  • 1. Data: 2003-07-01 11:45:57
    Temat: Procedura windykacji należności
    Od: "Nest_m" <n...@2...pl>

    Co po kolei należy według naszego prawa zrobić, jestm zielony a mam problem
    z zapłatą mojego rodzina który wystawił fakturę i od grudnia czeka na
    wynagrodzenie 1000PLN, poprosze o pomoc nie mogłem też znaleźć w innych
    postach tej kolejności,

    Pozdrawiam i z góry dziękuję, za wszelkie przejawy pomocy,

    Nest_m

  • 2. Data: 2003-07-01 12:50:19
    Temat: Odp: Procedura windykacji należności
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik Nest_m <n...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bdrsaq$i4u$...@z...man.szczecin.pl...
> [...]
    > postach tej kolejności,
    >
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję, za wszelkie przejawy pomocy,

    1/ wezwać dłużnika listem poleconym ( a jeszcze lepiej za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru )
    do zapłaty dobrowolnej -określając termin i zastrzegając że pod rygorem
    skierowania sprawy na droge postępowania sądowego.
    2/ po bezskutecznym upływie terminu do zapłaty, pisać pozew w postępowania
    uproszczonym ( druki w sądzie dostępne są) jeśli to firma to -do sądu
    gospodarczego-jeśli osoba nie prowadząca działalności gospodarczej- to do
    sądu grodzkiego,
    3/ po wydaniu nakazu zapłaty przez sad-poczekac 14 dni na zapłatę a potem
    jeśłi nei zapłaci-dowiadywać sie w sądzie czy nakaz jest prawomocny-jeśli
    sie uprawomocni-pisać o klauzule wykonalności i wszycznac egzekucję-( złożyć
    wniosek egzekucyjny do komornika sądowego)
    Jeśli brak doświadczenia- udać sie radzę do jakiegoś prawnika-minimalne
    koszty adwokackie w sprawie o roszczenie 1000zł- to 180zł.
    Opłata sądowa od pozwu-20zł będzie.
    pozdrawiam
    -Renata.

  • 3. Data: 2003-07-02 09:12:07