    From: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem z usługą firmy IDEA
    Date: Thu, 29 Sep 2005 22:16:57 +0200

    Witam !
    Piszę w imieniu jednego z moich klientów.
    W sierpniu tego roku zakupił on usługę bezprzewodowego dostępu do Internetu
    tak szeroko reklamowanej sieci Idea.
    Wraz z usługą otrzymał on urządzenie - modem PCMCIA, który to okazał się nie
    być
    przystosowany do współpracy z większością nowego sprzętu komputerowego.
    Jako, że podejżewał, że uszkodzony jest modem oddał go do sprzedawcy w celu
    sprawdzenia.
    Sprzedawca (salon idei) odesłał go do serwisu, który stwierdził, że modem
    jest sprawny.
    Po dogłębnym przestudiowaniu tematu i sprawdzeniu modemu na różnym sprzęcie
    doszedłem do
    wniosku, że w/w modem nie współpracuje z większością nowego sprzętu
    komputerowego.
    Z tą rewelacją oraz z dwoma laptopami różnych producentów udaliśmy się do
    salonu operatora w celu
    wyjaśnienia całej sprawy. Tam po dłuższym "przekonywaniu" pracownika udało
    się przekonać sprzedawcę,
    by skontaktował się z własnym serwisem, który to serwis dostarczył drogą
    elektroniczną odpowiedź, że
    identyczne problemy występują na większości nowego sprzętu komputerowego
    różnych producentów.
    W związku z tym, że nie ma możliwości poprawnego korzystania z usługi, mój
    klient postanowił zrezygnować z usługi, powołując się na niezgodność towaru
    z umową.
    Jakież było zdziwienie mojego klienta, gdy dostał odpowiedź, którą pozwolę
    sobie we fragmencie zacytować:
    "Uprzejmie wyjaśniamy, że określone standardy jakości sprzętu gwarantuje
    jego producent. Jeżeli sprzęt ich nie spełnia, wówczas Klientowi przysługują
    określone uprawnienia w stosunku do gwaranta wyszczególnione w dokumencie
    gwarancyjnym, który otrzymuje w momencie zakupu"
    Z dokumentu jasno wynika, że Idea umywa ręce i całą winę zrzuca na wadliwy
    sprzęt firmy Sony-Ericsson.
    Firma Sony-Ericsson kolejny raz odbija piłeczkę i twierdzi, że to wina
    sprzętu komputerowego, co jest totalną bzdurą !

    Pomocy !
    Nie wiem co dalej robić - szkoda mi klienta, Idea zrzuca winę na
    Sony-Ericsson i każe sobie słono płacić za usługę, z której nie można
    skorzystać !
    Co mamy robić ?!
    Pozdrawiam !
    WOJO