  • 21. Data: 2004-04-01 19:05:16
    Temat: Re: Problem z WKU (list polecony)
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "MariuszR" <m...@n...post.pl> napisał w wiadomości
    news:406c5ef4@news.home.net.pl...

    > No ba, już nawet wiem gdzie chcą mnie wysłać:) 5 maja Wrocław a po
    > przeszkoleniuu Warszawa:) Jutro idę z papierami i uzbrojony w paragrafy
    > z ustawy:)

    Powodzenia

    NoMAD

  • 22. Data: 2004-04-02 10:49:48
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    > Ja się podczepię jeszcze z jednym pytaniem, jestem współwłaścicielem
    > gospodarstwa rolnego, można coś tym argumentem wywalczyć?
    > Dostałem w spadku, mam już wyrok sądu i opłacony podatek, nie było
    > jeszcze działu spadku więc nie jestemujawniony w księdze wieczystej, z 4
    > właścicieli tylko ja i moja babcia mieszkamy w tym gospodarstwie.

    Dz.U. 1967 Nr 44 poz. 220

    Art. 1.
    Obrona Ojczyzny jest sprawą i obowiązkiem wszystkich obywateli
    Rzeczypospolitej Polskiej.

    ;-)

    Art. 39.
    3. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej można udzielić również ze
    względu na ważne sprawy osobiste lub rodzinne poborowego, a w
    szczególności związane z zaistnieniem trudnej sytuacji osobistej lub
    rodzinnej, które nie upoważniają do udzielenia poborowemu odroczenia z
    tytułu sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny albo z
    powodu konieczności załatwienia spraw związanych z prowadzeniem przez
    poborowego przedsiębiorstwa, gospodarstwa rolnego albo innej
    działalności gospodarczej. Odroczenia nie udziela się, jeżeli
    spowodowałoby to nieodbycie zasadniczej służby wojskowej.
    4. Odroczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, udziela się każdorazowo
    na czas określony we wniosku, nie dłuższy jednak niż dwanaście
    miesięcy.

    Grupowicze już wspominali o tym:

    Art. 44.
    1. Nie powołuje się do czynnej służby wojskowej poborowych uznanych za
    zdolnych do tej służby:
    1) obywateli polskich, którzy stale zamieszkują za granicą,

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 23. Data: 2004-04-02 12:20:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bremse wrote:

    > Art. 1.
    > Obrona Ojczyzny jest sprawą i obowiązkiem wszystkich obywateli
    > Rzeczypospolitej Polskiej.

    Czyli kobiety obywatelami RP nie są? ;-P

  • 24. Data: 2004-04-02 13:32:21
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Bremse napisał(a) Fri, 02 Apr 2004 12:49:48 +0200 na pl.soc.prawo:

    > Dz.U. 1967 Nr 44 poz. 220
    >
    > Art. 39.
    > 3. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej można udzielić również ze
    > względu na ważne sprawy osobiste lub rodzinne poborowego,

    Znam ten artykuł, nawet się dziś na niego powoływałem:) Dali mi czas do
    końca lipca na doprowadznie do końca postępowania spadkowego.
    Przedmiotem spadku jest gospodarstwo rolne i jak mi dziś powiedziano
    posiadaczy takowych na dień dzisiejszy nie powołują do służby:) z tym
    że nie jest to ani odroczonei ani przeniesienie do rezerwy.
    Aha i 1 lipca się ustawa trochę zmienia, w tej chwili gdybym zaczął
    znowu studiować na odroczeni enei mam szans a w tej nowej wersji która
    ma wejśc juz to lepiej wygląda.

    > Czyli kobiety obywatelami RP nie są? ;-P

    Odnośnei kobiet to widziałem sporo paragrafów w ustawie, sczególnie tych
    które mają wejść po 1 lipca:)

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |