  • 1. Data: 2002-02-11 16:51:05
    Temat: KNAJPA
    Od: "Kasia" <k...@t...pl>

    witam serdecznie mam kilka pytan jesli moge to zaczynam:
    1. jakie wymagane zezwolenia musze posiadac aby prowadzic dzialalnosc
    gospodarcza w postaci pub-u z alkoholem

    2. na jakich zasadach bede sie rozliczal z fiskusem

    3. czy to ze lokal ktorym jestem zainteresowany nigdy nie byl lokalem
    gastronomicznym ma jakies znaczenie (chodzi mi o to czy obowiazkowo musz
    emiec tam toalete, etc. ?)

    4 lokal jest polozony przy przelotoqwej ulicy w centrum sopotu (kurort) czy
    jest to przeszkoda
    z goory dziekuje za odpowiedzi i mam nadzieje ze juz niedlugo ... w wakacje
    zrobie open

  • 2. Data: 2002-02-11 17:25:08
    Temat: Re: KNAJPA
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 11 Feb 2002, Kasia wrote:

    > 1. jakie wymagane zezwolenia musze posiadac aby prowadzic dzialalnosc
    > gospodarcza w postaci pub-u z alkoholem

    Musisz wystąpić do Urzędu Miejskiego o koncesję na sprzedaż alkoholu -
    osobno dla piwa, napojów poniżej i powyżej 18%. Koszt to co najmniej kilka
    tys. zł za rok (zwykle wydaje się koncesję na 3 lata) - przynajmniej w
    moim regionie. Zasady wydawania określają przepisy samorządowe (przykład
    na http://www.uwoj.wroc.pl/Dzienniki2001/DzU126/poz1626
    /1626.html)

    > 2. na jakich zasadach bede sie rozliczal z fiskusem

    Zależy od formy działalności - prawdopodobnie KPiR.

    > 3. czy to ze lokal ktorym jestem zainteresowany nigdy nie byl lokalem
    > gastronomicznym ma jakies znaczenie (chodzi mi o to czy obowiazkowo musz
    > emiec tam toalete, etc. ?)

    Musisz zapewne uzyskać pozytywną opinię organu kontroli sanitarnej.

    > 4 lokal jest polozony przy przelotoqwej ulicy w centrum sopotu (kurort) czy
    > jest to przeszkoda

    Może być, jeśli mieści się w odległości iluś tam metrów od szkoły/kościoła/
    stadionu/akademika (niepotrzebne skreślić). O tym też decydują władze
    samorządowe.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-11 19:01:33
    Od: "RySZARd" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kasia" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    ciach
    > 1. jakie wymagane zezwolenia musze posiadac aby prowadzic dzialalnosc
    > gospodarcza w postaci pub-u z alkoholem
    wpis do ewidencji dzialalnosci gospodarczej (jezeli Ty osobiscie jako os.
    fizyczna)
    zezwolenie na sprzedaz alkoholu - Urząd Miejski, osobne pozwolenie jezeli
    jest rada osiedla, szkola, kosciol itp

    > 2. na jakich zasadach bede sie rozliczal z fiskusem
    to zależy od ciebie, ale skoro alkohol to od razu VAT

    > 3. czy to ze lokal ktorym jestem zainteresowany nigdy nie byl lokalem
    > gastronomicznym ma jakies znaczenie (chodzi mi o to czy obowiazkowo musz
    > emiec tam toalete, etc. ?)
    tak prawidlowo to miejscowy "sanepid" powinien juz zatwierdzic projekt iitp
    > 4 lokal jest polozony przy przelotoqwej ulicy w centrum sopotu (kurort)
    czy
    > jest to przeszkoda
    to jest chyba atut dla Ciebie
    > z goory dziekuje za odpowiedzi i mam nadzieje ze juz niedlugo ... w
    wakacje
    > zrobie open
    oczywiście jezeli zatrudnisz pracownikow to: PiP

    pozdrawiam
    RySZARd

  • 4. Data: 2002-02-11 21:24:57
    Od: "Kasia" <k...@t...pl>

    dzieki serdeczne ma nadzieje ze sie uda bo w poblizu jest szkola
    ale godziny otwarcia nie powinny kolidowac z zajeciami podstqwoowki
    pozdrawiam jesi ktos ma jeszcze cos ciekawego do powiedzenia chetnie
    wyslucham
    :)

  • 5. Data: 2002-02-11 23:14:53
    Od: "Marcus" <m...@p...com>

    Użytkownik Kasia <k...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a49crn$g60$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > ale godziny otwarcia nie powinny kolidowac z zajeciami podstqwoowki
    > pozdrawiam jesi ktos ma jeszcze cos ciekawego do powiedzenia chetnie

    Domyslam się, że chodzi o Al. Niepodległości? ;-)
    Jeśli tak, zwróć uwagę na rzecz podstawową: parking. Niech nie zmyli Cię
    fakt, że większość ludzi będzie miała ochotę sobie coś wypić, więc pozornie
    samochód nie stanowi problemu. Najlepiej, żeby było chociaż kilka miejsc
    parkingowych przed pubem, żeby właściciele co lepszych fur mogli mieć swoje
    cacka na oku. ;-)
    I generalna zasada: im dalej od Monciaka tym gorzej....

    Marcus

  • 6. Data: 2002-02-12 08:57:07
    Od: "Kasia" <k...@t...pl>

    hmmmm coz moge dodac chodzi mi knajpe z dusza i klimatem
    jest wiel knajp ktore zyja tym co maja do zaproponowania a nie lokalizacja
    zreszta zgodze sie ze "monciak" jest bardzo dobrym miejscem ale.....
    to ma byc pub a nie lokal pokroju NONSTOP FANTOM czy Viva :)
    mam nadzieje ze cos nowego (co widzialam w niemczech ) moze zaskoczyc i sie
    spodobac nawet jesli nie jest w samym sercu Sopotu
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-02-12 12:30:12
    Od: "Marcus" <m...@i...pl>

    Użytkownik Kasia <k...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a4alde$je9$...@n...tpi.pl...

> [...]
    sie
    > spodobac nawet jesli nie jest w samym sercu Sopotu

    Monciak ma tą wyższość nad resztą Sopotu, że ludzie którzy kręcą się tam
    wieczorami prędzej czy później do jakiejś knajpki trafią... ;-)
    Chociaż dobry pomysł i klimat to połowa sukcesu, to musisz liczyć się z
    faktem, że każdy lokal z czasem się ludziom znudzi.

    Życzę powodzienia i dobrej klienteli!

    Marcus