  • 1. Data: 2004-03-29 21:45:33
    Temat: Problem z WKU (list polecony)
    Od: <m...@w...pl>

    Witam chce opisać mój problem z WKU w Mysłowicach. Z góry dzieki i licze na
    szybką odpowiedź. Mam w tej chwili 19 lat, gdy skończyłem w 2003 roku szkołę
    średnią wybrałem się na studia państwowe dzienne. Jednak to nie był mój
    kierunek i po kilku miesiącach zrezygnowałem tzn. nie przystąpilem do sesji
    egzaminacyjnej. Nie mam pojęcia czy uczelnia powiadomiła WKU o przerwaniu
    studiów. Dzisiaj (29 marca) przyszła do mnie pani z poczty z listem
    poleconym ale jej nie otworzyłem bo domyślałem sie że to może być z WKU a
    słyszałem że jakoś w kwietniu jest pobór. Zostawiła mi w skrzynce
    zawiadomienie o liście poleconym. Nie chce oczywiscie iść do woja bo chce
    iść na studia od października. I co teraz zrobić ???? Mam kilka opcji ale
    nie wiem czy to wypali mianowicie:
    1. Czy jak w ciągu 2 tygodni nie pójde na poczte odebrać poleconego to
    przyślą mi pewnie następny i co dalej mam nie odbierać ?? Czy przyjdą do
    mnie w końcu sami ?? I co sie stanie jak pójde za kilka miesięcy ze
    świstkiem że ponownie zacząłem studia. Pewnie będą sie pluli że nie
    odbierałem poleconych. Co wtedy??
    2. Moja matka jest osobą bezrobotną bez prawa do zasiłku a ojciec jest na
    rencie i nie jest zameldowany u nas. Czy gdybym znalazł jakąś prace odebrał
    polecony i powiedział im że jestem jedynym żywicielem rodziny to co wtedy. I
    jeszcze im powiem że przerwałem studia z powodu takiego że musze utrzymać
    rodzine i że od następnego roku chce iść na studia zaoczne to wtedy jaka
    jest szansa że dostane odroczenie??
    3. A może poprostu powiedzieć im że chce zacząć studia od października i
    tyle ??
    4. Kiedy można zdobyć ten magiczny papierek z uczelni ?? Jeśle egzaminy na
    studia są w czerwcu czy lipcu to mi już wtedy dadzą zaświadczenie ze
    zamierzam kontynuować nauke żeby sie wku odwaliło odemnie ??
    Narazie tyle :)
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-03-29 22:04:51
    Temat: Re: Problem z WKU (list polecony)
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    <m...@w...pl> napisał(a) Mon, 29 Mar 2004 23:45:33 +0200 na pl.soc.prawo:

> [...]
    > studia są w czerwcu czy lipcu to mi już wtedy dadzą zaświadczenie ze
    > zamierzam kontynuować nauke żeby sie wku odwaliło odemnie ??

    Jak tylko zostaną ogłoszone wyniki egzaminów możesz dostać o ile dobrze
    pamiętam zaświadczenie ze zostałeś przyjęty na studia. Tylko nie wiem
    czy WKU da ci tyle czasu, jeśli trafisz w WKU na kogoś ludzkiego to da
    ci czas do lipca, sierpnia, jesli nie to pech. Jak możesz to proponuję w
    tempie natychmiastowym zacząć się na coś leczyć.

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |

  • 3. Data: 2004-03-29 22:08:12
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    MariuszR napisał(a) Tue, 30 Mar 2004 00:04:51 +0200 na pl.soc.prawo:

    > Jak tylko zostaną ogłoszone wyniki egzaminów możesz dostać o ile dobrze
    > pamiętam zaświadczenie ze zostałeś przyjęty na studia.

    Poprawka, przyślą ci z uczelni informację że zostałeś przyjety.

    Generalnie to zrobiłeś jeden błąd, po oblaniu sesji mogłeś pisać podanie
    o urlop dziekański i o umorzenie opłaty, w twojej sytuacji rodzinnej by
    to przeszło. Wtedy miał byś rok spokoju.

  • 4. Data: 2004-03-29 22:43:31
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Najpierw sprawdz na poczcie czy to rzeczywiscie z WKU. Po co sie
    niepotrzebnie niepokoic. A jak z WKU, to na pewno nie odbieraj, i
    najlepiej zrob tak jak napisal MariuszR. Za moich czasie WKU nie
    dzialaly jakos zbyt szybko, wiec do wrzesnia/pazdziernika powinienes
    "dotrwac" bez najmniejszego problemu, no ale moze rzeczywiscie teraz
    jest inaczej i warto dmuchac na zimne. Nie martw sie, mam mnostwo
    znajomych, ktorzy sie migali skutecznie przez wiele lat :).

    pozdrawiam i powodzenia, marekz

  • 5. Data: 2004-03-29 22:54:39
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    MarekZ napisał(a) Tue, 30 Mar 2004 00:43:31 +0200 na pl.soc.prawo:

    > Za moich czasie WKU nie
    > dzialaly jakos zbyt szybko, wiec do wrzesnia/pazdziernika powinienes
    > "dotrwac" bez najmniejszego problemu,

    Ostatnio działają chyba szybciej, byłem dziś, myślałem że w moim wieku
    dadzą mi już spokój a uslyszałem, cytuję: "jest Pan dla nas zbyt cennym
    czlowiekiem", przed wręczeniem biletu uratowało mnie tylko to że nie
    podpisałem oświdczenia o niekaralności, mój problem opisany niżej. Jeśli
    to nie przejdzie to 5 maja Wrocław wita:) Ale muszę przyznać że człowiek
    z którym dziś rozmawialem był dość życzliwie nastawiony. Powiedzial że
    jesli chcę może mi dać ze 2 - 3 miesiące ale wtedy mgę trafić do dużo
    gorszej jednostki niz teraz.

    A i jeszcze do autora wątku, z tego co dziś usłysząłem to odroczka którą
    dostałeś jak szedłeś na studia przysługuje ci do końca semestru w
    trakcie trwania którego cię skreślono, a więc jeśli teraz w marcu to
    powinna być do października.

  • 6. Data: 2004-03-29 23:26:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MariuszR wrote:

    > Ostatnio działają chyba szybciej, byłem dziś, myślałem że w moim wieku
    > dadzą mi już spokój a uslyszałem, cytuję: "jest Pan dla nas zbyt cennym
    > czlowiekiem", przed wręczeniem biletu uratowało mnie tylko to że nie

    Nio - skoro Hiszpanie się mają wycofać, to kto będzie strzegł 'wolności
    i demokracji' okupując Irak?

    Ech....

  • 7. Data: 2004-03-30 00:13:20
    Od: "Przemek I." <u...@T...pl>

    napisał(a):

    <ciach>

    Nieodbieranie listow na poczcie nic nie da.
    Ja tak nie odbierałem z poczty 3 razy to w końcu do mnie zadzwonili ze jak
    sie nie stawie w ciagu 3 dni to przysla po mnie kogo trzeba :)

    Macie jakies wiadomosci czy absolwentow do rezerwy beda brac ?
    Jutro ide sie zapisac na podyplomwe studia i jak mi przyjdzie w czerwcu
    (wtedy sie bronie) pojsc na 3 miesiace to cale moje plany, drugie studia,
    czas, pieniadze cholera weźmie :( ... wiec cos na ten temat ?

    Sa jakies metody wykrecenia sie ? Jakies kursy ? Chocby robienia gobelin :P

    --
    Przemek
    p.s. zeby ich pokrecilo z tym wojem ... czytalem ze tyle osob sie zglasza

  • 8. Data: 2004-03-30 03:43:28
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "MariuszR" <m...@n...post.pl> wrote in message

> [...]
    > dostałeś jak szedłeś na studia przysługuje ci do końca semestru w
    > trakcie trwania którego cię skreślono, a więc jeśli teraz w marcu to

    Uczelnia ma obowiązek zawiadomić WKU o skreśleniu z listy studentów, tak
    więc odroczenie diabli wzięło. Dlatego przysłali pisemko.

  • 9. Data: 2004-03-30 07:52:43
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

> [...]
    > mnie w końcu sami ?? I co sie stanie jak pójde za kilka miesięcy ze
    > świstkiem że ponownie zacząłem studia. Pewnie będą sie pluli że nie

    Odbieraj spokojnie wszystkie polecone. Jak masz zaprzyjazniona listonoszke
    to dogadaj sie, zeby Cie ostrzegla o kwicie z WKU - tego nie odbieraj. A jak
    nie masz, to odbierz, tez da sie to rozwiazac.

> [...]
    > rodzine i że od następnego roku chce iść na studia zaoczne to wtedy jaka

    Zgodnie z ustawa odracza sie ze wzgledu na :wazny interes osobisty". Szansa
    jest, chociaz czasem niektore WKU wywijaja numery. Wtedy daj znac na liste.

    > 3. A może poprostu powiedzieć im że chce zacząć studia od października i
    > tyle ??

    W obietnice raczej nie uwierza. Lepiej zapisz sie na jakis kurs
    przygotowawczy na studia, to juz bedzie jakis kwit, albo obficie koresponduj
    z przyszla uczelnia, to tez potwierdzi Twoje opowiesci. Ale dla WKU to moze
    byc za malo..

    > 4. Kiedy można zdobyć ten magiczny papierek z uczelni ?? Jeśle egzaminy na
    > studia są w czerwcu czy lipcu to mi już wtedy dadzą zaświadczenie ze
    > zamierzam kontynuować nauke żeby sie wku odwaliło odemnie ??

    Jak zdasz egzaminy, dostaniesz kwit o przyjeciu.

    A w ostatecznosci, jak juz dostaniesz wezwanie do stawienia sie w jednostce
    w okreslonym dniu, to pilnuj sie zebys akurat w ten dzien nie zachorowal. Bo
    jak zachorujesz, to nie pojdziesz do armii (specjalnie dla Ciebie jednostka
    nie bedzie organizowac poboru) i WKU bedzie musialo uwzglednic Cie w
    rozdzielniku na najblizszy pobor. A wtedy juz bedziesz studentem...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 10. Data: 2004-03-30 08:33:16
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    On Tue, 30 Mar 2004 02:13:20 +0200, Przemek I. wrote:

    > Nieodbieranie listow na poczcie nic nie da.
    > Ja tak nie odbierałem z poczty 3 razy to w końcu do mnie zadzwonili ze jak
    > sie nie stawie w ciagu 3 dni to przysla po mnie kogo trzeba :)

    Hm. Ja też nie odbierałem, a teraz jestem szczęśliwie rezerwista ;)
    Ale fakt, nieodbieranie nic nie daje, gdyż nawet KC bodaj przewiduje, że
    adresata uważa sie za powiadomionego w momencie wysłania trzeciego listu
    poleconego... (mogę się mylić, ale niech mnie ktoś wyprostuje)

    > Sa jakies metody wykrecenia sie ? Jakies kursy ? Chocby robienia gobelin :P

    Hm. Proponuję wymeldować się z określeniem, że najbliższe lata
    spędzisz za granicą (ja "jechałem" do Paryża ;) ). A jeśli bardzo Ci
    zameldowanie potrzebne, to po prostu zmienić miejsce zamieszkania.

    --
    Pozdrawia m.