  • 1. Data: 2002-02-11 15:37:59
    Temat: Odpowiedzialnosc producenta oprogramowania
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Jaka jest odpowiedzialnosc producenta oprogramowania np. ksiegowego?

    Osoba prowadzaca dzialalnosc gospodarcza do prowadzenia ksiegowosci
    uzywa programu komputerowego pewnej firmy.
    Przychodzi kontrola z US i stwierdza, ze sa bledy.
    Bledy spowodowane sa nieprawidlowym dzialaniem programu.

    Kto odpowiada za blednie wyliczone stawki,
    jesli w licencji na oprogramowanie nie jest to ujete?

    zyga

    --
    Zygmunt M. Zarzecki
    emalia elektroniczna: zygmunt malpa zarzecki kom

  • 2. Data: 2002-02-11 16:23:01
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 11 Feb 2002, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Jaka jest odpowiedzialnosc producenta oprogramowania np. ksiegowego?

    Żadna. To znaczy - teoretycznie na zasadach ogólnych, ale jeszcze nie
    widziałem oprogramowania w którym nie zostałaby ona wyłączona (tak można,
    nie wolno jedynie wyłączać odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną
    umyślnie). Po prostu samo życie - nie ma programu bez błędów i nie wynika
    to bynajmniej z niezachowania należytej staranności przez programistów.

    > Kto odpowiada za blednie wyliczone stawki,
    > jesli w licencji na oprogramowanie nie jest to ujete?

    Właśnie zazwyczaj JEST ujęte.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.