  • 91. Data: 2009-07-12 22:11:30
    Temat: Re: "Prawo" wariuje.
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 12 Lip, 09:38, "neelix" <a...@w...pl> wrote:

    > *A o wyższości ustawy nad rozporządzeniem kolega słyszał? Ustawa nie
    > zabrania cofania na jednokierunkowej.

    ustawa odsyla do szczegolowych rozporzadzen...
    przy takim podejsciu, to zaden znak nie ma sensu (jesli nie dubluje
    przepisow ustawy), i wlasciwie mozna by ich nie stawiac ;)

    np. zakaz skretu w lewo wg Twojej terorii nie obowiazuje, bo ustawa
    nie zakazuje skrecania w lewo na skrzyzowaniach ;)

    > *Rondo jest skrzyżowaniem. Jak sobie wyobrażasz cofanie na rondzie? Przecież
    > musiałbyś się zatrzymać, żeby cofnąć.

    mozna np. wjechac na nie tylem pod prad? ;)

    ja po prostu uwazam, ze jadac tylem obowiazuja nas wszystkie przepisy
    jak przy jezdzie przodem + kilka ekstra (dotyczace cofania)

    WS

  • 92. Data: 2009-07-12 22:36:32
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Liwiusza i Twoja.

    Nie tylko. Wykup sobie dostęp do serwisu:
    http://e-prawnik.pl/ruch-drogowy/cofanie-na-drodze-j
    ednokierunkowej,odpowiedzi,prawo-administracyjne-1
    Mnie się już limit skończył, więc nie dam rady przekopiować. Ale to, co
    napisałem wczoraj i dziś pokrywa się właśnie z komentarzem z tej stronki.

  • 93. Data: 2009-07-13 15:35:21
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    np. zakaz skretu w lewo wg Twojej terorii nie obowiazuje, bo ustawa
    nie zakazuje skrecania w lewo na skrzyzowaniach ;)

    *No to żeby nie było wątpliwości należy powiedzieć jasno i wyraźnie, że
    ustawa jest dziurawym bublem prawnym. Teraz trzeba znaleźć kompromis między
    rozumem a zapisami, między zapisami ustawy a zapisami rozporządzenia.
    Inaczej się nie da. Ktoś odgórnie musi trochę nadinterpretować, dać jakąś
    sensowną wskazówkę, tak jak z miganiem na rondzie. Jeśli jest zakaz skrętu
    to jest on zapisany wprost. Weź taki B-36. Potrafili zapisać, że nie dotyczy
    zatrzymania wynikającego z war. lub przepisów RD? Tu też dla przejrzystości
    mogli zapisać, że nie wolno cofać. Nie napisali i jak widać narobili trochę
    zamieszania. Co ciekawe to ustawowy zakaz cofania dotyczy jak widzę raczej
    konkretnych obiektów drogowych. Z drugiej zaś strony mogli zapisać, że nie
    wolno cofać na jednokierunkowej i nie trzeba by wymieniać autostrady czy
    ekspresówki. Jakoś nie zapisali. Bubel. Wymieniając konkretnie zostawili
    lukę. Zaczynam podzielać wątpliwości co do cofania za D-3, ale ostrożnie. A
    co z nakazem jazdy przy prawej krawędzi jezdni? To co, nie wolno jechać
    lewym pasem ? Art. 16.4 zdaje się tworzyć alternatywę dla jazdy tylko blisko
    prawej kiedy pasy są wyznaczone, bo po co są wyznaczane? No i warto
    zastanowić się też czy ekspresowa jednojezdniowa może być dwukierunkowa.

    > *Rondo jest skrzyżowaniem. Jak sobie wyobrażasz cofanie na rondzie?
    > Przecież
    > musiałbyś się zatrzymać, żeby cofnąć.

    mozna np. wjechac na nie tylem pod prad? ;)

    *I wyjechać przed rondo, tylko po co skoro można je objechać dokoła? :-)

    ja po prostu uwazam, ze jadac tylem obowiazuja nas wszystkie przepisy
    jak przy jezdzie przodem + kilka ekstra (dotyczace cofania)

    *Jazda tyłem jest opisana w ustawie.
    neelix

  • 94. Data: 2009-07-13 15:36:14
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Nie bardzo rozumiem. Uważasz, że zawracanie na jednokierunkowej jest
    > dozwolone, czy nie?

    Ja też nie zrozumialem. Czy nie można pisać wprost?
    neelix

  • 95. Data: 2009-07-13 15:37:09
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Ale autostrada składa się z dwóch jezdni jednokierunkowych i co do
    > zasady należy je tak właśnie traktować.

    Definicja nic nie mówi o jednokierunkowości. :-)
    neelix

  • 96. Data: 2009-07-13 15:38:55
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    >W odpowiedzi na pismo z niedziela 12 lipiec 2009 16:57
    > (autor neelix
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <h3cu7q$b1u$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Ale nie zgodnie z PoRD. W PoRD masz np. Wymijanie - przeciwne kierunki.

    Bo to jest PoRD. Bubel prawny.
    neelix

  • 97. Data: 2009-07-13 15:40:50
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Sęk w tym, że *nie ma* zakazu zawracania na jednokierunkowej.

    Art. 22.6.1
    neelix

  • 98. Data: 2009-07-13 19:36:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 13 lipiec 2009 17:38
    (autor neelix
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h3fl0v$6c$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Bo to jest PoRD. Bubel prawny.

    Nie. W prawie posługuje się językiem polskim, a nie branżowym językiem
    fizyków.

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=kierunek

    kierunek
    1. <<strona, w którą ktoś lub coś się zwraca albo porusza; też: droga, linia
    prowadząca do jakiegoś miejsca>>

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=strona

    strona
    4. <<punkt, miejsce, ku któremu lub od którego coś zmierza lub ku któremu coś
    jest zwrócone>>

    --
    Tristan

  • 99. Data: 2009-07-13 22:06:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 13 Lip, 17:35, "neelix" <a...@w...pl> wrote:

    > *No to żeby nie było wątpliwości należy powiedzieć jasno i wyraźnie, że
    > ustawa jest dziurawym bublem prawnym.

    z tym sie zgadzam calkowicie...

    natomiast co do waznosci znakow w PoRD jest

    Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby
    kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych
    oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika
    inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne
    lub znaki drogowe.

    z czego jednoznacznie wynika, ze jesli znak zakazuje czegos, to nalezy
    sie do tego zastosowac nawet jesli jest/wydaje sie ze jest to
    sprzeczne z ustawa...

    WS

  • 100. Data: 2009-07-13 22:26:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 13 Lip, 17:35, "neelix" <a...@w...pl> wrote:

    > mozna np. wjechac na nie tylem pod prad? ;)
    >
    > *I wyjechać przed rondo, tylko po co skoro można je objechać dokoła? :-)

    pytanie "po co" jest nieistotne - rozwazamy problem teoretycznie ;)

    ale moge jakis sensowny powod znalezc ;)

    np.
    1.przejazd na wprost jest zakorkowany a my chcemy skrecic w lewo -
    najszybciej "pod prad" ;)

    2. w okolicy jest radiowoz i chcemy sprawdzic zdanie/reakcje policji
    na jazde tylem pod prad - jesli zaproponuja mandat to super - nie
    przyjmujemy i mamy okazje sprzwdzic co na to polskie sady :)

    WS