  • 11. Data: 2013-11-28 16:16:04
    Temat: Re: Premier Łotwy ma honor...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.11.2013 15:56, sqlwiel pisze:

    > Czy prezes banku zatrudniał kasjera?

    Poniekąd tak.

    > Durne po tysiąckroć.

    Twoje wypowiedzi? Faktycznie.

  • 12. Data: 2013-11-28 16:34:12
    Od: SJS <s...@p...pl>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Ale wiesz to, czy tak sobie myślisz?

    > Czyli jak kasjer się pomyli przy wydawaniu reszty, to prezes banku musi

    Jeśli pracownicy banku działają na niekorzyść banku i kontrole tego nie
    wykrywają lub nie ma kontroli to prezes banku za taką sytuację odpowiada

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 13. Data: 2013-11-28 18:58:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-28, SJS <s...@p...pl> wrote:

    [...]

    > Jeśli pracownicy banku działają na niekorzyść banku i kontrole tego nie
    > wykrywają lub nie ma kontroli to prezes banku za taką sytuację odpowiada

    Nie. Prezes odpowiada za politykę długofalową, kierunek zmian oraz ma za
    zadanie prowadzić firmę tak by przynosiła zyski. I z tego zadania jest
    rozliczany przed akcjonariuszami. I on się musi tłumaczyć jak firma
    przynosi straty. Za pojedyncze decyzje (także te niezgodne z prawem) są
    odpowiedzialne pojedyncze, powołane do tego celu osoby, niekoniecznie
    na najwyższych szczeblach.

    A już wychodząc z analogii:
    Ciężkim kretyństwem jest szukanie na siłę winnych w sytuacji gdy mamy
    do czyniania ze zwykłym wypadkiem. Tragicznym i owszem, ale ciągle
    wypadkiem, jakich mamy pełno codziennie.

    To jest tylko i wyłącznie cyniczna gra na kapitał polityczny i naprawdę
    dziwi mnie, że inteligentni ludzie jeszcze się tym tematem jarają
    niczym ksiądz nowym ministrantem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2013-11-28 19:07:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-28, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

    [...]

    > Czy prezes banku zatrudniał kasjera? Durne po tysiąckroć.

    A co? Premier obecny osobiście zatrudniał pilota uczestniczącego
    w wypadku w kwietniu 2010? Dajcie już kurde spokój tym zmarłym.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2013-11-28 20:49:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Nov 2013, Wojciech Bancer wrote:

    > Czyli jak kasjer się pomyli przy wydawaniu reszty, to prezes banku musi
    > zrzec się stanowiska?

    To zależy czy wydawał ze 100 zł czy ze 100 milionów
    i ile tej reszty ze 100 milionów było.
    W tym drugim przypadku ewidentnie kontrola procedur
    leżała i chyba odpowiedź powinna brzmieć "tak".
    (zwracam uwagę - nawet nie procedury, a ich kontrola)

    > Durne po stokroć.

    Chyba niekoniecznie - bo pytanie jest o skalę.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2013-11-28 21:37:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-28, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > leżała i chyba odpowiedź powinna brzmieć "tak".
    > (zwracam uwagę - nawet nie procedury, a ich kontrola)

    Jeśli w toku postępowania wyjaśniającego wyjdą nieprawidłowości
    na wystarczająco wysokim szczeblu, to tak.

    Ale nie jest to proces automatyczny, tylko dochodzeniowy i decyzja
    o winnym (na grubej sprawie) jest podejmowana przez ew. radę
    nadzorczą lub akcjonariuszy. A prezes nie odpowiada za błędy
    kasjera, tylko za błędy "wyżej".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2013-11-28 21:52:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    sqlwiel" <"nick wrote:

> [...]
    >
    > A czy Twoim zdaniem za wypadek rządowego samolotu nikt z rządu nie
    > jest odpowiedzialny? A jeśli jest - to kto go desygnował na

    ale ten co był winny i jeszcze kilku zginęło. można by tego głównego
    winnego co prawda wykopać z Wawelu i zakopać na wysypisku ale to takie nie
    cywilizowane by było.

  • 18. Data: 2013-11-28 23:09:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Nov 2013, Wojciech Bancer wrote:

    > Ale nie jest to proces automatyczny, tylko dochodzeniowy
    [...]
    > A prezes nie odpowiada za błędy kasjera,
    > tylko za błędy "wyżej".

    Z oboma elementami się zgadzam.
    Ale przy katastrofie jest właśnie pytanie o "błędy wyżej".
    Czyli np. o "klasyczne polskie" nierozróżnianie skali
    czynności (w przepisach), co podkreśliłem.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2013-11-29 06:11:08
    Od: SJS <s...@p...pl>

    > To jest tylko i wyłącznie cyniczna gra na kapitał polityczny i naprawdę
    > dziwi mnie, że inteligentni ludzie jeszcze się tym tematem jarają
    > niczym ksiądz nowym ministrantem.

    Widzę, że jesteś specjalistą w relacjach ksiądz - ministrant
    możesz rozwinąć temat?
    Jeśli dyrektor banku nie stworzył systemu kontroli lub nie sprawdził czy
    taki system działa to jest winny...

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 20. Data: 2013-11-29 06:14:48
    Od: SJS <s...@p...pl>

> [...]
    >
    > A co? Premier obecny osobiście zatrudniał pilota uczestniczącego
    > w wypadku w kwietniu 2010? Dajcie już kurde spokój tym zmarłym.

    A kto organizował cały wyjazd?
    Kto dopuścił aby na terytorium mało przyjaznego państwa leciało tyle
    ważnych osób w jednym samolocie?
    Na marginesie - Tusk winien czy nie - do historii zapisał się i tak
    pozostanie jako ten który został wskazany przez Putina do kontaktów z
    wykluczeniem tych którzy w momencie wskazania jeszcze żyli

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.