  • 11. Data: 2009-11-21 22:02:15
    Temat: Re: Problemy z UM przy sprzedazy dzialki - matactwa urzednicze.
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 21 Nov 2009 19:01:41 +0100, pjk napisał(a):

    > art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
    A art. 37 ust 10 będzie nie od rzeczy.
    > Treść pierwszego postu jest niezrozumiała
    ATSD, ni diabła nie mogę dojść o jakiej zgodzie urzędu z wielkiej litery
    mowa.

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2009-11-21 22:49:16
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    > Treść pierwszego postu jest niezrozumiała - kto w końcu sprzedaje, a kto
    > kupuje?
    > bo raz czytam, że jest jakaś "decyzja" o zgodzie na sprzedaż, raz czytam,
    > że
    > "urząd nie chce kupić" ...
    > tekst mało dokładny, więc na razie nie odpowiadam.
    >
    > pozdrawiam.

    Wlasciciele chca sprzedac - W chwili obecnej Urzad uniemozliwia wlascicielom
    sprzedaz gruntow sam nie chcac ich odkupic w zwiazku z okreslonymi planami
    zagospodarowania miasta, ktorych nie realizuje tu od dziesiecioleci, a
    podatki trzeba placic (poprostu rodzaj ubezwlasnowolnienia i blokada jaka
    byla za Komuny i znow powrocila). Jest to narazie tylko zapowiedz werbalna
    Dyrektora Wydzialu i odmowa Agencji Sprzedazy prawa do posrednictwa
    sprzedazy (zadna nie podejmie sie sprzedazy). Kilka dni wczesniej jeden z
    jego pracownikow wydal pisemna decyzje w ktorej wyrazil zgode wlascicielom
    na pelna dyspozycje tymi gruntami w zwiazku z brakiem planow
    zagospodarowania
    przez miasto, za co teraz spadnie jego glowa, jako ze (niby) jego decyzja
    byla bledna (pelny obraz matactwa). Dyrektor Wydzialu autorytatywnie
    stwierdzil, ze jesli wlasciciele gruntu zloza zazalenie na to
    ubezwlasnowolnienie, wtedy Urzad przyzna sie pisemnie do wczesniejszego
    bledu urzedniczego. Jesli poda sie sprawe do sadu o zniesienie
    ubezwlasnowolnienia - to sad potwierdzi racje Urzedu.

  • 13. Data: 2009-11-22 18:40:57
    Od: "BHg" <b...@g...pl>

    poreba <d...@p...pl> napisał(a):

> [...]

    No ale ten przepis stwierdza jedynie, że odszkodowanie za drogę sie nalezy.
    nie precyzuje jednak kiedy musi zostać wypłacone... Znam ludzi którzy
    czekają już 20 lat i ciągle słyszą, że gmina nie maśrodków, może za rok...

    > A art. 37 ust 10 będzie nie od rzeczy.

    Z niego dowiadujemy się tylko tego, że sprawy sporne w takich razach
    rozstrzyga sąd. Czy jednak sąd MUSI określic ostateczny termin wypłaty
    odszkodowania (np pod rygorem konieczności zapłaty odsetek) czy też tylko
    potwierdzi moje prawo do odszkodowania w bliżej nie określonej przyszłości?
    Jeśli to drugie to co mi po takim sądzie...

  • 14. Data: 2009-11-22 20:55:49
    Od: "Kbb" <k...@g...pl>

    BHg <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > potwierdzi moje prawo do odszkodowania w bliżej nie określonej
    przyszłości?
    > Jeśli to drugie to co mi po takim sądzie...

    art. 37 ust 9 ustawy o planowaniu przestrzennym:

    "Wykonanie obowiązku wynikającego z roszczeń, o których mowa w art. 36 ust.1-
    3, powinno nastąpić w terminie 6 miesięcy od dnia złożenia wniosku, chyba że
    strony postanowią inaczej. W przypadku opóźnienia w wypłacie
    odszkodowanialub w wykupie nieruchomości właścicielowi albo użytkownikowi
    wieczystemu nieruchomości przysługują odsetki ustawowe."

    Inna sprawa, że jeszcze nie słyszałam, żeby ktoś takie odsetki dostał;)