...pl>

    Mam problem bo muszę dojść do informacji, które określają parametry jakie
    powinny być zachowane przy wyborze drzwi wejściowych do bloku mieszkalnego.

    Chodzi mi w szczególności jaka może być zamontowana szyba w tych drzwiach.
    czy może to być zwykła biała szyba (nie rospryskująca sie w przypadku
    zbicia, również niezabezpieczona żadną folią zapobiegającą rozpryśniecia
    szkła). Krutko mówiąc czy w drzwiach wejściowych do bloku może być zwykła
    biala szyba nieuszczelniona kitem ani żadną uszczelką tylko przymocowana
    blaszanymi listewkami.

    Przepisy regulujące tę kwestię mogą się znajdować w Prawie Budowlanym lub
    Przepisach BHP ja niestety niemam możliwości zorientowania sie w tej
    kwestii.

    Informacje te są mi potrzebne poniewarz uległem okaleczaniu (2 gr.
    inwalidzka z tej okazji)
    z powodu moim zdaniem źle zmontowanej szyby i mam zamiar zaskarzyc
    spółdzielnię

    A może ktoś z poznania podjoł by się poprowadzenia tej sprawy.

    Zgóry dziękuje za wszelką pomoc i pozdrawiam.
    p...@i...pl

  • 2. Data: 2002-02-11 22:33:56
    Temat: Re: Proces ze spółdzielnią mieszkaniową
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    W polskich normach dotyczacych prawa budowlanego w ktorejs ze szczegolowych
    kategorii stoi napisane iz w budynkach uzytecznosci publicznej oraz w tych
    otwartych dla ruchu ludzi w drzwiach przejscia musza byc zastosowane szyby
    bezpieczne. Pojecie bezpieczne oznacza kilka mozliwosci: moze to byc tzw.
    szyba klejona (VSG), szyba hartowana (ESG) lub szyba zabezpieczona specjalna
    folia. W gre wchodzi rowniez szyba z wewnetrznym zbrojeniem. Mysle ze pomoca
    moglby w tym zakresie sluzyc jakis inspektor budowlany/kierownik budowy
    (najlepiej od konstrukcji aluminiowych - oni te przepisy maja najlepiej
    obtrzaskane). Wina spoldzielni wydaje sie oczywista, ewentualnie firmy ktora
    te drzwi montowala albo odpowiada za ich konserwacje. Tyle co moge pomoc.
    Zycze powrotu do zdrowia i owocnych lowow.
    derski