  • 1. Data: 2005-01-12 08:18:58
    Temat: Problem z akceptacją nowego regulaminu Plus GSM
    Od: "Mariusz Nowak" <d...@g...pl>

    Po zapoznaniu z nowym regulaminem i zgodnie z informacją na rachunku
    wyraziłem brak akceptacji zmian wprowadzanych przez Polkomtel z dniem
    17.01.2005r. w terminie zgodnym i w salonie za potwierdzeniem.

    W piśmie zawarłem następującą treść :
    " Pragnę poinformować, że nie rezygnuję z Państwa usług (nie wypowiadam
    obowiązującej umowy), lecz nie mogę zaakceptować nowego Regulaminu
    świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Polkomtel S.A. dla Abonentów
    wchodzących w życie 17 stycznia 2005r. dla numerów telefonów xyz.... z winy
    Polkomtel S.A"

    Odpowiedź ze strony operatora ( list zwykły) że nie wypowiedziałem umowy
    tzn. : ......dużo paragrafów coś o Unii i ostatnia myśl operatora "W związku
    z faktem, iż w terminie 7 dni do upływu terminu płatności rachunku
    telefonicznego, z którym przysłane zostało zawiadomienie o zmianach w
    regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych nie otrzymaliśmy wniosku
    dotyczącego rozwiązania umowy dla Pana numerów telefonu x i y uznajemy, iż
    wyraził Pan zgodę na zmiany ww. regulaminie."

    I moje pytanie :
    1. Według regulaminu jest 7 dni od upływu terminu płatności - który
    zachowałem mam potwierdzenie ? ( wpiśmie do mnie operator napisał do 7 dni !)
    2.Czy pismo które wysłałem, że nie akceptuję nowego regulaminu nie jest
    równoznaczne z wypowiedzeniem z winy Polkotela ?
    3.Czy jestem w całej sprawie z góry na straconej pozycji i muszę się na
    wszystko godzić ?

    Nie jestem z tych którzy chcą wyłudzić dwa aparaty, nie kupiłem ich za 1zł
    lecz po kilkaset i mówiąc szczerze mogłem je mieć za tą samą cene w komisie,
    lecz swego czasu chciałem korzystać z usług operatora i zgodziłem się na
    warunki regulaminu i nadal chcę korzystać z poprzedniego regulaminu
    podpisanego z operatorem, to nie ja zmieniam ich warunki.
    Obecnie nowo wprowadzane zapisy nie są oparte na zasadach partnerskich,
    jasnych i uczciwych i nie do końca są potraktowane dostosowaniem polskich
    regulacji prawnych do wymogów określonych w prawie Unii Europejskiej -
    operator wprowadza wiele zmian od siebie stawiając mnie w gorszej pozycji.

  • 2. Data: 2005-01-12 08:24:50
    Od: "Marcin" <m...@N...com>

    > 1. Według regulaminu jest 7 dni od upływu terminu płatności - który
    > zachowałem mam potwierdzenie ? ( wpiśmie do mnie operator napisał do 7 dni
    > !)

    do 7 dni od upływu terminu płatności i to jest w ustawie

    > 2.Czy pismo które wysłałem, że nie akceptuję nowego regulaminu nie jest
    > równoznaczne z wypowiedzeniem z winy Polkotela ?

    Niestety nie i tu zrobiłeś błąd. Otóż musisz wypowiedzieć umowę (mówi o tym
    Art. 59 ust. 2). Zrobiłeś coś co niektórzy sugerowali na grupie, że
    nieakceptacja jest równoznaczna z wypowiedzeniem, a jest tak, że
    nieakceptacja jest podstawą do rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów.

    > 3.Czy jestem w całej sprawie z góry na straconej pozycji i muszę się na
    > wszystko godzić ?

    myśle, że teraz jesteś na przegranej pozycji i musisz poczekać na koniec
    paragrafu (pocieszeniem może być to, że może PLUS udostępni poromocyjne
    taryfy dla starych klientów bo im wszyscy odjadą ... )

    marcin

  • 3. Data: 2005-01-12 08:53:35
    Od: "Mariusz Nowak" <d...@g...pl>

    Nie mogę zrozumieć że nie zakceptownie nowego regulaminu jest wg Polkomtela
    uznaniem zgody na jego zmianę i to jest zgodne z prawem ?
    Dla Polkomtela 7 dni do upływu terminu płatności w piśmie też może być -
    przecież jestem ciągle wprowadzany w błąd.
    Czemu nikt w Salonie Firmowym Plusa!!! nie poinformował mnie,że pismo
    składane jest niczym tzn. jest zgodą niezgody ?
    Czemu na moje pismo otrzymuje odpowiedź listem zwykłym?
    Czemu zgodnie z postępowaniem administracyjnym nie mam w odpowiedzi
    zaznaczonej, że przysługuje mi odwołanie w ciągu 14dni. W innej
    korespondencji znajomym takie prawo przysługuje i jest zaznaczane w piśmie.

  • 4. Data: 2005-01-12 09:17:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mariusz Nowak napisał(a):

    > Nie mogę zrozumieć że nie zakceptownie nowego regulaminu jest wg Polkomtela
    > uznaniem zgody na jego zmianę i to jest zgodne z prawem ?

    A przeczytales dokladnie stary regulamin?

    j.

    --
    Na stronie http://napisy.ussbrowarek.org/
    - Jak robić napisy, żeby widz był z nich zadowolony?

  • 5. Data: 2005-01-12 09:30:25
    Od: "Mariusz Nowak" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin <m...@N...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > marcin
    >
    > Przepraszam że jeszcze raz ja, ale do zaakceptowania nowego regulaminu
    jest potrzebna zgoda dwóch stron. Ja ze swej strony nie wyrażam zgody co
    zaznaczyłem w kierowanym piśmie, podpisałem kiedyś umowę i nie chcę jej
    rozwiązywać bo mi odpowiada - jeżeli Polkomtelowi jest to nie na ręke to
    niech ją rozwiąże. Słowo nie akceptuje ma znaczenie jedno, jak można napisać
    że wyraziłem zgodę na zmiany regulaminu.
    Zawsze można powiedzieć, że druk, forma, papier, czcionka itd. jest nie taka
    bo ..... Ale słowo nie akceptuje to nie akceptuje.

    Rozczarowany, świat pogmatwany.

  • 6. Data: 2005-01-12 09:49:50
    Od: "Mariusz Nowak" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wypowiedzenie umowy to właśnie nie zaakceptowanie nowego regulaminu z winy
    Polkomtela ? Czy wyrażenie nie zakceptowanie regulaminu nie znaczy to samo
    co rezygnuję, wypowiadam, nie akceptuję, nie chcę, dziekuje za współpracę.
    Jeżeli napiszę, nie chcę dalej być Waszym abonentem w związku z nowym
    regulaminem to też znaczy, że się zgadzam.
    cytat. "..... iż wyraził Pan zgodę na zmiany w ww. regulamine"
    Nie zaakceptowanie = zgoda ?

  • 7. Data: 2005-01-12 14:26:20
    Od: "Marcin" <m...@N...com>

    a mógłbyś zeskanować gdzieś tę odpowiedz i wystawić na sieć, bo POLKOMTEL
    broni sie też taktyką że traktuje wypowiedzenia zwiazane z brakiem
    akceptacji regulaminu jako zwykłe wypowiedzenia. Chetnie porównam ich
    stanowisko w tej sprawie...

    natomiast w Twojej kwestii wróćmy do ustawy :

    Art. 59. 2. ustawy Prawo Telekomunikacyjne:

    "Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia
    abonenta o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z
    wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem
    tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o
    prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o
    tym, że w razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych
    usług nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze."

    prawo wypowiedzenia w przypadku braku akceptacji regulaminu !!!

    Jeśli napisales "nie akceptuje", ale nie napisales ze wypowiadasz, to wg
    mnie po prostu brzmi jak
    "nie podoba mi sie to" i tyle, choć pewnie jakiś sprytny prawnik mógłby coś
    z tego "wyrzeźbić".

    marcin

  • 8. Data: 2005-01-12 14:33:34
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Marcin napisał(a):

> [...]
    > mnie po prostu brzmi jak
    > "nie podoba mi sie to" i tyle, choć pewnie jakiś sprytny prawnik mógłby coś

    Masz rację. Oświadczenie, że nie podoba mi się nowy regulamin nie jest równoznaczne z
    osiadczeniem,
    że wypowiadam umowę.

  • 9. Data: 2005-01-12 18:08:15
    Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Masz rację. Oświadczenie, że nie podoba mi się nowy regulamin nie jest
    > równoznaczne z osiadczeniem, że wypowiadam umowę.

    oczywiscie jezeli operator powiadomil o prawie do wypowiedzenia...