    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 5 Jul 2011 21:54:02 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Proba oszustwa Allegro

    On Tue, 5 Jul 2011, FIFI wrote:

    > Adres goscia ktory podawal fizycznie nie istnieje,
    > nie chcial podac namiarow firmy a mial wystawic fakturę...
    > Zresztą nic nie chcial wyjasniac. Krotko mowiąc
    > jestem na 100% pewien że chcial mnie oszukać.
    > Typ grozi mi negatywem i bluzga.

    Znaczy emailowo czy telefonicznie?
    IMVO należy błyskawicznie wykorzystać fakt że bluzga, czyli odszukać
    w archiwach .prawo nazwy jednostki policji zajmującej się "walką
    sieciową" - bo, z przeproszeniem potencjalnie urażonych, zgłoszenie
    się na najbliższy komisariat może poskutkować potraktowaniem
    jak przy "zwykłym włamaniu" (czytaj: zatarciu śladów[1]).
    Chodzi o to, aby bo sznurku z bluzgiem mieli szanse dotrzeć
    do autora :>
    Pytanie jeszcze, czy podejrzenie nie jest aby bezpodstawne:
    mimo tego co napisałeś, to co - ma konto z zero punktów?

    > Jak wystawi negatywa chce go potraktowac
    > jakims paragrafem... Art. 286 i 278 Kodeksu Karnego ma tu zastosowanie?

    Ale "klasyczni oszuści" są już wtedy nieosiągalni.
    Sam pisałeś że adres jest nieprawdziwy.
    Jeśli tak jest, to IMVHO owa jednostka "od oszustw" powinna
    się tym zainteresować.

    [1] Tak, wiem, nie ma technicznej możliwości *odszukania* sprawców
    po wszelkich śladach, np. odciskach palców. Ale IMO to nie powód
    aby tych śladów nie zebrać - a nuż kiedyś złodziej sam raczy
    się wstawić w sidła. A narzekania na to że policja tego NIE
    robi są dość powszechne, w prasie i w sieci.

    pzdr, Gotfryd