  • 1. Data: 2002-10-10 10:56:21
    Temat: Pomocy!
    Od: "Mariusz" <m...@h...pl>

    Czesc wszystkim!
    Mój problem dotyczy ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO I
    BUDOWNICTWAz dnia 2 kwietnia 2001 r. w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci
    uzbrojenia terenu oraz zespołów uzgadniania dokumentacji projektowej.(Dz. U.
    Nr 38, poz. 455).

    Pracuję jako projektant i od około roku mamy problem z opracowywaną przez
    nas dokumentacją techniczną. Kiedyś trzeba było ją uzgadniać osobno w
    każdych instytucjach typu energetyka, telekomunikacja, gazociągi itp.
    Teraz przytoczone wyżej rozporządzenie nakłada obowiązek właścicieli
    istniejącego uzbrojenia podziemnego do uzgadniania projektów na
    posiedzeniach Zespołów Uzgadnia Dokumentacji Projektowej przy odpowiednich
    Starostwach Powiatowych.
    Prawo sobie a monopoliści sobie. Mówią, że nic nie obchodzi ich to
    rozporządzenie i robią jak kiedyś. Biorą za to pieniądze dwukrotnie. Firma,
    w której pracuję nie daje za wygraną (i racja w końcu po coś mamy to prawo).
    Nie chodzi nam o interes własny ani o rozpoczynanie jakichś wojen. Zrobiono
    coś takiego w Sejmie aby ułatwić nam pracę (mam taką nadzieję). A co na to
    panowie z w/w instytucji, idą w zaparte, opiniują wszystko negatywnie i
    praca stoi.
    Ale nie w tym problem.
    Chodzi mi o sparwę taką: czy ktoś z szanownych internautów ma do dyspozycji
    wykładnię tego rozporządzenia (chociaż brzmi ono jasno), żeby bez niczego
    można się było opierać na zdaniu np. Ministerstwa.
    Jeśli tak proszęo kontakt.
    Będę wdzięczny.