    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem(y) w szkole
    Date: Sat, 14 Aug 2010 21:03:51 +0200

    W wiadomości
    news:65910f16-fd67-403f-ab40-f0a3518d32c0@5g2000yqz.
    googlegroups.com Jacek
    Drecz <e...@g...com> pisze:

    > Jestem uczniem liceum.
    To się niektórym zdarza.

    > Wkrótce zaczyna się kolejny rok szkolny.
    Jeszcze się trwający nie skończył...

    > Nie jestem fanem sportu, a w szczególności zajęć wychowania
    > fizycznego. Nie mam nic przeciwko szachom, golfowi, bilardowi
    O, gustujesz w sportach ekstremalnych. :)

    > czy w
    > miłym gronie i przede wszystkim w niebudzącej zastrzeżeń co do
    > bezpieczeństwa atmosferze uprawiać również inne dyscypliny sportu.
    To może brydż albo scrabble?

    > dodatku nie z nauczycielem, który poziomem emocjonalnym dorównuje
    > uczniom, co objawia się np. umawianiem na kielicha z niektórymi i
    > sztucznym faworyzowaniem.
    Od naruszania etyki zawodowej przez nauczyciela, a tym bardziej łamania
    przez niego prawa nie należy odwracać wzroku.

    > Szukam sposobu na to, żeby uniknąć
    > konieczności ćwiczenia na zajęciach wychowania fizycznego. Interesują
    > mnie metody legalne, czyli wszystkiego rodzaju korzyści majątkowe dla
    > lekarzy w zamian za zwolnienie lekarskie nie wchodzą w grę.
    Możliwe, że masz jakieś prawdziwe przeciwwskazania do uczestniczenia w
    realizacji programu zajęć.
    Przebadaj się dokładnie, może nie masz np. jednej nogi?

    > Nie mam
    > zwyczaju symulować, ani wymyślać bólów brzucha ze stresu itp. Nie
    > interesuje mnie też trwałe skaleczenie, co z kolei może się stać,
    > jeżeli lekcje WF w mojej szkole nie ulegną zmianie. Nie chciałbym
    > przedstawić swoich obiekcji Szanownej Dyrekcji placówki oświatowo-
    > wychowawczej, do której uczestniczam chociaż sukcesywnie notowałem co
    > ciekawsze zdarzenia, które potencjalnie mogłyby zainteresować
    > Dyrekcję.
    W szkole istnieją oprócz dyrektora (nie ma czegoś takiego, jak dyrekcja)
    także inne ograny.
    Rada pedagogiczna, rada rodziców, samorząd uczniowski (którego jesteś
    członkiem czy chcesz, czy nie), opcjonalnie rada szkoły. Możesz spróbować
    zadziałać poprzez któryś z tych organów.

    > Prywatnie interesuję się prawem, w szczególności prawem karnym. Sam
    > jednak nie jestem w stanie sobie poradzić, ale jak czytam różnego
    > rodzaju fora tematyczne, to bez wątpienia zauważyć można, że prawnicy
    > to bardzo mądrzy ludzie, którzy potrafią znaleźć wyjście z niejednej
    > trudnej sytuacji.
    > Uprzejmie proszę o radę.
    Nie udało ci się sprecyzować, czy jesteś uczniem szkoły publicznej bądź
    posiadającej prawa szkoły publicznej, czy też nie.
    Założę zatem na zasadzie prawdopodobieństwa, że jest to jedna z dwóch
    pierwszych okoliczności.
    Otóż w takich szkołach realizowana jest podstawa programowa sprecyzowana
    rozporządzeniem MEN.
    Najbardziej legalnym sposobem będzie więc zebranie 100k podpisów pod
    projektem zmiany UoSO oraz aktów wykonawczych.

    --
    Jotte