  • 1. Data: 2004-03-23 02:19:03
    Temat: Proba wyludzenia ?
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam ponownie grupowiczow

    Sprawa jest troche skomplikowana, lecz postaram sie ja przyblizyc w skrocie
    :)

    Jest hurtownia z ktorej pobieram materialy, placac przy tym gotowka na
    miejscu lub z odroczonym terminem platnosci. Po pewnym czasie dostaje z
    sadu nakaz zaplaty na rzecz tej hurtowni z powodu rzekomo niezaplaconych
    faktur. Z powodu niedopatrzenia mojego wspolnika (spolka cywilna) sprzeciw z
    jego strony w tej sprawie zostaje wyslany po terminie. Przychodzi mu placic
    na rzecz komornika, a ja, no coz, bedac solidarnym mu w tym dopomagam.
    Jednakze na fakturach dolaczonych do pozwu widnieja kwoty nie uzglednione w
    rozliczeniu a zaplacone przeze mnie. Dodatkowo posiadam dowody wplat
    podpisane przez pracownika hurtowni. W sumie calosc moich wplat pokrywa
    nalezenosci wobec hurtowni. Wychodzi z tego ze cala ta sprawa jest z winy
    ich pracownika, ktory nie przekazal im dowodow wplat (pieniedzy ?) oraz z
    nadgorliwosci jak sadze wlascicieli hurtowni. Pomimo tego dopiero na
    kolejnej rozprawie jest to rozpatrzone pozytywnie jednak niestety nie w
    calosci (dlaczego ? tego nie wiem, nie bylem niestety na ostatniej
    rozprawie, a w wyroku nie ma uzasadnienia).
    W zwiazku z tym czy moge wniesc wobec tej hurtowni pozew o probe wyludzenia
    (zreszta w czesci skuteczna :( ) pieniedzy z mojej firmy. Domagali sie
    splaty naleznosci pomimo udokumentowanych na fakturach wplat dokonywanych
    przeze mnie w momencie ich wystawiania oraz innych dowodow wplat ?
    Majac wyrok sadu nie uwzgledniajacy reszty wplat dokonanych przeze mnie, czy
    moge wniesc jakis sprzeciw, odwolac sie lub chociaz otrzymac uzasadnienie
    wyroku ?

    Pozdrawiam
    Arqadius

  • 2. Data: 2004-03-23 18:15:32
    Temat: Re: Proba wyludzenia ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arqadius" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    O próbę wyłudzenia nie. Na postępowanie karne w takim wypadku nie widzę
    szans. Ale droga cywilna o zwrot nienależnie otrzymanych pieniędzy tak.
    jeśli nawet przyjąć, że wyrok jest prawomocny i niepodważalny, to w takim
    razie bezpodstawnie dostali od Ciebie pieniądze, do których się nie
    przyznawali. Ja bym raczej proponował spokojne dogadanie się z tamtą
    hurtownia i rzetelne policzenie kto komu i ile jest winien, bo coś mi się
    wydaje, że chyba sami nie wiecie tego dokładnie.

  • 3. Data: 2004-03-23 20:50:02
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    > Użytkownik "Arqadius" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > O próbę wyłudzenia nie. Na postępowanie karne w takim wypadku nie widzę
    > szans.

    Chyba że art. 233 kk - zatajenie faktu zapłaty należności.

  • 4. Data: 2004-03-24 12:32:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba że art. 233 kk - zatajenie faktu zapłaty należności.

    Powód musiał by zostać przesłuchany w charakterze świadka co do faktu, że
    zapłata nie nastąpiła. Wówczas odpowiedzialność z 233 była by do
    rozważenia. Chyba, że na przykład pracownik powoda przyjął pieniądze,
    pokwitował, a pieniędzy powodowi nie dał i go o fakcie nie powiadomił.
    Wówczas można by było rozważać przywłaszczenie pieniędzy przez pracownika,
    a nie 233 kk dla powoda.