eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblemy ze zwolnionym pracownikiem - bardzo prosze o pomoc › Re: Problemy ze zwolnionym pracownikiem - bardzo prosze o pomoc
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problemy ze zwolnionym pracownikiem - bardzo prosze o pomoc
    Date: Wed, 29 Mar 2006 23:25:29 +0200

    W wiadomości news:e0ehn0$g4e$1@atlantis.news.tpi.pl ralf78
    <r...@p...onet.pl> pisze:

    > Chcialem prosic o informacje, jestem malym przedsiebiorca, zatrudniam
    > kilka osob.
    > Ostatniego dnia grudnia 2005r. skonczyla sie umowa na czas okreslony
    > jednemu z pracownikow. Nie przedluzylem jej, on podpisal wszystkie
    > dokumenty, pit-y,swiadectwo pracy,wszystkie listy obecnosci i listy
    > plac, dostal urlopy, stroj roboczy,itd.
    Czyli OK.

    > Po 2 miesiacach, w lutym 2006 przyslal pismo ze domaga sie 850 zl za
    > zalegle nadgodziny a pracowal i podpisywal liste plac i obecnosci
    > pracujac w normalnym wymiarze.
    No i też OK, ma prawo się domagać tego co uważa że mu się należy.

    > Straszy sadem,
    Straszy? Może po prostu zwyczajnie powiadamia, że w razie nieuwzglednienia
    roszczeń wystąpi na droge sądową.

    > po 2 tygodniach przyslal kolejne pismo ze oprocz 850 zl
    > chce jeszcze inne dodatki, nawyliczal ( szczerze mowiac nie wiem skad) i
    > juz tym razem wyszlo mu 1.500zl
    Nie jest aż tak ważne co nawyliczał. Ważne co może udowodnić/udokumentować.

    > Strach pomyslec co przysle nastepnym razem... Jednak chyba on chce oddac
    > sprawe do sadu. Czy w ogole moze on isc do sadu
    Oczywiście

    > i moze wygrac?
    Naturalnie. Jak ma rację i dowody to zapewne wygra. Nie w pierwszej
    instancji to w drugiej.

    > Przeciez to sa kpiny, nie dostal nowej umowy i sie msci.
    Może tak, może nie, może słusznie, może nie...

    > Listy jakies
    > pisze, w taki sposob to kazdy moglby pisac do kogokolwiek i sie czegos
    > domagac...
    No i tak jest. Domagać != dostać.

    > A jakie sa oplaty za taka sprawe, czy to mozliwe ze sad da
    > kilka tysiecy kary?
    Możliwe, ale to jest grupa o prawie, a nie o przepowiedniach.

    W ogóle czemu się tak przejmujesz? Czyżby żądania byłego pracownika nie były
    całkiem bezzasadne?

    Jotte