  • 1. Data: 2002-02-11 14:36:27
    Temat: Proces karny apelacja
    Od: "mp" <s...@k...chip.pl>

    Działałem w procesie jako oskarżyciel posiłkowy. Zapadł wyrok skazujący. Ja
    jako pierwszy odwołałem się co do kary (na niekorzyść oskarżonego) a
    oskarżony drugi (zaskarżył cały wyrok - twierdzi, że jest niewinny). Teraz,
    tak mi się wydaje, że będzie jeden proces (bo nie można się odwołać jedynie
    od winy) i to nie będzie z korzyścią dla mnie. Jednak ja złożyłem wniosek
    jako pierwszy. Co mogę zrobić aby to rozdzielić? np. najpierw proces co do
    winy, a potem co do kary. Jakieś sugestie, paragrafy? Pozdrawiam Szyna

  • 2. Data: 2002-02-11 15:18:03
    Temat: Re: Proces karny apelacja
    Od: d...@k...net.pl (Daddies)

> [...]
    > jako pierwszy. Co mogę zrobić aby to rozdzielić? np. najpierw proces co do
    > winy, a potem co do kary. Jakieś sugestie, paragrafy? Pozdrawiam Szyna

    Hehe - byly takie pomysly wsrod reformatorow prawa karnego, ale nie ma
    czegos takiego. Jeden proces co do winy i co do kary. Sad odwolawczy pewnie
    odniesie sie zarowno do Twoich jak i oskarzonego wnioskow i zarzutow.
    Orzeczenie moze zostac zreformowane w takiej sytuacji na korzysc lub na
    niekorzysc oskarzonego.

    ---
    99 zl tylko tyle zaplacisz za 4 linijki tekstu w Biuletynie reklamowym
    http://www.promocja.cc.pl/biuletyn
    ---

  • 3. Data: 2002-02-11 22:48:37
    Od: "mp" <s...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Daddies" <d...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    Tak myslałem, ale czy to nie jest niesprawiedliwe?
    On się odwołuje co do winy, no i jak jest winny to jego pech.
    Ja co do kary i jak jest winny !! to "leci" mój wniosek na wokandę i
    rozpatrujemy go jedynie "na niekorzysć oskarżonego".
    W prawie karnym strasznie jest faworyzowany oskarżony (co jest dla mnie
    zrozumiałe co do winy).
    Bo teraz jak Sąd Okręgowy zmieni wyrok co do kary, na korzyść oskarżonego to
    nie mogę zrobić nic. Bo kasacja co do kary nie istnieje. :)
    Pozdrawiam