  • 1. Data: 2003-09-24 07:39:30
    Temat: Problem z faktura VAT
    Od: "MW" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam nastepujący problem
    kontrahent z którym wspolpracowalem i wykonywal dla mnie prace
    nie chce wystawic faktury VAT za swoje uslugi
    oczywiscie przyznam ze zrobilem blad placac calosc naleznosci bez otrzymania
    faktury - ale coz - stalo sie. kazdy popelnia raz blad.

    w jaki sposob teraz wyegzekwowac prawnie
    otrzymanie tej faktury.

    takie jeszcze drobne pytanie
    jezeli w tresci umowy jest napisane

    "za nieterminowe wykonanie przedmiotu umowy w wysokosci xxx% wartosci umowy
    netto za kazdy dzien zwloki"

    to rozumiem przez to dni robocze czy kalendarzowe.
    (w dalszej częsci jest ustep o karach dla inwestora i uzedowych odsetkach za
    zwloke. a te przecierz liczone sa wg ni kalendarzowych.

    z gory serdecznie dziekuje za wszelkie rady i pomoc
    z powazaniem
    Marek Werkowski

  • 2. Data: 2003-09-24 09:46:24
    Temat: Re: Problem z faktura VAT
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "MW" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > otrzymania
    > faktury - ale coz - stalo sie. kazdy popelnia raz blad.
    >
    > w jaki sposob teraz wyegzekwowac prawnie

    Ma taki obowiązek na podstawie ustawy o vat (zakładamy, że jest vat-owcem).
    Zapytaj go, czy zdaje sobie sprawę co się stanie, gdy zgłosisz to do Urzędu
    Skarbowego?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-09-24 09:48:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2003, MW wrote:

> [...]
    >+ nie chce wystawic faktury VAT za swoje uslugi
    >+ oczywiscie przyznam ze zrobilem blad placac calosc naleznosci bez otrzymania

    1. chyba również -> pl.soc.prawo.podatki
    2. a dowód zapłaty masz ? Przelewem ? i za co ("tytuł zapłaty") ?
    3. a rząd kwoty ? Umowa coś stanowi o fakturze ?

    [KC art. 75 - skreślone, widzę że umowa była]
    i PDG art. 13 widziałeś ?

    [...]
    >+ z gory serdecznie dziekuje za wszelkie rady

    ...a wybij sobie z głowy ;) !
    "nie wiesz o co prosisz" :> ?
    Niemniej obwarczenie, zacytowanie i skomentowanie różnych
    rzeczy wykluczone IMHO nie są ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, nie prawnik, nie doradzca podatkowy)

  • 4. Data: 2003-09-24 10:01:34
    Od: "MW" <m...@p...onet.pl>

    > 1. chyba również -> pl.soc.prawo.podatki
    sprobuje

    > 2. a dowód zapłaty masz ? Przelewem ? i za co ("tytuł zapłaty") ?
    mam
    2*KP na zaliczki
    oraz potwierdzenie przelewu za reszte
    w tematach dokladny opis za co -
    np. 3 rata za wykonanie...

    > 3. a rząd kwoty ?
    około 2k-3k pln

    >Umowa coś stanowi o fakturze ?
    nie

    > [KC art. 75 - skreślone, widzę że umowa była]
    > i PDG art. 13 widziałeś ?
    PDG???

  • 5. Data: 2003-09-24 10:04:24
    Od: "MW" <m...@p...onet.pl>

    > 1. chyba również -> pl.soc.prawo.podatki
    sprobuje

    > 2. a dowód zapłaty masz ? Przelewem ? i za co ("tytuł zapłaty") ?
> [...]

    około 2k-3k pln

    >Umowa coś stanowi o fakturze ?
    nie

    > [KC art. 75 - skreślone, widzę że umowa była]
    > i PDG art. 13 widziałeś ?
    PDG???

  • 6. Data: 2003-09-24 11:02:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2003, MW wrote:
    [...]
    >+ oraz potwierdzenie przelewu za reszte
    >+ w tematach dokladny opis za co -
    >+ np. 3 rata za wykonanie...

    To po przekroczeniu 50% zaliczki był już "obowiązek podatkowy".
    BaLab dobrze pisze - czy "niewystawca" wie w co się pakuje,
    bo chyba już się wpakował.

    >+ > 3. a rząd kwoty ?
    >+ około 2k-3k pln

    OK. Chodziło:
    [...]
    >+ > i PDG art. 13 widziałeś ?
    >+ PDG???

    Prawo Działalności Gospodarczej, obowiązek obrotu pieniędzmi
    powyżej progów za pomocą operacji bankowych :)
    Żeby cię kontrahent nie zagiął szantażem że np. nielegalnie
    wypłaciłeś mu gotówkę :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-09-24 16:52:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Odmowa wystawienia faktury stanowi przestępstwo skarbowe, a więc należy
    powiadomić organa ścigania i czekać na skutek. Spodziewam się wypisania
    faktury w ciągu najbliższych godzin.