  • 1. Data: 2005-08-16 19:07:13
    Temat: Problemy z dowodem osobistym
    Od: Tomasz Wrzesiński <t...@d...wtajemniczonych.pl>

    Witam Państwa!

    Niedawno ukończyłem osiemnasty rok życia i postanowiłem wyrobić sobie
    dowód osobisty. Nadmienię, iż moja rodzina zajmuje dwa mieszkania w
    bloku, jedno pod drugim - w jednym mieszkają moi rodzice z braćmi, w
    drugim ja z dziadkami (jestem właścicielem tego mieszkania). Poszedłem
    więc dzisiaj do Urzędu Miasta, celem złożenia wniosku. Jakież było moje
    zdziwienie, gdy okazało się, iż w systemie figuruję jako zameldowany
    razem z moimi rodzicami. Niestety, nie przejąłem się tym zbytnio
    (pomyślałem, iż widocznie rodzina mnie o tym nie poinformowała, a to, że
    jestem właścicielem mieszkania i w nim nie mieszkam nie wydało mi się
    dziwne) i złożyłem podanie z wpisanym adresem rodziców. Wniosek
    przeszedł. Ta sprawa nie dawała mi jednak spokoju. Okazało się, iż gdy
    miezkanie było przepisywane na mnie, nie mogłem być w nim zameldowany,
    gdyż wiązałoby się to z zrzeczeniem się prawa do opieki nade mną przez
    rodziców i przejęcia go przez dziadków. Moja rodzina całkowicie o tym
    zapomniała aż do dziś. Udałem się więc ponownie do Urzędu w celu
    wymeldowania się od rodziców i zameldowania w swoim mieszkaniu. Nie
    trwało to więcej jak 10 minut, jednak z dowodem osobitym jest większy
    problem. Pani urzędnik poinformowała mnie, iż niestety wniosek z moim
    dowodem już został wysłany do Warszawy i nie ma już możliwości zmiany
    danych (w co nie chce mi się wierzyć). Co więcej, podobno nie mogę się
    starać dwa dowody jednocześnie, więc dopiero gdy zostanie wyrobiony
    dowód z nieprawidłowym adresem mogę starać się o nowy dowód z
    prawidłowym adresem.

    W związku z powyższym mam kilka pytań:
    1. Czy rzeczywiście nie mam prawa do zmiany swoich danych we wniosku,
    nawet tego samego dnia?
    2. Czy uczędniczka miała rację, mowiąc że nie mogę starać się o dwa
    dowody jednocześnie? Czy muszę wobec tego zaczekać, aż dowód z
    nieprawidłowym adresem zostanie wydany i dopiero wtedy starać się o
    prawidłowy dowód?
    3. Czy aby zagłosować w najbliższych wyborach, konieczny jest dowód
    osobisty? Czy paszport też uprawnia do oddania głosu?

    Byłbym niezmiernie wdzięczny za każdą nawet najmniejszą pomoc
    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam
    Tomasz Wrzesiński

  • 2. Data: 2005-08-16 19:31:25
    Temat: Re: Problemy z dowodem osobistym
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > 3. Czy aby zagłosować w najbliższych wyborach, konieczny jest dowód
    > osobisty? Czy paszport też uprawnia do oddania głosu?

    O ile pamietam to w paszporcie nie ma adresu, wiec musisz odpowiednio
    wczesniej zarejestrowac sie w okręgu jako wyborca.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-08-16 20:56:33
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Tomasz Wrzesiński:
    > 1. Czy rzeczywiście nie mam prawa do zmiany swoich danych we wniosku,
    > nawet tego samego dnia?

    Wniosek to nie brudnopis. Pewnie wszystko ladnie musi byc.

    > 2. Czy uczędniczka miała rację, mowiąc że nie mogę starać się o dwa dowody
    > jednocześnie? Czy muszę wobec tego zaczekać, aż dowód z nieprawidłowym
    > adresem zostanie wydany i dopiero wtedy starać się o prawidłowy dowód?

    A co Ty, Sztyrlic jestes, zeby miec dwa dowody?
    Pozdr. Dulek

  • 4. Data: 2005-08-16 20:58:16
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wrzesiński" <t...@d...wtajemniczonych.pl> napisał w
    wiadomości news:ddtdh4$umd$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
    > osobisty? Czy paszport też uprawnia do oddania głosu?
    >
    > Byłbym niezmiernie wdzięczny za każdą nawet najmniejszą pomoc
    Ordynacja Wyborcza z 1994 roku art.71 pkt.1 " Przed przystąpieniem do
    głosowania wyborca okazuje obwodowej komisji wyborczej dowód osobisty lub
    inny dokument stwierdzający tożsamość wyborcy.
    2. Komisja sprawdza, czy dana osoba jest objęta spisem wyborców".
    Byłam w komisji i nie sprawdzało się adresu tylko dane , które
    potwierdzały, że ktoś głosuje napewno osobiście.

  • 5. Data: 2005-08-16 21:07:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    w wiadomości news:ddtdh4$umd$1@opal.icpnet.pl...

    > 1. Czy rzeczywiście nie mam prawa do zmiany swoich danych we

    Z tego co wiem, to idzie to drogą elektroniczną. Jak już wysłali, to
    za bardzo zmienić nie mogą. Zmiana we wniosku na miejscu nic nie da.

> [...]
    > dowody jednocześnie? Czy muszę wobec tego zaczekać, aż dowód z
    > nieprawidłowym adresem zostanie wydany i dopiero wtedy starać się o

    Przyznam, że w ustawie ani rozporządzeniu słowem o tym nie ma.

    > 3. Czy aby zagłosować w najbliższych wyborach, konieczny jest dowód
    > osobisty? Czy paszport też uprawnia do oddania głosu?

    Będziesz miał przecież dowód oraz zaświadczenie o zmianie adresu.

  • 6. Data: 2005-08-17 20:39:28
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Nie wiem jak to ma się do prawa ale wiem mniej więcej jak działa cały system
    od strony informatycznej.
    > W związku z powyższym mam kilka pytań:
    > 1. Czy rzeczywiście nie mam prawa do zmiany swoich danych we wniosku,
    > nawet tego samego dnia?
    Dokąd wniosek nie został wysłany do Warszawy to można go anulować w systemie
    i wproawdzić ponownie. Przeważnie transmisja danych - wysyłanie wniosków
    odbywa się w nocy a przynajmniej tak było na początku roku. Czyli tego
    samego dnia powinno dać się poprawić wniosek - było trzeba ciut dobrej woli
    urzędnika. Ale następnego dnia już się nie da.

    > 2. Czy uczędniczka miała rację, mowiąc że nie mogę starać się o dwa dowody
    > jednocześnie? Czy muszę wobec tego zaczekać, aż dowód z nieprawidłowym
    > adresem zostanie wydany i dopiero wtedy starać się o prawidłowy dowód?
    Tak działa ten system, że nie przyjmnie dwóch wniosków na ten sam pesel.

    > 3. Czy aby zagłosować w najbliższych wyborach, konieczny jest dowód
    > osobisty? Czy paszport też uprawnia do oddania głosu?
    Przemeldowałeś się jeszcze przed wydrukowaniem list czyli musisz mieć
    poświadczenie z gminy o adresie zameldowania (nie pamiętam jak się to
    nazywa) plus dowód potwierdzający twoje dane osobowe czyli że ty to ty.
    Swoją drogą ja jestem przemeldowany i w czasie ostatnich wyborów adresu nikt
    mi nie sprawdzał.

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2005-08-18 09:19:01
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-08-16 21:07 Tomasz Wrzesiński napisał(a):
    > 3. Czy aby zagłosować w najbliższych wyborach, konieczny jest dowód
    > osobisty? Czy paszport też uprawnia do oddania głosu?

    Paszport, prawo jazdy, książeczka wojskowa (jeśli masz).
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/