  • 1. Data: 2004-03-23 02:23:39
    Temat: Pracodawca vs pracownik
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam serdecznie i prosze szanownych grupowiczow o rade

    Prowadzilem (niestety) dzialanosc gosp. i bylem "zmuszony" (nawal pracy)
    zatrudnic pracownikow. Jednego z nich zatrudnilem na stanowisku dyrektora,
    jako ze takiej osoby potrzebowalem, a i byl on czlowiekiem godnym zaufania i
    z doswiadczeniem na stanowisku kierowniczym. Jego obowiazkiem, poza
    prowadzeniem calej "papierkowej roboty" bylo tworzenie dokumentacji
    powykonawczej wykonywanej instalacji sieciowej, zakladaniem ktorej sie
    zajmowalem.

    Jednakze po uplywie czasu zostalem "zmuszony" (ciezka sytuacja
    finansowa :( ) do likwidacji dzialanosci gosp. a co za tym idzie do
    rozwiazania umow z pracownikami. No i wobec powyzszej osoby wystapilem z
    zadaniem przedstawienia dokumentacji powykonawczej.
    Jak sie okazalo zadnej dokumentacji nie bylo, jednakze ow pracownik
    zobowiazal (oswiadczeniepisemne iz zobowiazuje sie do jej wykonania w
    terminie do 2 miesiecy od daty rozwiazania umowy o prace) sie do jej
    wykonania (gdyz jak stwierdzil ma prawie wszystko gotowe w domu :), oraz to
    ze czesc z jego uposazenia otrzyma dopiero po jej dostarczeniu mojej osobie.

    Po kilku dniach zadzwonil do mnie z prosba o wyplate tej kwoty motywujac to
    ciezka sytuacja rodzinna, a ze wiedzialem ze "lekko" nie ma, wyplacilem mu
    ja po 7 dniach od daty rozwiazania umowy o prace. Jak nie trudno sie
    domyslic tejze dokumentacji jak do tej pory na oczy nie widzialem (uplynelo
    juz 6 miesiecy), a na moje proby wyegzekwowania postanowien jego
    oswiadczenia twierdzi iz dokumentacje owa mi oddal, gdyz inaczej nie
    otrzymalby tej pozostalej kwoty.

    Tak wiec czy jestem w stanie wyegzekwowac ta dokumentacje, pomimo tego iz
    zaplacilem mu pozostala czesc wynagrodzenia ? Jesli jest to mozliwe to jaka
    droga byloby to najskuteczniejsze (sad pracy, cywilny czy tez karnie) ?

    Jest to dla mnie o tyle wazne, ze podejrzewam go o oszustwo podczas
    pobierania materialow z hurtowni na potrzeby wykonania instalacji
    sieciowej. Na fakturach sa pobierane materialy z hurtowni przez owego
    pracownika, a w rzeczywistosci mogly nie byc zuzyte lub pobrane fikcyjnie.

    Pozdrawiam i czekam z nadzieja na pomoc
    Arqadius