  • 1. Data: 2002-10-10 10:38:33
    Temat: Problem nie wplaconych skladek ZUS
    Od: "Trybik" <m...@w...pl>

    Wlasnie dowiedzialem sie z ZUS, ze moja poprzednia firma nie placila skladek
    zusowskich za pierwsze 6 m-cy 2000 roku. Myslalem, ze sa one odprowadzone,
    gdyz dostalem comiesieczne deklaracje o odprowadzeniu skladek. Pani z ZUS
    powiedziala, ze fakt otrzymania deklaracji nie swiadczy iz te skladki
    zostaly przelane. Poprzedni pracodawca twierdzi, ze skladki odprowadzil (mam
    to na pismie), ZUS twierdzi co innego. Zlozylem pismo do tej firmy, by
    bezzwlocznie wplacili brakujace skladki, a wszelkie niejasnosci niech
    wyjasniaja z ZUSem, ale na ile to pomoze, to nie wiem.
    Co mam robic, jesli nie przeleja skladek? Komu "doniesc"?
    I druga sprawa, wlasnie ta firma ma swoje biuro w pewnym biurowcu i gdy
    chcialem osobiscie zlozyc tam pismo, czepial sie mnie straznik, ktory
    powiedzial, ze ma nakaz nie wpuszczania mnie. Szkoda, ze sie nie spytalem,
    czy do tej firmy, czy do calego budynku. Czy wlasciciel firmy ma prawo
    zakazania mi wstepu do niej, jesli chce zlozyc pismo, a na drugim to
    potwierdzic. Wyglada to troche komicznie, bo jestem osoba na wozku
    inwalidzkim, a jestem traktowany jak jakis grozny przestepca.

    Dziekuje za jakies rady - Mariusz

  • 2. Data: 2002-10-10 19:56:34
    Temat: Re: Problem nie wplaconych skladek ZUS
    Od: "bzr" <b...@N...gazeta.pl>

    Trybik <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > bezzwlocznie wplacili brakujace skladki, a wszelkie niejasnosci niech
    > wyjasniaja z ZUSem, ale na ile to pomoze, to nie wiem.

    Może zaistnieć taka sytuacja,że pracodawca odprowadził składki ale nie
    zostały one zaksięgowane na konto firmy w ZUsie. To ustalenia i wyjasnienia
    takich okoliczności właściwy jest Wydział Kontroli właściwego Oddziału ZUS i
    proponuję Ci właśnie tam skierować pismo w tej sprawie /oczywiście listem
    poleconym /.Jeżeli nie będzie odzewu to ponowić/ponaglić na ręce dyrektora.
    Zakładam oczywiście ,że zostałeś zatrudniony na podstawie UMOWY O PRACĘ.

> [...]
    > potwierdzic. Wyglada to troche komicznie, bo jestem osoba na wozku
    > inwalidzkim, a jestem traktowany jak jakis grozny przestepca.

    Proponuję wysłać pismo za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

    Powodzenia :-)

  • 3. Data: 2002-10-11 06:49:13
    Od: "Trybik" <m...@w...pl>

    Dzieki - Trybik