  • 1. Data: 2002-10-29 10:34:45
    Temat: Pracodawca zmienia umowy o prace!
    Od: "Wojtek S" <w...@b...pl>

    Witam,
    moj pracodawca zmienia umowy mnie i kolegom z pracy umowy.
    Mam kilka pytan do niektorych podpunktow, prosilbym o wyjasnienie lud
    odeslanie do konkretnych ustaw.
    1. Przechodzimy na zadaniowy czas pracy - co to znaczy i co mnie chroni?
    przeciez moj przelozony moze mnie w tym trybie trzymac 34575lat w robocie,
    bo zawsze jest cos do zrobienia..:-) Co nas w tym przypadku chroni? Jaka
    ustawa itp.
    2. Jesli pracownik nie podpisze nowej umowy, to (wg roznych "znajacych sie
    na tym") jest to tak, jakby pracownik sam wypowiedzial prace pracodawcy. Na
    logike, to przeciez pracownik nie wypowiada pracodawcy umowy, bo jej nie
    podpisal, wiec to pracodawca za kare niepodpisania nowej umowy moze zwolnic
    pracownika. Ale wtedy trace prawo do zasilku.
    3. Prawa autorskie. Poniewaz pracuje w agencji reklamy jako projektant,
    pracodawca zada w umowie, aby pracownik wyzekl sie wszystkich prac na
    korzysc pracodawcy (nawet prac, ktore nie zostaly zaakceptowane przez
    klienta). Z tego co wiem, prawa autorskie sa niezbywalne, wiec moge za to
    zarzadac bardzo duzo pieniedzy.

    Prosze o pomoc, najlepiej z kopia odpowiedzi do mnie na priv.
    Wszystkim dziekuje za jakiekolwiek opinie.
    Pozdrawiam
    WS

  • 2. Data: 2002-10-29 10:46:34
    Temat: Re: Pracodawca zmienia umowy o prace!
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "Wojtek S" <w...@b...pl> wrote in message
> [...]
    > bo zawsze jest cos do zrobienia..:-) Co nas w tym przypadku chroni? Jaka

    Kodeks pracy art 129.8 par 1i2. Chodzi o to ze Twój czas pracy okreslany
    wymiarem zadan jakie masz wykonac i czy zrobisz to w 5 czy 9 godzin zalezy
    wylącznie od Ciebie tak wiec jest to kij który ma dwa końce. Pewnie chodzi
    mu o to zeby nie płacić Wam nadgodzin ( o ile wczwesniej to robił) - art 136
    kp.
    Szczegółów poszukaj na www.infor.pl
> [...]
    zwolnic
    > pracownika. Ale wtedy trace prawo do zasilku.
    Kodeks pracy art 42 . tzw. wypowiedzenie zmieniające

> [...]
    > korzysc pracodawcy (nawet prac, ktore nie zostaly zaakceptowane przez
    > klienta). Z tego co wiem, prawa autorskie sa niezbywalne, wiec moge za to
    Tu sie nie podeprę paragrafem, ale ja tez mam taką umowe, przygotowaną przez
    naszego radce prawnego tak wiec jest to raczej zgodne z prawem.

    Gosia

  • 3. Data: 2002-10-29 11:44:54
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 29 Oct 2002 11:34:45 +0100, "Wojtek S"
    <w...@b...pl> zakodował:

> [...]
    >bo zawsze jest cos do zrobienia..:-) Co nas w tym przypadku chroni? Jaka

    To znaczy, że dzisiaj możesz pracować 10 godzin, jutro 6, ale w
    okresie roziczeniowym ma wyjść średnio 41 (od przyszłego roku 40)
    godzin.
    KP
    Art. 129. . Par. 1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i
    przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym
    okresie rozliczeniowym nie przekraczaj?cym 3 miesięcy,

> [...]
    >podpisal, wiec to pracodawca za kare niepodpisania nowej umowy moze zwolnic
    >pracownika. Ale wtedy trace prawo do zasilku.

    Jeżeli w ciągu 1/2 okresu wypowiedzenia złożysz oświadczenie, iż nie
    przyjmujesz nowych warunków (musi być o tym pouczenie na wypowiedzeniu
    warunków pracy i płacy - inaczej możesz takie oświadczenie złożyć
    nawet ostatniego dnia), to działa to tak, jak wypowiedzenie umowy
    przez pracodawcę.

    Art. 42. Par. 1. Przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się
    odpowiednio do wypowiedzenia wynikaj?cych z umowy warunków pracy i
    płacy.
    Par. 2. Wypowiedzenie warunków pracy lub płacy uważa się za dokonane,
    jeżeli pracownikowi zaproponowano na pi?mie nowe warunki.
    Par. 3. W razie odmowy przyjęcia przez pracownika zaproponowanych
    warunków pracy lub płacy, umowa o pracę rozwi?zuje się z upływem
    okresu dokonanego wypowiedzenia. Jeżeli pracownik przed upływem połowy
    okresu wypowiedzenia nie złoży o?wiadczenia o odmowie przyjęcia
    zaproponowanych warunków, uważa się, że wyraził zgodę na te warunki;
    pismo pracodawcy wypowiadaj?ce warunki pracy lub płacy powinno
    zawierać pouczenie w tej sprawie. W razie braku takiego pouczenia,
    pracownik może do końca okresu wypowiedzenia złożyć o?wiadczenie o
> [...]

    >korzysc pracodawcy (nawet prac, ktore nie zostaly zaakceptowane przez
    >klienta). Z tego co wiem, prawa autorskie sa niezbywalne, wiec moge za to

    Poczytaj prawo autorskie. Generalnie zazwyczaj zbywalne prawa
    przechodzą na pracodawcę, ale niezbywalne pozostają Twoje (zawsze
    będziesz autorem i jak ktoś np. podpisze się na Twoim obrazku czy
    tekście, że jest jego - to narusza Twoje prawa)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775