  • 1. Data: 2005-01-12 07:21:27
    Temat: podział działalności gospodarczej
    Od: "unky" <unky*NO_SPAM*@z.pl>

    Witam serdecznie

    Taka sytuacja - w trakcie małżenstwa załozyłem dziłalność gospodarczą. Firma
    sie rozwija, posiada jakis majatek.
    Co w sytuacji kiedy z żoną sie rozstajemy?
    Jak rozliczana jest taka dziłalność? Jak dzieli sie jej majatek?

    pozdro

    unx

  • 2. Data: 2005-01-12 10:35:19
    Temat: Re: podział działalności gospodarczej
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "unky" <unky*NO_SPAM*@z.pl> napisał w wiadomości

    > Co w sytuacji kiedy z żoną sie rozstajemy?

    po polowie chyba , ze malzonkowie podpisywali intercyze o odrebnym majatku
    wtedy moga zadac , azeby ustalenie udzialow w majatku wspolnym nastapilo z
    uwzglednieniem stopnia , w ktorym kazdy z nich przyczynil sie do powstania
    majatku 43 k.r.o . Jedynie z waznych przyczyn mozna zadac j.w .
    Uwzglednia sie takze naklad osobistej pracy przy wychowaniu dzieci i we
    wspolnym gospodarstwie domowym. Tak wiec czy polowica byla zatrudniona czy
    nie w normalnych okolicznosciach - po polowie. A co do tego jak to sie
    odbywa powiem tak strona wnoszaca pozew powinna zaproponowac jak to
    fizycznie ma wygladac by nie krzywdzic drugiej strony :) strona przeciwna
    zaakceptuje takie rozwiazania badz w odp. na pozew wypowie swoje rozwiazanie
    brak zgodnosci zakonczy sie decyzja sadu jak to bedzie wygladalo co
    oczywiscie w koncowym efekcie bedzie zawarte w tresci wyroku

    Sandra

  • 3. Data: 2005-01-12 14:07:14
    Od: "unky" <unky*NO_SPAM*@z.pl>

    ale jak fizycznie podzielić tą działalność gospodarczą?
    Chyba prosto się tego nie da zrobić?

    a co w sytuacji kiedy np. ten na ktorego jest działalność zechce np.
    zawiesić ją?

  • 4. Data: 2005-01-13 21:43:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jan 2005, unky wrote:

    >+ ale jak fizycznie podzielić tą działalność gospodarczą?
    >+ Chyba prosto się tego nie da zrobić?

    Nie da.
    Z góry zapowiadam że prawnikiem nie jestem.
    Ale sugeruję że *jakbyś* coś dzielił - to nie zapomnij o takim
    wynalazku co się nazywa "długi i ciężary".
    Przykładowo - jak "w majątku" byłby samochód kupiony "na firmę"
    w 2004 roku (po 1.V.) to trzeba pamiętać że w razie sprzedaży
    w 2005 roku wypadnie oddać sporą część odliczonego VATu :]
    ...i tak dalej...

    >+ a co w sytuacji kiedy np. ten na ktorego jest działalność zechce np.
    >+ zawiesić ją?

    To co, majątku od tego ubędzie ??
    Pomijając iż sprawa "zawieszenia" jest sporna :[
    Sygnaturka specjalnie dla ciebie ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzających obyczajów niektorych newsowiczów ?