    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z ubezpieczycielem "TUW TUZ"
    Date: Fri, 5 Dec 2008 10:27:47 +0100

    On Tue, 2 Dec 2008, Marcin Korzuchowski wrote:

    > Dalsza droga wygladala tak:
    > - zgloszenie w leasingu (auto leasingowane firmowe)
    [...]
    > - Oswiadczenie o checi usuniecia usterki BEZGOTOWKOWO.
    > - Oddanie samochodu do serwisu Audi
    [...]
    > I kolejna rzecz to ze musze zaplacic VAT bo jestem paltnikiem VAT-u i ze
    > "i tak sobie pan odliczy wiec o co panu chodzi"
    > Reasumujac:
    [...]
    > - kaza mi placic VAT

    Z VATem mają na moje oko rację.
    Ubezpieczenie przewiduje zwrot *szkody* - o ile umowa wyraźnie nie
    stanowi inaczej.
    Jeśli jesteś podatnikiem któremu przysługuje 100% zwrot VAT, to
    oczywiście VAT od usługi nie jest szkodą - bo podlega odliczeniu.
    Jeśli przysługuje Ci tylko częściowe odliczenie VAT, to część
    nieodliczalna oczywiscie jest "szkodą".

    Do reszty się nie wtykam, choć IMO brzmi kuriozalnie.
    Z tym żeby położyli stary lakier chyba dobrze powiedziałeś ;)

    pzdr, Gotfryd